Fundering kring dator köp???

Medlem
Fundering kring dator köp???

Har funderat på en ny burk här hemma. Den gamla är ju 3 år gammal. Sitter inte allt för roliga grejor där. Har tittat på 2 olika paket på komplett. Budgeten är inte bättre än så här. Så det kan tyvärr inte bli för häftiga prylar. Nu skulle jag vilja veta vilket av dom här paketen som är mest prisvärt/bäst för dom pengarna.

[http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323837]

[http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344159]

Tacksam för alla svar....

00a
Medlem

Båda är bra men om jag måste välja en av dem så blir det nog Phenom paketet.

Medlem

Är det ingen mer som har någon synpunkt. Snälla jag vet inte vad jag ska välja...

Inaktiv

Ska du köpa i delar så gör du bättre i att välja ut dessa själv. Eller fråga någon här. Måste du köpa i PC i delar från Komplett eller kan du tänka dig köpa prylar från något annat ställe?

Edit:
Annars tycker jag detta är en bra blandning av båda ovanstående:
Antec Sonata III 500 Silent ATX 500W 1 245 kr
Gigabyte GA-EP45-DS3 P45 s775 1 159 kr
Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz 1333MHz 1 896 kr
320GB Seagate Barracuda 7200.11 SATA II 471 kr
2x2048MB A-Data DDR2 800MHz 494 kr
PowerColor ATI HD4850 PCS+ 512MB 1 541 kr

Tot: 6905 inkl frakt.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

du supermac jag står inför samma val och det är riktigt klurigt som jag lyckats förstå det så han skillnaden mellan amd och intel inte så mycket om prestand utan mer om gamla fördomar men jag tror jag ska köpa den med phenom8)

Medlem
Skrivet av joshua9165:

du supermac jag står inför samma val och det är riktigt klurigt som jag lyckats förstå det så är skillnaden mellan amd och intel inte så mycket om prestand utan mer om gamla fördomar men jag tror jag ska köpa den med phenom8)

Medlem

Lutar nog åt samma håll. Men det visar sig.......

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Ska du köpa i delar så gör du bättre i att välja ut dessa själv. Eller fråga någon här. Måste du köpa i PC i delar från Komplett eller kan du tänka dig köpa prylar från något annat ställe?

Edit:
Annars tycker jag detta är en bra blandning av båda ovanstående:
Antec Sonata III 500 Silent ATX 500W 1 245 kr
Gigabyte GA-EP45-DS3 P45 s775 1 159 kr
Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz 1333MHz 1 896 kr
320GB Seagate Barracuda 7200.11 SATA II 471 kr
2x2048MB A-Data DDR2 800MHz 494 kr
PowerColor ATI HD4850 PCS+ 512MB 1 541 kr

Tot: 6905 inkl frakt.

Satsa på detta paket istället, det skulle jag gjort. Med tanke på priset så ser det ut som att du får mycket bra prestanda för pengarna!!:up:

Medlem

Jag har exakt den phenom datorn från komplett som du länkade till.

Kör Crysis på very high, inget lagg förutom i de största striderna, kör då high. En dator som jag kan rekommendera om du vill köpa från en säker sida istället för ett hopslängt system från prisjakt.

Om du skulle bestämma dig för den så skicka bara ett pm till mig om du undrar över något.

Inaktiv
Skrivet av Illuminati93:

En dator som jag kan rekommendera om du vill köpa från en säker sida istället för ett hopslängt system från prisjakt.

Dumheter?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:
Skrivet av Illuminati93:

En dator som jag kan rekommendera om du vill köpa från en säker sida istället för ett hopslängt system från prisjakt.

Dumheter?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Har kollat upp med att köpa lösa delar istället för ett paket. Men med samma prylar som finns i paketen blir det ca 1000:- dyrare. Så jag tycker ju inte att det blir billigare..........

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av PaddanL:
Skrivet av Illuminati93:

En dator som jag kan rekommendera om du vill köpa från en säker sida istället för ett hopslängt system från prisjakt.

Dumheter?

Nja men datorn han länkade till var aningen bättre än den på prisjakt. Och med så jämlika datorer är det iallafall att föredra komplett före mindre företag.

Förstås om man hittar något MYCKET fördelaktigt på prisjakt är ju det bättre, annars så...

Medlem
Skrivet av Illuminati93:
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av PaddanL:
Skrivet av Illuminati93:

En dator som jag kan rekommendera om du vill köpa från en säker sida istället för ett hopslängt system från prisjakt.

Dumheter?

Nja men datorn han länkade till var aningen bättre än den på prisjakt. Och med så jämlika datorer är det iallafall att föredra komplett före mindre företag.

Förstås om man hittar något MYCKET fördelaktigt på prisjakt är ju det bättre, annars så...

Wow, allt annat än Komplett är okänt och oseriöst? Du har aldrig hört talas om Inet eller Dustin Home va?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar