3:e part kylare till 4850 x2?

Medlem
3:e part kylare till 4850 x2?

Tjena, jag har precis köpt ett 4850 x2 som jag är kanon nöjd med, enda lilla problemet är att det låter ordentligt.. Jag har inte hittat någon 3:e parts kylare, vet någon om det finns några och när de annars släpps?

Mvh
Victor


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Finns endast vattenkylning till 4870x2 och om jag skulle gissa så kommer det nog också bara finnas vattenkylning till 4850x2.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

man borde väl kunna göra någon form av ghettolösning? ta bort kåpan och fläktarna och klämma dit två tysta 80mm-fläktar


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Menar du att helt slopa kåpan eller att klämma in två fläktar under? Ska titta hur mycket utrymme det finns men jag tror att original fläktarna är riktigt tunna.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

ja precis, slopa kåpan


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

^^, då sticker väl garantin åt skogen, eller kan man fuska lite och sätta tillbaka kåpan om grafikkortet skulle gå åt skogen?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

ingen aning om hur den sitter, så det vet jag inte om de kan se. men sätter du dit en tredjepartskylare så ryker garantin direkt


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Den sitter på 80mm fläkt fästena, den ska gå ganska lätt av och på. Ska titta lite närmre på kortet och garantin innan jag gör något. Har du några tips på 80mm fläktar?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Skulle inte byta orginal fläkten på ett grafik kort eftersom det oftast är så att fläkten är gjord för att kyla ditt grafik kort på ett speciellt sätt köper du en annan så kan du få problem.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

en fläkt är en fläkt, finns inga mirakelfläktar speciellt utvecklade för att kyla ett visst grafikkort. populära fläktar är adda, papst, noctua, nexus m.fl.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av Hardboiled15:

Skulle inte byta orginal fläkten på ett grafik kort eftersom det oftast är så att fläkten är gjord för att kyla ditt grafik kort på ett speciellt sätt köper du en annan så kan du få problem.

Skrivet av Hwergelmer:

en fläkt är en fläkt, finns inga mirakelfläktar speciellt utvecklade för att kyla ett visst grafikkort. populära fläktar är adda, papst, noctua, nexus m.fl.

Hardboiled15: Däremot är ofta själva kylflänsen och höljet designade för grafikkorten och är ju en del av kylarlösningen. Oftast är dock fortfarande tredjepartskylning mycket bättre på alla fronter än den som tillverkaren slänger på av uppenbara skäl.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Väntar på en 3:e kylare ett tag till, annars åker några andra fläktar på, datorn är tyst i idle med fanmates på alla 4 chassi fläktar med när grafikkortet får jobba låter det lite mer.. Inget jag stör mig direkt på men det är alltid roligt att mecka lite


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

1
Skriv svar