Formanter om med vista?

Medlem
Formanter om med vista?

Hallå

Har aldrig formanterat om en hårddisk och undrar hur jag formanterar om.

Använder 1 hårddisk och Windows Vista Home

/Tack


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Sätt in Windows Vista skivan i DVD läsarn, starta om datorn, gå in i bios och sätt att datorn ska starta från DVD om det finns en i datorn. Sedan när du väljer vilken HDD du ska installera Vista på så väljer du också att den HDDn ska formateras.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Sätt in Windows Vista skivan i DVD läsarn, starta om datorn, gå in i bios och sätt att datorn ska starta från DVD om det finns en i datorn. Sedan när du väljer vilken HDD du ska installera Vista på så väljer du också att den HDDn ska formateras.

Hmm.. vet inte hur jag gör så man startar från DVD.
Gick in på BIOS, men hittade bara dess alternativ:
Standar CMOS Features
Advanced BIOS Features
Integrated Peripherials
Power Management Setup
PnP/PCI Configuration
H/W Monitor
User Settings
Frequency/Voltage Control
Load Fail-Safe
Load optimized Deafults
Bios settings Password
Save & Exit setup
Exit without saving

Är väll moderkortet som också är eller vad man ska säga BIOS? I alla fall har ett MSI P35 moderkort


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Gå in i Advanced BIOS Features och sedan ska det vara något med Startup som finns där, också ett P35 från MSI ^^


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Ok tack!!!!!!


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Gå in i Advanced BIOS Features och sedan ska det vara något med Startup som finns där, också ett P35 från MSI ^^

hmm har kanske en gammal BIOS version men hittar ingen start up. Är det Boot Sequence-->Boot From Other Device [YES] har jag på


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Inaktiv

Boot sequence ändrar du så att DVD står överst


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Juste, som unix säger, boot sequence är det.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Ok


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

1
Skriv svar