Metal Gear Solid-filmen blir inte av?

Robot
Medlem
Metal Gear Solid-filmen blir inte av?

Jävligt bra enligt mig. Vi ser ju hur alla andra spelfilmer blivit.
Den enda som varit närmast OK i betyg har varit Silent Hill.

Resident Evil sög, likaså Doom. Farcry ska jag inte ens börja prata om för jag börjar lätt svära över Uwe Boll och hur han förstör potentiellt skitbra filmer.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

Nej, spelbaserade filmprojekt blir sällan verklighet, annat än i Uwe Bolls händer. Metroid skulle ju bli film, men den försvann. Och flera andra spel som jag nu glömt...

btw joina "Uwe Boll Petition" på Facebook och signa petition online

Medlem

Doom va helt okej tycker jag. Om man nu bortser från varumärket Doom. Den hade absolut inget med spelen att göra, förrutom då att det utspelar sig på mars, men det var grym action och en het brud så tummen upp från min sida .

Appropå gamle gode Uwe, den snubben har inte gjort en enda bra film vad jag kommer på. Jag har helt sonika skitit i att kolla upp hans nya rullar efter Blood Rayne 2. Om du tyckte ettan var dålig, ta och knip ihop daimkrysset för tvåan är sämre.

Medlem

Det enda riktiga!

Medlem

Lika bra, bättre det än att de släpper en dålig film utan känsla...
Btw så var Blood Rayne 1 enligt mig riktigt bra, 2:an däremot var så dålig att man typ mådde illa efter att ha sett den, snacka om att misshandla en licens...

Inaktiv

Bara bra hade inte blivit någon vidare film tror jag tyvärr

Inaktiv

Japansk fantasy till hollywoodfilm? Nej tack.

Medlem

Jasså jag som trodde det redan fanns 4 filmer ute

Medlem

Jävligt synd! MGS är ett av de få spelen som kunde bli en bra film sftersom det har en sådant djup i sin story!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Låt Hideo Kojima göra en datagjord MGS film då? fan, alla cut scenes i MGS4 var ju lika bra som en hollywood film...

Medlem

Men cinema-mode i MGS TTS är ju nice också:)

Medlem
Skrivet av Neoxus299:

Låt Hideo Kojima göra en datagjord MGS film då? fan, alla cut scenes i MGS4 var ju lika bra som en hollywood film...

Man kan inte sälja filmer för 599 kr st

Medlem

Dum ide att ens tanka pa att ta MGS till den "vita duken". Vissa saker ska man bara lata vara som de redan ar.

Bra nyhet med andra ord.


signatur

// Peace

Medlem
Skrivet av pazu:
Skrivet av Neoxus299:

Låt Hideo Kojima göra en datagjord MGS film då? fan, alla cut scenes i MGS4 var ju lika bra som en hollywood film...

Man kan inte sälja filmer för 599 kr st

Borde inte kunna sälja fattiga konsol spel för 599 kr st heller, men det funkar:P


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Jasså jag som trodde det redan fanns 4 filmer ute

I lol'd. Testa start första spelet i serien


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Att metal gear franchisen blir till film är FÖR mycket av en besvikelse om den blir dålig. Hellre minns jag snake som han var. Man känner sig nog alltid närmare snake genom att hjälpa honom genom uppdrag runt om i världen. Den känslan kan en film inte ha. I spelen känns de som man varit med snake. Och jag tycker mgs4 hade rikligt med bra filmsekvenser o de gjorde MGS4 till ett KONSTVERK! <3 alla de tidigare titlarna är också konstverk dock);)

Inaktiv
Skrivet av Elmoth:

Jävligt synd! MGS är ett av de få spelen som kunde bli en bra film sftersom det har en sådant djup i sin story!

Djup?! Ungefär lika mycket som Twilight.

KoP
Medlem
Skrivet av Elmoth:

Jävligt synd! MGS är ett av de få spelen som kunde bli en bra film sftersom det har en sådant djup i sin story!

Och hur tror du Hollywood hade behandlat MGS? Det första dom hade gjort hade varit att omvandla spelets djup till djupet i en vattenpöl. Sen hade allting förklarats 4-5 gånger så att den amerikanska biopubliken inte hade blivit förvirrad av handlingen. Aah, amerikansk mainstreamfilm när den är som bäst.

1
Skriv svar