Microsoft: "Xbox 360 tekniskt redo för 3D-tåget"

Robot
Medlem
Microsoft: "Xbox 360 tekniskt redo för 3D-tåget"

Eftersom XB360 bara stödjer HDMI 1.2 så är detta omöjligt. HDMI 1.3 är minimum vilket PS3 använder. Vet inte hur han kan säga detta...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Lite skillnad mellan att sitta i en biosalong med en bioduk som är typ 1km i kvadrat än en liten tv hemma. Kommer inte bli lika maffigt, om man inte har 50tum+.. eller mer

Medlem

För någon som inte vet.. Typ jag. Varför behöver man HDMI 1.3? Varför skulle det inte fungera med HDMI 1.2?

Medlem

Inte nog med det som redmac skrev ovan, så kräver 3D-spelande nästan precis 2x så mycket resurser som normalt spelande, vilket förmodligen skulle minska prestandan rejält i krävande spel.

Medlem

Kräver väl i princip fler renderingar och det används ju redan i splitscreen. Sen att det skulle behöva hdmi 1.3 vet jag faktiskt inte, går väl att köra via annan anslutning. Dock kanske det krävs för diverse 3d glasögon...

Medlem

PS3 blir den första konsolen och kanske även blu-ray spelare som kommer stöda 3D.

Medlem
Skrivet av omgponies:

Kräver väl i princip fler renderingar och det används ju redan i splitscreen. Sen att det skulle behöva hdmi 1.3 vet jag faktiskt inte, går väl att köra via annan anslutning. Dock kanske det krävs för diverse 3d glasögon...

HDMI 1.2 stödjer bara 60 Hz i 1080p, vill man ha 120 Hz antar jag att man måste ha en lägre upplösning eller HDMI 1.3 eller senare. Component verkar också ha en begränsning på 1080@60Hz.

Med splitscreen har man delat upp skärmen så då har man halva upplösningen per del, här behövs två bilder med hela upplösningen. Dock så kräver det nog inte dubbla prestandan eftersom vissa delar kan beräknas gemensamt.

Skrivet av fz:

tröskelvärdet som krävs för att kunna visa 3D-film med samma teknik som använts på allt fler biografer

Samma teknik är det väl inte riktigt, biografer använder två bildkällor med polariserat ljus och visar dem samtidigt. Det man kan göra hemma är att växla mellan höger och vänster bild 120 gånger per sekund samt ha ett par glasögon som blockerar bilden för varannat öga med samma frekvens.

Inaktiv

Hårdvaran kanske gömmer sig i konsolen då?

Medlem

Skulle vara lite spännande att använda någon av de nya kontrollerna till ps3 och krysslådan med 3D glasögon.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

1.4 är ett krav för att klara "äkta 3D", vilket även Ps3 saknar. Det enda den kan erbjuda (om man nu har en 3D-TV) är en hyfsat blaskig wanna-be tyvärr. Har man å andra sidan råd att köpa en 3D-TV borde man ha råd med en äkta blu-ray av kvalité, inte kompromissa med en gammal PS3

Medlem

Som ett enöga så är jag ointresserad av 3D teknik, ialla fall tills de tar fram något så att vi med bara syn på ett öga kan använda

Medlem
Skrivet av redmac:

Eftersom XB360 bara stödjer HDMI 1.2 så är detta omöjligt. HDMI 1.3 är minimum vilket PS3 använder. Vet inte hur han kan säga detta...

Med tanke på texten i artikeln så verkar det inte stämma.

Inaktiv

Beror helt på vilket spel. Jag kan ser mer upplevelse inriktade spel med atmosfär och mindre fokus på competetive gameplay använda 3d hur mycket som helst.

Inaktiv

hihi hehe haha har du ett ont öga -inget illa menat ForrestFox- till Sony, Grumbledock?

Vi har åtnjutit högsta kvalitet av allt från HDMI standard till HDTV sen releasen av PS3an.. och nu säger du att det inte "kommer" att fungera med ditt å datt?

Det är lite som att säga till någon att;
- ..tjockare strumpor inte ger mer värme..
- jaså, det trodde jag att jag kände..

Sen är det så mycket skitsnack så det finns inte liknelser men bättre hårdvara är i alla fall bättre i slutändan.

Inaktiv

Jag tror inte vi får se denna teknik för än dagen då Virtual Boy släpps i Europa och Robert Wells klipper sig.

1
Skriv svar