Command & Conquer 4: Tiberian Twilight
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight är den fjärde och avslutande (?) delen om kampen mellan GDI och NOD. Vi har tagit oss an den stängda flerspelarbetan, nedan följer våra intryck.
#command-conquer-4-tiberian-twilight, #electronic-arts
Tillsammans med detta införs ett helt nytt erfarenhetssystem, där du beroende på fraktion (inte klass) går upp i nivå för att kunna erhålla maffigare enheter, bättre förmågor och kraftigare uppgraderingar. Efter varje avklarad match räknas din erfarenhet igenom och om du gått upp i nivå får du se vilka leksaker du har tillgång till i nästa match.
The GRIND comes to C&C!! SUPER HAPPY FUN TIME!!
Tillsammans med detta införs ett helt nytt erfarenhetssystem, där du beroende på fraktion (inte klass) går upp i nivå för att kunna erhålla maffigare enheter, bättre förmågor och kraftigare uppgraderingar. Efter varje avklarad match räknas din erfarenhet igenom och om du gått upp i nivå får du se vilka leksaker du har tillgång till i nästa match.
The GRIND comes to C&C!! SUPER HAPPY FUN TIME!!
Hujaligen... När man läste det där så dog allt intresse i spelet. Att lägga in level grind i varenda spel förstör så mycket...
Jag kan inte klandra dem att de gör om spelmekaniken i deras spelserie, främst eftersom de endast släppt skit senaste årtiondet. Att det sen inte är C&C längre kanske inte gör så mycket...
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Alltså, gillar ni det gamla gameplayet, så finns de legendariska klassikerna. Det här bör inte jämföras då gameplayet är HELT annorlunda. Det är ett annat spel, sluta jämföra med de första spelen. Det funkar helt enkelt inte
Jag älskar också C&C 1+2, RA 1+2 osv osv. Men det här har verkligen sin charm också, fast på ett annat sätt.
By deciding what is right you ultimately end up blind.
Den där färgen är närmare xenon än neon
On topic då. Vet inte riktigt hur jag känner för den här utvecklingen, mobila baser är inte min grej riktigt även om jag uppskattar WiC och liknande. Skulle nog hellre sett att de gått tillbaka till grunderna, men det återstår väl att se hur spelet faktiskt blir innan man dömer.
fan synd att det här ska vara sista cnc:et med legenden Kane i storyn, Och gameplay är ju horribelt.
Imo om man ska få ut en skön c&c känsla så ska man prova moden tiberian dawn redux till C&c generals zero hour.
C&c har ju alltid haft spännande och coola storylines och red alert har gått från seriöst till mera komedi stuket och generals idéen med dozers/workers funkade fin fint men why oh why måste dem slakta basbyggandet som imo är c&c:s själ?
"Så är multiplayer i..", har ni börjat ta efter den oerhörda kompetensen bakom rubricering av kvällslöpen? Inget illa ment, men man har blivit lite känslig emot de där blaskorna och dess typikaliteter.
Hur som helst, det verkar väl helt okej det där C&C4. Ungefär lika okej som 3:an som ju föll i glömska. Alltid föredragit Red Alert, för vad det är värt.
'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles
Alltså, gillar ni det gamla gameplayet, så finns de legendariska klassikerna. Det här bör inte jämföras då gameplayet är HELT annorlunda. Det är ett annat spel, sluta jämföra med de första spelen. Det funkar helt enkelt inte
Jag älskar också C&C 1+2, RA 1+2 osv osv. Men det här har verkligen sin charm också, fast på ett annat sätt.
Synd dom inte inser det själv bara och byter namn på skiten. Det ända jag kände igen var GDI/NOD och Mammoth tank.
Den här jävla laser-idiotin och gigantiska robotar är ju bara rent av skrattretande.
Kasta in Pokemon, Mario & Luigi med Link i spetsen så kanske spelet blir intressant.
Tror nog att jag hoppar detta. Finns redan bra spel med det upplägget, som t ex DoW II och Company of Heroes. (Jag vet, CoH har basbyggande, men ändå åt det hållet med tanke på kontrollpunkter osv.)
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.