Inaktiv
Får ingen bild :(

Hallå ja!

Nyss byggt ihopa en budget data till en polare och givetvis ska det strula när man gör det åt andra :S

Dator
Processor: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=376380
Minne: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=312054
Moderkort: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=375493
Graffe kort: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=378017

Problemet är att vi inte får någn bild men datorn snurrar igång normalt annars har provat,byta minnes platserna,nollställt bios,kopplat bort lite onödiga prylar osv men inget har funkat.

Sen vet jag inte, ska man sätta på datorn när man nollställer bios? jag tog bort batteriet först sen flyttade den där pin saken och väntade 10sec sen satte jag tillbaka allt igen och startade och tryckte "del" men inget resultat :S tycker att det inte borde hända någt med bios ifall den är avstängd?

Har provat ett annat grafik kort också men inget resultat där heller kör med ett 520w nätagg så det är inte där problemet ligger...någn med några ideer? tacksam för snabba svar

Mvh Jacob

Inaktiv

Du slår av datorn, flyttar jumpern, flyttar tillbaks jumpern, slår på datorn.

Börjar ju luta åt moderkort- eller skärmfel eventuellt något simpelt såsom en kabel.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Moderkortet har inbyggd grafik, du måste förmodligen stänga av denna i BIOS för att få bild via det andra grafikkortet...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

har försökt med det inbyggda också men inge lycka där heller lite svårt att pilla runt i bios i blindo :S

Inaktiv

ska kolla på det igen vid 16:30 så plockar jag ner allt igen och sätter ihopa det igen så får vi se men jag har inga höga förhoppningar då det inte är felkopplat alls, men jag har läst runt lite på just detta problem och det är moderkort som kan vara boven här men jag läste en konstig grej också från nätagget har man en 20pins kontakt och en 4pins som ska sättas ihopa då det är en 24pins på moderkortet,läste att en kille kopplade ut 4pinaren och då hade det funkat....jag får inte ihopa det då det kommer saknas 4pin i den kontakten då borde det väl inte funka alls, någn som kanske har mer info om den lösningen....som ni kanske hör är jag lite desperat atm då jag inte har några lösningar sj kvar....suck

Medlem

antar att det sitter en lysdiod på moderkortet, lyser den? den ska lysa grönt om allt är som det ska


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

japp den lyser grönt,får inga ljud eller någt konstigt när jag startar datorn heller,förutom att där inte kommer någn bild

Inaktiv

Enda gången jag råkat ut för liknande/samma fel är när jag använde x64 OS. Vilket OS är det i burken?


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

Enda gången jag råkat ut för liknande/samma fel är när jag använde x64 OS. Vilket OS är det i burken?

skulle gissa på att de inte installerat något os ännu.

testa: starta datorn utan ram-minnen, då borde moderkortet säga ifrån och pipa och grejer. sen startar du med minnen och förhoppningsvis kommer det igång.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

nee precis inget os ännu men ska prova lite utav dom tips jag fått nu

Inaktiv

Umh ok det låter inget alls när minnena är väck :S vad menas med detta :S speaker är inkopplat rätt men inte ett ljud, Vad säger det er?

Inaktiv

Är det moderkortet då eller? ska ringa komplett imorrn annars och köra ner den till malmö dom måste ju ha någn felsöknings avd där....

Inaktiv

Um tänkte på "inget OS" just när jag postat. Blir mer och mer lutande åt moderkortet.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

mm skall höra med komplett imorrn dom måste ju kunna felsöka datorer där nere tycker man jag har provat nästan allt så det blir ett samtal till dom imorrn...

Medlem

jag vet inte om jag inbillar mig, men jag är nästan helt säker på att mitt asus (p5b-e, så det är ju iofs en mycket äldre generation) skriker och har sig när man startar utan minnen...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

jag vet inte om jag inbillar mig, men jag är nästan helt säker på att mitt asus (p5b-e, så det är ju iofs en mycket äldre generation) skriker och har sig när man startar utan minnen...

Om man kopplar in speakern så gör den det.
Asus moderkort brukar ofta låta 1 gång varje gång man startar datorn för att tala om att allt fungerade.

Om det är olika sekvenser av ljud så betyder det olika saker.

Om man har speakern inkopplad och moderkort manualen med sig kan man veta exakt vad som är fel genom att lyssna på ljudet.

Inaktiv

Jo men speakern är inkopplad men den ger inte ifrån sig någt ljud alls, snackade med support på komplett nu och han trodde också moderkortet var boven..så väntar på retur sen kör jag ner till malmö och får den bytt där i så fall

1
Skriv svar