Över en miljon har laddat ner GT5-demot

Robot
Medlem
Över en miljon har laddat ner GT5-demot

"Vilket om något visar på hur efterlängtad den fullständiga titeln är."

eeh, ja längtar inte till det, ja tankade ner det bara för att pröva.. och ja säger att det inte är det spelet som ja längtar till iallafall.. Grid, Shift och Dirt 2 är grymt mycket roligare.

Medlem

Tycker GT5 Demot var värdelöst.
Forza 3 var bra mycket bättre, med jag är dock ingen bilspelsfantast precis.

NFS Shift var ok, men bilfysiken var ganska kass. Speciellt vid kollisioner med andra bilar.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Tycker GT5 Demot var värdelöst.
Forza 3 var bra mycket bättre, med jag är dock ingen bilspelsfantast precis.

NFS Shift var ok, men bilfysiken var ganska kass. Speciellt vid kollisioner med andra bilar.

Ah, juste Forza 3 också, det var grymt det med. Japp.. Shift hade ju en usel fysik. Men på tal om fysik så verkade GT5 ha en jävligt usel fysik det också..

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Tycker GT5 Demot var värdelöst.
Forza 3 var bra mycket bättre, med jag är dock ingen bilspelsfantast precis.

NFS Shift var ok, men bilfysiken var ganska kass. Speciellt vid kollisioner med andra bilar.

Jämför ett demo mot ett helt spel? Fusk.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Ichabod:

Tycker GT5 Demot var värdelöst.
Forza 3 var bra mycket bättre, med jag är dock ingen bilspelsfantast precis.

NFS Shift var ok, men bilfysiken var ganska kass. Speciellt vid kollisioner med andra bilar.

Jämför ett demo mot ett helt spel? Fusk.

Jo det kan man göra? Vadå ska man annars kalla att GT5 inte är klart? Såklart att man kan jämföra spelen redan nu eftersom ett Demo är till för marknadsföringssyfte och dom kan ju inte marknadsföra ett ofärdigt spel direkt?

Demo är som en begränsad utgåva.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Ichabod:

Tycker GT5 Demot var värdelöst.
Forza 3 var bra mycket bättre, med jag är dock ingen bilspelsfantast precis.

NFS Shift var ok, men bilfysiken var ganska kass. Speciellt vid kollisioner med andra bilar.

Jämför ett demo mot ett helt spel? Fusk.

Jag jämförde demo vs demo. Har inget av ovanstående spel som fullversion.

Medlem

Vad är hypen? Tre år äldre bilspel är både snyggare och roligare. Sjukt dåligt demo/spel.

Medlem

det ä'r ju inte heller en riktig demo, filstorleken är ju väldigt liten det är ju menat mer som att testa och köra bra tider, det är inte en riktig demo egentligen.

Medlem

De gör nog bäst i att låta bli att släppa skiten. Demot var kass, jag trodde en stund att jag laddat ner Outrun.

Medlem

Se till och släppa skiten snart då!
Som inbiten spelare av GT4 på PS2an så har jag väntat och väntat och väntat och väntat. Börjar tröttna på detta...


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Emils:

"Vilket om något visar på hur efterlängtad den fullständiga titeln är."

eeh, ja längtar inte till det, ja tankade ner det bara för att pröva.. och ja säger att det inte är det spelet som ja längtar till iallafall.. Grid, Shift och Dirt 2 är grymt mycket roligare.

så med andra ord föredrar du arkad spel. Gran Turismo 5 är ett spel som försöker vara så realistiskt som möjligt. Time Trail visar upp nya bilfysiken som är ruggigt välgjort. Banan är tyvärr väldigt tråkig vilket gör att det kan se dåligt ut. Dessutom är grafiken inte representativ för hela produkten. Det är bara att se på alla filmer från folk som spelar GT5 på Tokyo Game show. Där ser det gudomligt ut.

Men grafiken i demot på speciellt bilarna och ljuset är långt bättre än alla spel just nu.

Skrivet av pennywise:

De gör nog bäst i att låta bli att släppa skiten. Demot var kass, jag trodde en stund att jag laddat ner Outrun.

Du måste röka på ordentligt! Är du helt förvirrad?

Skrivet av sebrock:

Vad är hypen? Tre år äldre bilspel är både snyggare och roligare. Sjukt dåligt demo/spel.

Du snackar i nattmössan gosse.

Här är GT5 som visades på CES2010 och visar att GT5 har en grafik inget bil spel kan komma i närheten av:

Nurburgring
http://ces.gamespot.com/video/6245184/

Fuji
http://ces.gamespot.com/video/6245181/

Menu
http://ces.gamespot.com/video/6245180/

Gallardo
http://ces.gamespot.com/video/6245182/

Mclaren F1
http://ces.gamespot.com/video/6245183/

Bilfysiken är riktigt bra om man spelar med ratt! Med handkontroll blir det mycket svårt, vilket alla borde förstå då GT5 är en simulator.

Skador på bilar är med i GT5 så ni vet!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av pennywise:

De gör nog bäst i att låta bli att släppa skiten. Demot var kass, jag trodde en stund att jag laddat ner Outrun.

Kunde du inte ta i liiiite till?

Medlem

Fy fan vad många är negativa tyckte det ser riktigt lovande ut efter ha spelat demot förstår it vad alla klagar på, kanske om du väntar på ett arcad liknande spel att man blir besviken.

Medlem
Skrivet av pennywise:

De gör nog bäst i att låta bli att släppa skiten. Demot var kass, jag trodde en stund att jag laddat ner Outrun.

Pfffff Dissa inte Outrun "-88"

Ontopic: Själv har jag spelat Grid, Shift och de går väl kanske inte att jämnföra, eftersom de e mera arkard-hållet. Forza 3 demot körde jag innan jag köpte full versionen. Och det var väl identiskt. Om GT5 är så kasst som demot var, fattar jag inte vad folk har vänta så extra länge på. Har 3D realms gått o anställts sig på Polyphonic? Tyckte bilen i GT5 demot rörde sig på nåt konstigt vis när man svängde, vet inte om det var kameran som gjorde så. Men det kändes som man spelade Ridge Racer 1 på PSX typ. Ljud var ok, likaså bilens detaljer. Resten var ju fult om det nu ska vara ett PS3 spel. Demo eller inte. Snålt och dumt att presentera det som det såg ut.

Medlem

Jag måste säga att jag var väldigt opartisk innan jag testade detta demo. Men hade så klart en del förväntningar på ett spela som det har snackats om sedan INNAN PS3 ens släpptes.
Och tyvärr kan jag inte göra annat än instämma i kören här. Blev inte det minsta imponerad, vare sig grafikmässigt och ännu mindre spelmässigt.

Och alla ni som försvarar det och säger att "ja men de är en simulator". Ni vet ju vad ni snackar om! Ni har då absolut inte testat Forza 3, som också är en "simulator". Känslan i det spelet är ljusår före GT5.

För ett spel som har legat på utvecklingstadiet så länge som detta, som det har "skrytits" med sedan innan PS3:ans födelse och FORTFARANDE inte är släppts (och som jag läste nu på FZ nyheter så sjuts de upp igen på obestämd tid) så är jag väldigt besviken.

Medlem

Tycker det var helt okej, men kändes för ovant att lira med ps3 kontrollen så jag fortsätter med Live for speed, kör med mus o tangentbord.
Vet, jag måste fixa en rattjäkel....

Inaktiv

Spel suger i lägre upplösning än vad de är gjorda för.. hahaha

Bättre körmekanik än GT finns inte att få, även om jag själv tycker att det är ett förbannat tråkigt spel.. som alla andra racingspel.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Ichabod:

Tycker GT5 Demot var värdelöst.
Forza 3 var bra mycket bättre, med jag är dock ingen bilspelsfantast precis.

NFS Shift var ok, men bilfysiken var ganska kass. Speciellt vid kollisioner med andra bilar.

Jämför ett demo mot ett helt spel? Fusk.

Vad tror du demo är för något?


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv
Skrivet av Emils:

"Vilket om något visar på hur efterlängtad den fullständiga titeln är."

eeh, ja längtar inte till det, ja tankade ner det bara för att pröva.. och ja säger att det inte är det spelet som ja längtar till iallafall.. Grid, Shift och Dirt 2 är grymt mycket roligare.

Vart tankade du ner det ? Din "polares" konsoll?

1
Skriv svar