Benq e2200hd ett bra köp?

Medlem
Benq e2200hd ett bra köp?

Tjena, nu var det dags för ny skärm, har funderat på : http://prisjakt.nu/produkt.php?p=358454

Är den så bra som alla säger? Vilka upplösningar stödjer den förutom 1920 1080 och till sist, är det värt att köpa till en dvi kabel? Kör ett 4850x2 2gb så 1080p borde inte vara något problem förutom i crysis @ very high.

Mvh
Victor


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Mest prisvärda skärmen på marknaden. Snygg, bra, snabb och billig. Lätt ett bra köp. DVI vete fan, ser ingen skillnad mellan HDMI och VGA så fattar inte varför det skulle vara skillnad mellan VGA/HDMI och DVI.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Okej, och då jämför du i 1080p? Hur är det med andra upplösningar på skärmen? 1080p blir lite litet när jag inte spelar.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Hittade något liknande som finns på lager: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=380766

Är den något att ha eller borde jag vänta till den 31:a?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Vänta nu, slutsåld överallt?? 0o Haha.

T2200HD ser annorlunda ut, har inte HDMI och inga högtalare (fast de är ändå skit .. ), annars verkar den vara likadan. Tror nog den kommer fungera lika bra.

1080p tycker jag är skönt i Windows, körde med en 19" 4:3 skärm innan och pixlarna ser i stort sätt lika stora ut på E2200HD som de gjorde på 19".


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Okej, blir nog en sån, kör vga till den. Hoppas bilden blir bra.. Har ingen koll på skärmar men har den billigare skärmen samma panel som dyrare? Högtalare har jag. En sista fråga bara, vilka lägre upplösningar funkar på skärmen?

Tack för hjälpen!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Antagligen de flesta under 1920*1080.


signatur

B lup

Medlem

Som sagt är det den mest prisvärda skärmen på marknaden och många verkar köpa den, jag själv inräknad. Har ännu inte testat den då mitt grafikkort är dött men tror inte jag blir besviken

Medlem

Köper du en billig skärm kommer den inte klara av att visa helsvarta bilder.

Så när det blir mörkt i spel så kommer du ha problem att se saker och ting ordentligt.

Se till så att skärmen klarar av att visa helsvart utan att den "läcker" blå färg.

Inaktiv

Du skaffar en adapter som har en DVI-hane och en HDMI-hona och sätter i datorn. Sedan sätter du en HDMI-sladd från adaptern och in i skärmens HDMI. Jag kör med den skärmen nu och kör OS + spel i 1920x1080. Tänk på att du får ställa in på HDMI i skärmens meny (knappar på höger sida). Kollade på HD-film i denna skärm även med en VGA-sladd i och det var suverän bild då också faktiskt. Storleken 22 tum är i det närmaste perfekt. Om man ser på marknaden så är denna skärm tveklöst värd slantarna. Den har ju allt. Drivrutin finns på den Koreanska hemsidan. De andra länderna verkar bara ha manual.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Blev en t2200hd utan dvi kabel får se när den kommer hur bilden är


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Fick inte heller med kabel vilket var lite sniket.
Hade en HDMI-kabel sen tidigare så skaffade bara en DVI/HDMI adapter till datorn.

Bra köp! Grattis.

Jag var så snäll så jag länkade till drivrutin till T2200HD -->> http://www.benq.co.kr/products/LCD/?product=1409&page=downloa...


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Tackar tackar


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Tror det var denna skärm (bland flera) man recenserade i senaste nummret av pcföralla, februari numret blir de nog .. fick iaf top betyg !


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Såg det Längtar till torsdag


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

21,5" bara ju..

sitter själv o funderar på att köpa en ny data skärm, det är denna jag ska köpa då?

Inaktiv
Skrivet av Lerner:

21,5" bara ju..

sitter själv o funderar på att köpa en ny data skärm, det är denna jag ska köpa då?

Har mätt själva bildytan och landade på 21,65 tum. Är ju alltid så att tillverkaren/detaljisten anger felaktig tum nuförtiden.

Jo priset och möjligheterna kontra det andra som finns på marknaden gör valet ganska enkelt. Jag är helnöjd med den liksom många andra.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Nu har jag haft skärmen ett tag, den är underbar även utan dvi.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

jag sitter med en väldigt gammal burk (4 år) , grafikkortet är ett geforce 6800GT 256 mb.. kommer jag kunna få ut en fin bild på en sån här skärm iaf? eller borde jag vänta med att köpa skärm tills jag köper en ny dator ?

Medlem

hmm, har grafikkortet stöd för 1920 1080?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Du kommer få en fin bild i Windows men inte du kommer inte klara nya spel i 1920x1080, film i 1080p kanske kommer fungera.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

1
Skriv svar