Command & Conquer 4: Tiberian Twilight

Robot
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight

Command & Conquer 4: Tiberian Twilight är den fjärde och avslutande (?) delen om kampen mellan GDI och NOD. Vi har tagit oss an den stängda flerspelarbetan, nedan följer våra intryck.

#command-conquer-4-tiberian-twilight, #electronic-arts


Medlem
Så är multiplayer i C&C 4

Kunde de inte döpt spelet till något annat bara, det är ju inte C&C längre ändå.


signatur

Lust att lira AoE II på nätet med mig?
Skicka ett PM!

Medlem

hmm, verkar okej, dock alltid varit "kär" i micra baser osv...(dow2's "misstag" imo)

Medlem

Skoj att det rörs om lite i C&C grytan.

Inaktiv

Spelet kanske blir bra eller inte, men det är knappast C&C.

Medlem
Citat:

Tillsammans med detta införs ett helt nytt erfarenhetssystem, där du beroende på fraktion (inte klass) går upp i nivå för att kunna erhålla maffigare enheter, bättre förmågor och kraftigare uppgraderingar. Efter varje avklarad match räknas din erfarenhet igenom och om du gått upp i nivå får du se vilka leksaker du har tillgång till i nästa match.

The GRIND comes to C&C!! SUPER HAPPY FUN TIME!!

Medlem

ser ju värre ut än CC3, vad hände här?

Medlem

Tycker det låter ganska intressant, även om jag inte tycker det låter som ett C&C längre.

Inaktiv
Skrivet av Heavy:
Citat:

Tillsammans med detta införs ett helt nytt erfarenhetssystem, där du beroende på fraktion (inte klass) går upp i nivå för att kunna erhålla maffigare enheter, bättre förmågor och kraftigare uppgraderingar. Efter varje avklarad match räknas din erfarenhet igenom och om du gått upp i nivå får du se vilka leksaker du har tillgång till i nästa match.

The GRIND comes to C&C!! SUPER HAPPY FUN TIME!!

Hujaligen... När man läste det där så dog allt intresse i spelet. Att lägga in level grind i varenda spel förstör så mycket...

Medlem

Ser ju helt ointressant ut om man kollar på gamepla-filmerna iaf.

Medlem
Medlem

De här låter ju lovande har dom tagit tillbaka hela westwood?

Medlem

Dota + World in conflict i en mixer ?

Medlem

ser ut som anders bagge på startsidan haha


signatur

FUBAR

Medlem
Skrivet av noorthan:

ser ut som anders bagge på startsidan haha

KANE ÄR INTE lik bagge! :U

Detta är inte cnc längre... inte alls...


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Är det bara jag som saknar det gamla gameplayet á Tiberian Sun?

Medlem
Skrivet av tobbetobbelito:

Är det bara jag som saknar det gamla gameplayet á Tiberian Sun?

Nej Tiberian sun, och red alert 1... men tiberian sun är nästan bäst :/


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

World in conflict var det första jag kom att tänka på när jag läste previewn.

Medlem

Gillar inte grafiken och interfacet.. ser klumpigt och tar upp för mycket av skärmen..

Medlem

Jag kan inte klandra dem att de gör om spelmekaniken i deras spelserie, främst eftersom de endast släppt skit senaste årtiondet. Att det sen inte är C&C längre kanske inte gör så mycket...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

jag vill ha ett nytt generals inte sånnt här mög !!! *arg*

Medlem

Alltså, gillar ni det gamla gameplayet, så finns de legendariska klassikerna. Det här bör inte jämföras då gameplayet är HELT annorlunda. Det är ett annat spel, sluta jämföra med de första spelen. Det funkar helt enkelt inte

Jag älskar också C&C 1+2, RA 1+2 osv osv. Men det här har verkligen sin charm också, fast på ett annat sätt.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

RIP


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Den där färgen är närmare xenon än neon

On topic då. Vet inte riktigt hur jag känner för den här utvecklingen, mobila baser är inte min grej riktigt även om jag uppskattar WiC och liknande. Skulle nog hellre sett att de gått tillbaka till grunderna, men det återstår väl att se hur spelet faktiskt blir innan man dömer.

Medlem

Varför allt detta fokus på mplay? Det jag blev kär i gällande C&C var ju den grymma storyn! Mer story, mindre mplay. Slopa det helt o håller säger jag.

Medlem

fan synd att det här ska vara sista cnc:et med legenden Kane i storyn, Och gameplay är ju horribelt.
Imo om man ska få ut en skön c&c känsla så ska man prova moden tiberian dawn redux till C&c generals zero hour.
C&c har ju alltid haft spännande och coola storylines och red alert har gått från seriöst till mera komedi stuket och generals idéen med dozers/workers funkade fin fint men why oh why måste dem slakta basbyggandet som imo är c&c:s själ?

Medlem

"Så är multiplayer i..", har ni börjat ta efter den oerhörda kompetensen bakom rubricering av kvällslöpen? Inget illa ment, men man har blivit lite känslig emot de där blaskorna och dess typikaliteter.

Hur som helst, det verkar väl helt okej det där C&C4. Ungefär lika okej som 3:an som ju föll i glömska. Alltid föredragit Red Alert, för vad det är värt.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv
Skrivet av Harpa:

Alltså, gillar ni det gamla gameplayet, så finns de legendariska klassikerna. Det här bör inte jämföras då gameplayet är HELT annorlunda. Det är ett annat spel, sluta jämföra med de första spelen. Det funkar helt enkelt inte

Jag älskar också C&C 1+2, RA 1+2 osv osv. Men det här har verkligen sin charm också, fast på ett annat sätt.

Synd dom inte inser det själv bara och byter namn på skiten. Det ända jag kände igen var GDI/NOD och Mammoth tank.

Den här jävla laser-idiotin och gigantiska robotar är ju bara rent av skrattretande.

Kasta in Pokemon, Mario & Luigi med Link i spetsen så kanske spelet blir intressant.

Medlem

Spelet kanske kan bli roligt, men nej, det känns inte som något C&C..


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Tror nog att jag hoppar detta. Finns redan bra spel med det upplägget, som t ex DoW II och Company of Heroes. (Jag vet, CoH har basbyggande, men ändå åt det hållet med tanke på kontrollpunkter osv.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar