Youtube-proffs
Problem med ljudet

Tjenare, köpte mig en ny laptop i helgen och detta blev de http://www.webhallen.com/prod.php?id=87548 .

Har dock ett problem, när jag ska spela musik så måste jag höjja förstärkaren till -0 dB för att få det lagom högt.

På min förra laptop så räckte det med -25 dB för att det skulle dunka REJÄLT.

Antar att det har med ljudkortet att göra, men hur ska jag fixa det så det kan komma mycket ljud ur laptopen?

*EDIT*

Har kollat runt lite, jag har ljudkortet som heter Conexant High Definition Audio 2 och tydligen så är det drivrutinerna som spökar, de senaste drivrutinerna sänker själva ljudet som kommer ut från ljudkortet.

Låter det korrekt?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Du kan ju alltid köpa ett ljudkort.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jag vet visserligen inte ett skit om laptops men det du säger verkar vettigt. Det annars jag tänker på är att högtalarna kan vara skit men det verkar inte lika vettigt

Inaktiv

Mig veterligen så är det Driver 4.33.1.60 A som sänker volymen markant. Den enda lösningen i dagsläget verkar vara att installera den tidigare drivern.

Verkar också som att om man kör Vista och uppgraderar med SP1 så tappar den ljudet helt.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Youtube-proffs

Precis, den drivern som gör att ljudet försvinner, har försökt installera tidigare drivrutiner, men finner tyvärr inte denna.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Provat en "rollback driver"?


signatur

Bra kylning IsTheShit

Youtube-proffs

Går inte då det är den ända drivrutinen som har installerats, rollback är enbart om någon äldre har vart installerad, men de har det inte.

Fack måste ju fixa det här.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Verkar som denna ska fungera även i Vista Home : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?soft... Om du klickar på "download only" så tar den ner filen. Jag har provat och kollat den så den är helt OK. Vet dock inte om den fungerar i Vista men enligt uppgift ska den göra det.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Youtube-proffs

Så nu ska vi se här.

Har testat att installera sp28481 drivrutinen efter att ha avinstallerat den förra. No success, den vill inte funka på Vista.

Försökt som en tok och installerat ur alla möjliga vinklar, avinstallerat hela ljudkortet E T C.

Funkar inte, antagligen installerar jag XP på burken och får tillbaka en del godbitar som ramminne etc.

eller så köper jag en ny HDD till min förra laptop och spelar all musik från den istället.


signatur

Calle säger att jag är influencer

1
Skriv svar