Medlem
Windows 7

Tja! Det jag har hört om detta OS är bara positiva saker som att det ska ha bättre spel prestanda än både Vista och XP och att det ska vara en slimmad och förbättrad versjon av Vista fast med fler funktioner.

Det ska komma ut inom en snar framtid och beta testningen pågår för fullt. Ni som kör med Betan kan ni bekräfta spel prestanda osv. Är väldigt hypad inför detta OS.:)


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Denna topic kanske ska vara i mjukvara.

Hur som helst så är windows 7 mycket smidigt men ändå vackert för ögat.

Men eftersom att det är en beta så fungerar inte allt riktigt som det ska. Det är visa buggar med windows installer.

För att installera steam måste man ändra en post i regedit tex.

Dock så går det att köra starta program utan problem så om du sparar steam på en partition innan du installerar windows 7 så sparar du lite tid.

Eftersom att OS:et själv använder GPU:n för att grafiska effekter blir CPU:n mindre stressad och man kan browsra runt utan någon som helst lagg. Desutom drar windows 7 typ 400 MB mindre ram än vista i idle.

Om man vill köra spel i windowed mode så blir det som att spelet tar skrivbordets plats. Jag har samma fps i windowed som i full screen, även med SLI(SLI är buggat som fan i vista).

Jag kör 64-bit och har inga större problem att få saker o ting att fungera. Även 32-bit program kör som de ska.

Medlem

Multi bootar vista och win7 och windows7 funkar helt utmärkt.

Verkar vara mycket snabbare än vista.

Ett exempel: WoW i dalaran( stor stad med massvis folk vilket ger lägre fps). hade mellan 30-40 i vista. I win7 är jag mycket oftare uppe i 40-50fps. Har 8800gt ssc 4gb ram och 2,66 C2D


signatur
Medlem

Själv kör jag Windows 7 (Har gjort sedan det kom ut) och har inte haft några problem alls, det som Dmon skrev om att man var tvungen att ändra i en post för att installera Steam stämmer inte, för mig var det inga problem alls! Och för mig som övergått från Vista till 7an så märker jag en klar skillnad när jag lirar spel, detta OS är som sagt mycket snabbare. Så jag tycker absolut att du ska testa det!

Inaktiv

Ska väl iofs ligga på mjukvara där det redan ligger en del om Win 7. http://www.fz.se/forum/thread.php?id=65703


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Lånar tråden lite.

Vad ska man välja för OS i listan när man man laddar ner drivisar till grafikkortet? För Windows 7 finns ju inte där.

Har ett 4870.

Medlem

Vista.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av TysN:

Vista.

Thank you!

Funkar prima

1
Skriv svar