Tips på ett nytt grafikkort

Inaktiv
Tips på ett nytt grafikkort

Hej,

Efter att ha testat några av de lite nyare spelen på min dator så märkte jag att ett nytt grafikkort nog inte skulle vara fel. Därför skulle jag nu vilja ha lite tips på kort som ligger under 2000 kr.

Nuvarande dator spec:
2 GB ram
nVidia 7900 GTX
AMD Athlon 5000+ 2,6 GHz
460 Watt Nätagg

Inaktiv

4850 presterar bra och kostar en bra bit under 2000 kr.
"få datorn att prestera bättre genom uppgraderingar av andra komponenter." - Undrar lite hur du tänkt här... Alla uppgraderingar får ju datorn att prestera bättre, annars är det ingen uppgradering utan ett tillägg eller en nedgradering


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv
Skrivet av PaddanL:

"få datorn att prestera bättre genom uppgraderingar av andra komponenter." - Undrar lite hur du tänkt här... Alla uppgraderingar får ju datorn att prestera bättre, annars är det ingen uppgradering utan ett tillägg eller en nedgradering

Fair point...

Medlem

4850


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Hur mycket skillnad skulle det vara grafik/prestanda mässigt om man jämför Radeon 4580 och mitt nuvarande nVidia 7900 GTX?

Inaktiv

För att uttrycka mig mycket specifikt: Väldigt stor skillnad.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Och det ska inte vara några problem med Radeon 4850 och ett 460 Watt nätagg?

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

man ska inte bry sig så mycket om hur många watt hit och dit det står på förpackningen. det intressanta är hur många ampere (eller watt om man så vill) agget kan leverera, och då främst vid 12V. sen bör man välja en tillverkare som är känd för att tillverka bra produkter med stabila spänningar.

vad är det för agg?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Hög upplösning = Betydligt mer Watt går åt.

460 Watt ska fungera utmärkt.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

vad är det för agg?

Hittade inget på Google men här är en bild:

Medlem

max 32A på +12V borde absolut duga, om kvalitén är som den ska. delta är en jätte inom nätagg och OEM-tillverkar åt flera större företag, HP bland annat. har haft ett för länge sedan och det pinnade på bra i många år.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Här har du ditt agg...

http://itwinkle.stores.yahoo.net/hp46posu51.html

Vet dock inte om den bilden stämmer, men infon under verkar stämma.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Radeon 4580 verkar ju givet men vilken variant skulle ni ta? Det skiljer ju ändå lite i pris och är det verkligen värt de extra kronorna för att få ett Asus istället för Sapphire?

Inaktiv

Hmm, jag tycker nog det. Riktigt bra kylare på asus varianten. Jag fick dock inte med nån crossfire brygga till mitt


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

1
Skriv svar