Intern Crossfirebrygga

Medlem
Intern Crossfirebrygga

Har problem att använda båda mina Sapphire Radeon HD 4850. Båda korten fungerar men Crossfirebryggan verkar inte funka. Det kan väl knappast vara att man inte tryckt i korten rätt eller så?

Är det hårdvarufel eller måste man uppdatera någon mjukvara? Har senaste drivrutinerna till Grafikkorten.

Thanks in advance

Medlem

Har du ställt in att använda Crossfire i Catalyst Control Center?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Det går inte. Den hittar båda korten men det ena står som disabled. I CCC står det att bryggan inte är rätt ansluten. Men jag tror jag kör mjukvarulösning istället för en fysisk brygga.

I enhetshanteraren och visa "Display adapters" syns bara två enheter. Inge sekunder eller att det står Crossfire ready. Funderar på om det är BIOSinställningar eller om man Måste ha en fysisk brygga.

Medlem

Du ska få med en fysisk brygga med grafikkorten så det måste väl fungera? eller kör du accelero S1 eller någon annan kylare på så det inte går att montera?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Fick inte med någon fysisk brygga. Supporten på komplett sa att jag inte behövde det. Men det funkar ju som sagt inte så. Ska ringa supporten i morgon men man blir ju extremt förbannad när de inte funkar!

Medlem

Varför skulle du inte behöva den fysiska bryggan? På tidigare kort som tex X1800 så finns det mjukvarulösning i chipset, dvs Crossfire Xpress chipset från ATi. Dock är jag tveksam till om detta gäller för nyare kort. Har själv 2 st HD4850 och de kör jag genom bryggor som jag fick med till korten.


signatur
1
Skriv svar