Capcom gör "gamer-spel" för Natal

Robot
Inaktiv
Capcom gör "gamer-spel" för Natal

Okami kanske?
För nån ny exploatering av Umbrella kan det ju inte bli..

Medlem

GTA-NATAL låter kul


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Den bästa användningen av Natal borde vara i kombination med den vanliga kontrolen som et krigs spel där man aimar och går med kontrolen och laddar om, kastar nades mm med Natal.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Här blir PS3 piskad


signatur

AYY LMAO

Medlem

Alltså lol. Natal kommer floppa stenhårt. DVS, det kommer sälja jättebra, generera fint med intäkter, och sen stendö.

För visst är vi gamers kända för att vilja upp och hoppa medans vi spelar? lol 9 timmar cod2 med Natal.

Och, uh, hur fixar man en right+left-trigger? och x+y+a+b knappar osv?

Seriöst. Är det någon som ser fram emot den här dyngan? Ytterligare en enorm låda som garanterat väsnas till failbox, budgetprylen #1 i budgetgamerns inventarier.

Medlem
Skrivet av Phobos:

Alltså lol. Natal kommer floppa stenhårt. DVS, det kommer sälja jättebra, generera fint med intäkter, och sen stendö.

För visst är vi gamers kända för att vilja upp och hoppa medans vi spelar? lol 9 timmar cod2 med Natal.

Och, uh, hur fixar man en right+left-trigger? och x+y+a+b knappar osv?

Seriöst. Är det någon som ser fram emot den här dyngan? Ytterligare en enorm låda som garanterat väsnas till failbox, budgetprylen #1 i budgetgamerns inventarier.

Håller med på alla punkter

Medlem

Folk är så fega för utveckling. Du tror inte de har lösningar på sånt här så folk som ni kan sluta oroa er.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Jag tycker det känns lite småaktigt att sitta och kasta skit på saker man knappt har fått någon information om. Därför kommer åtminstone jag att gå in med ett öppet sinne för Natal, och hoppas att de kan generera något som lockar annat folk än bara småkids och casual-spelare. Men med tanke på hur dessa prylar har presterat i tidigare generationer har jag inga större hopp, men man kan alltid hoppas.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jag är ett playstation-fan men detta verkar riktigt coolt. Fightingspel t ex lär ju kunna bli asgrymma precis som andra sportspel så som tennis, surfing och en massa annat. Det kan ju användas med fördel till OS-spel.
Dom kommer nog komma på asmycket grymma grejer och jag tror inte man ska hänga upp sig på avsaknad av vissa knappar, i värsta fall är det ju bara att hålla kontrollen i ena handen om man skulle behöva någon knapp.

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Jag tycker det känns lite småaktigt att sitta och kasta skit på saker man knappt har fått någon information om. Därför kommer åtminstone jag att gå in med ett öppet sinne för Natal, och hoppas att de kan generera något som lockar annat folk än bara småkids och casual-spelare. Men med tanke på hur dessa prylar har presterat i tidigare generationer har jag inga större hopp, men man kan alltid hoppas.

det är just det, dom annonsera det för ett år sen och inte visat nåt som varit i närheten av vad dom vill åstadkomma med det. föga förbättring på på eyetoy, sen har dom inte visat nåt alls på ett helt år, förutom haft små intet sägande uttalanden.
Sen att hype maskinen Peter Molyneux är med på ett hörn gör inte saken bättre.

http://www.blogcdn.com/www.joystiq.com/media/2009/06/molyneux...

Det här är väl den största nyheten då det inte är från natals utvecklare.
Öppet sinne jo tack, men blint tro att det kommer bli bra har man inga som helst skäl till att tro.

Medlem

Det lustiga är att jag faktiskt ser det här som klart lovande vad gäller interface utveckling och på OS nivå. Typ Minority Report eller vilken framtidsfilm som helst.

Men att se mina feta polare börja flåsa efter 3 minuter är inget jag ser fram emot, eller att behöva duscha efter att ha lirat lite. Natal kommer bli som att köpa en motionscykel, den används 3 gånger och sen blir den stående i källaren.

Medlem
Skrivet av Phobos:

Alltså lol. Natal kommer floppa stenhårt. DVS, det kommer sälja jättebra, generera fint med intäkter, och sen stendö.

För visst är vi gamers kända för att vilja upp och hoppa medans vi spelar? lol 9 timmar cod2 med Natal.

Och, uh, hur fixar man en right+left-trigger? och x+y+a+b knappar osv?

Seriöst. Är det någon som ser fram emot den här dyngan? Ytterligare en enorm låda som garanterat väsnas till failbox, budgetprylen #1 i budgetgamerns inventarier.

*fniss* surt, sa räven om rönnbären låter det här mer som

Medlem

Hade varit trevligt med ett Heavy Rain-liknande spel till Natal, kanske som en film som ber en vifta armarna lite då och då!

Inaktiv

Bra att Microsoft sätter ner händerna i bordet!

Natal kommer blir succé!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Bra att Microsoft sätter ner händerna i bordet!

Natal kommer blir succé!

på tal om blint tro

Medlem

Är också tveksam till Natal men jag hoppas den säljer bra så dom fortsätter utveckla denna teknik så att det kanske i framtiden kan bli något riktigt bra.

Medlem

Tråkigt att se att så många är negativa mot något de inte koll på.

Vänta och se istället för att tjura och vara skeptisk mot förändring.

Jag själv har ingen åsikt om natal men hoppas på det bästa.

Medlem

Som sagt, trist att det verkar finnas ett sånt kompakt motstånd mot nya idéer och innovation.

Visst, Natal kan bli en dunderflopp i klass med VR-spel och andra misslyckade idéer, men det kan också bli något som för spelmediet framåt med stora kliv. Frågan är bara, varför hoppas folk här på att det floppar? Kommer ni personligen bli skadade om Natal blir bra? Kommer ert hus brinna ner om spelutvecklare får nya idéer att pröva?

Ta't lugnt, så ser vi hur det blir.

Medlem

Vem skriver att dom hoppas på att det går dåligt? seriöst.. att påpeka sin skeptism och sin misstro till natal är inte samma sak som att hoppas den blir dålig. Det är tydligt massa hype just kring denna produkt och det är det jag och säkert många andra påpekar.

Inaktiv
Skrivet av TruB:
Skrivet av showerguy:

Bra att Microsoft sätter ner händerna i bordet!

Natal kommer blir succé!

på tal om blint tro

Man måste väl ändå tro på det bästa? Om några år kanske alla tar efter Natal och då sitter man med tasken i brevlådan.

Medlem
Skrivet av Hondulu:

[..], i värsta fall är det ju bara att hålla kontrollen i ena handen om man skulle behöva någon knapp.

Här ser vi en lösningsfokuserad kille till skillnad från vissa andra som hellre väljer att se problem.

Glad att se några optimister i forumet, istället för en massa idioter som står och brölar om hur dåligt det kommer vara. Ge det istället en chans, vem vet det kanske blir riktigt bra med flera intressanta titlar.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Inaktiv

Tror problemet med dom flesta som är negativa till Natal är att dom ser Natal som en ersättare till kontrollen istället för ett supplement, plus att dom bra ser hur mycket problem det kan bli med spel som är just knapp fokuserad, som i stil med att spela ett MMO med en joypad.

Problemet med "Dåliga" utvecklare är att som i Nintendos fall att dom ersätter knapp tryckningar med rörelser istället för att använda det till mer logiska saker där det känns mer naturligt att använda rörelser med kontrollen, dom är lata helt enkelt eller gör ett "gimick spel"...

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av TruB:
Skrivet av showerguy:

Bra att Microsoft sätter ner händerna i bordet!

Natal kommer blir succé!

på tal om blint tro

Man måste väl ändå tro på det bästa?

erm? varför? ska vi hypa allt vi ser även om det lär suga så att skiten, om det är skit ändå säljer för folk köper vad som helst som är hypat är det rätt tycker du?
Intressant är att folk som är kloka nog att kritesera produkter får skit av folk som barra äta upp nytt bara för att det låter innovativt och sen kalla folk för tröga och whatnot bara för att dom lever i en bubbla.

och nej jag är inte orolig för att detta kommer, jag har inte sett en uns på att det fungerar än och ändå pyr det ut hype om det som om det våre det bästa som nånsin hänt i spelvärlden.

Medlem

Definiera gamer.

Jag ser då fan ingen gamer vifta omkring med händerna i luften. Opraktiskt och fånigt i mina ögon, säger inte att det inte kan vara en kul grej, men det är definitivt inget jag associerar med gamers.

Men, alla har ju sin egen rätt att definiera vad som gör folk till gamers och vilka slags spel som associeras med dessa.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Definiera gamer.

Jag ser då fan ingen gamer vifta omkring med händerna i luften. Opraktiskt och fånigt i mina ögon, säger inte att det inte kan vara en kul grej, men det är definitivt inget jag associerar med gamers.

Men, alla har ju sin egen rätt att definiera vad som gör folk till gamers och vilka slags spel som associeras med dessa.

En gamer är en person som gillar att spela, och spelar mycket, kvalitativa spel. En äkta gamer behöver inte grym hårdvara och dyra tillbehör, en äkta gamer kan hitta bra spel oavsett konsol. En äkta gamer kan spela mario kart och mario galaxy lika gärna som CSS och Battlefield.

Den finns potential att släppa äkta/bra spel till Natal, precis som det kunde/kan släppas till Wii, frågan är bara om någon utvecklare vill och vågar. MS satsar ju hårt på Natal så Rare/studios 343 borde ha en hyfsad budget att göra bara spel på, tror inte MS godkänner de skitspel som förknippas med Wii (hoppas kan man iaf). Natal kan bli grymt, eller flopp, allt beror på spelen...

Sen ska du ju inte "vifta med händerna", snarast kan det handla om boxning, styra fordon fast med händerna, FPS/railshotter är heller inte omöjligt. Vad sägs om Armbrytning?
Man får hoppas MS vet vad de gör, för Wii 2 behöver de då inte göra.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

En gamer är en person som gillar att spela, och spelar mycket, kvalitativa spel. En äkta gamer behöver inte grym hårdvara och dyra tillbehör, en äkta gamer kan hitta bra spel oavsett konsol. En äkta gamer kan spela mario kart och mario galaxy lika gärna som CSS och Battlefield.

Den finns potential att släppa äkta/bra spel till Natal, precis som det kunde/kan släppas till Wii, frågan är bara om någon utvecklare vill och vågar. MS satsar ju hårt på Natal så Rare/studios 343 borde ha en hyfsad budget att göra bara spel på, tror inte MS godkänner de skitspel som förknippas med Wii (hoppas kan man iaf). Natal kan bli grymt, eller flopp, allt beror på spelen...

Sen ska du ju inte "vifta med händerna", snarast kan det handla om boxning, styra fordon fast med händerna, FPS/railshotter är heller inte omöjligt. Vad sägs om Armbrytning?
Man får hoppas MS vet vad de gör, för Wii 2 behöver de då inte göra.

Väl definierat och bra argumenterat, har inte mycket mer att säga. Basen för mitt eget argument ligger i att jag inte kan se Natal fungera som kontroll på ett bra sätt för mer seriösa spel såsom äventyrs/platformare/fps osv. Men, dom kanske kan hitta på något annat som inte direkt klassificeras som party spel eller liknande.

Vi får väll se helt enkelt, det var ju trotts allt ett helvete att lära sig använda tidigare kontroller med.

Medlem
Skrivet av Phobos:

Och, uh, hur fixar man en right+left-trigger? och x+y+a+b knappar osv?

Slog inte tanken dig att man kanske fixar sakerna som dessa knappar skulle fixa med en rörelse eller ett kommando?:|

1
Skriv svar