Star Trek Online i nästan öppen beta

Robot
Medlem
Star Trek Online i nästan öppen beta

Riktigt bra, när servrarna fungerar


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

två dagar sena med den där nyheten, alla nycklar är slut utom de man kan "vinna."

Medlem

Skulle i princip kunna sälja min ena syster för att få tag i en nyckel...

Medlem

Jag fick prova betan från en kompis account, spelet är väldigt stelt och tråkigt...jag har ju iofs inte kommit så långt men den första tiden i star trek var inte speciellt rolig, så det blev även min sista!

Medlem

Försökte lira igår med en polare, men va stört omöjligt för alla disconnects. Att försöka spela i team med någon va på gränsen till omöjligt också eftersom man kastades runt i slumpmässiga instancer hela tiden o tappade bort varandra. Störande to say the least.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Känns redan lite enformigt och jag har bara spelat i 2 dagar.

Men tror att potentialen finns där.
Tycker trots allt att det är riktigt kul :).

Inaktiv
Skrivet av aakerlind:

Skulle i princip kunna sälja min ena syster för att få tag i en nyckel...

go on..

Medlem

Så det verkar som att folk har samma problem här som i CO? Värdelöst :/

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av aakerlind:

Skulle i princip kunna sälja min ena syster för att få tag i en nyckel...

go on..

Fniss. 8)

Medlem

lyckades precis få en betan från fileplanet, dock verkar servrarna ligga nere =/

Medlem
Skrivet av Schtraider:
Skrivet av F3D:
Skrivet av aakerlind:

Skulle i princip kunna sälja min ena syster för att få tag i en nyckel...

go on..

Fniss. 8)

Ryckte även i mina smilgropar

Testar betan just nu och hade sjukt låga förväntningar. Eller, jag trodde det skulle vara skräp men jäklar va överraskad jag blev, det här spelet är ju riktigt kul!

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Försökte lira igår med en polare, men va stört omöjligt för alla disconnects. Att försöka spela i team med någon va på gränsen till omöjligt också eftersom man kastades runt i slumpmässiga instancer hela tiden o tappade bort varandra. Störande to say the least.

Var rätt mkt disconnects första dagen iaf. Men då denna beta mer är tänkt som ett stress test så är det något man får räkna med.

Bara testat att lira med Iceman i grupp en gång och vi hamnade på samma instans varje gång iaf, ni kanske inte spelade i en grupp?

Största problemet för en annan igår var "rubberbanding".


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag har en nyckel här från FZ om någon är intresserad. Skicka PM

Medlem

Jag är ganska besviken över detta spel
Om man bortser från att det är en beta jag provat (beta innehåller alltid buggar, glitchar etc) så känns spelet otroligt enkelt och tråkigt.

Ett uppdrag jag fick gick ut på att beama ner till en planet, där skanna på en datorterminal, sen gå till ytterligare 4 andra terminaler och skanna dem. Sen var uppdraget klart.
Detta uppdrag innehöll inga som helst fiender, varje gång jag skannade så behövde jag bara trycka på F så skedde det automatiskt, leveldesignen var ful och tråkig.
Varför inte ha med någon sorts hjärngympa där jag måste finkallibrera min tricoder för att kunna skanna? Eller ha med något slags hinder för att kunna ta mig till nästa datorterminal?

Många uppdrag är liknande detta, de flesta har dock fiender man måste skjuta och ta sig igenom, men de är så banala hinder fram till nästa "punkt" att man fort blir uttråkad.

Rymdstriderna däremot är ganska roliga, även om de också blir ganska enformiga. (Dock kan man gämföra Counter Strike som också är enformigt men som ändå ger något nytt för varje gång man spelar. Enformigt men kul kan man säga).
Köper jag Star Trek Online så blir det endast för rymdstriderna, resten av spelet är under all kritik.

Mitt råd:
Köp eller ta ner lagligt Star Trek: 25th Anniversary, detta spel är skitgammalt men innehåller allt som ett Star Trek spel ska ha (förutom multiplayerdelen).

Medlem

Har spelat lite nu, verkar vara rättså engagerat gjort. Synd ja har så dåligt tålamod i spel, o de lär ju ta en stund o komma in i de

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Försökte lira igår med en polare, men va stört omöjligt för alla disconnects. Att försöka spela i team med någon va på gränsen till omöjligt också eftersom man kastades runt i slumpmässiga instancer hela tiden o tappade bort varandra. Störande to say the least.

jepp.. dessutom är allt så nerdummat så man undrar om spelet inriktar sig till 8-åringar.

Spelet var ungefär som man väntade sig från Cryptic


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

FZ, finns det möjlighet för er att lägga upp STO öppen beta i erat filarkiv?

Har haft väldigt svårt att hitta en källa att ladda ner det ifrån som haft hastigheter över 50KB/sec
Så fler källor behövs

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Jag är ganska besviken över detta spel
Om man bortser från att det är en beta jag provat (beta innehåller alltid buggar, glitchar etc) så känns spelet otroligt enkelt och tråkigt.

Ett uppdrag jag fick gick ut på att beama ner till en planet, där skanna på en datorterminal, sen gå till ytterligare 4 andra terminaler och skanna dem. Sen var uppdraget klart.
Detta uppdrag innehöll inga som helst fiender, varje gång jag skannade så behövde jag bara trycka på F så skedde det automatiskt, leveldesignen var ful och tråkig.
Varför inte ha med någon sorts hjärngympa där jag måste finkallibrera min tricoder för att kunna skanna? Eller ha med något slags hinder för att kunna ta mig till nästa datorterminal?

Många uppdrag är liknande detta, de flesta har dock fiender man måste skjuta och ta sig igenom, men de är så banala hinder fram till nästa "punkt" att man fort blir uttråkad.

Rymdstriderna däremot är ganska roliga, även om de också blir ganska enformiga. (Dock kan man gämföra Counter Strike som också är enformigt men som ändå ger något nytt för varje gång man spelar. Enformigt men kul kan man säga).
Köper jag Star Trek Online så blir det endast för rymdstriderna, resten av spelet är under all kritik.

Mitt råd:
Köp eller ta ner lagligt Star Trek: 25th Anniversary, detta spel är skitgammalt men innehåller allt som ett Star Trek spel ska ha (förutom multiplayerdelen).

Bästa Star Trek-liret är dock Bridge commander.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar