S.M.A.R.T funkar ej för mig :(

Medlem
S.M.A.R.T funkar ej för mig :(

Hej!

Har provat ett gäng olika program som ska kunna visa statistik, temperaturer och annat från diskar som har funktionen S.M.A.R.T. Tyvärr hittar inga av programmen mina diskar?

Har varit i BIOS och "enablat" SMART-funktionen på alla diskar men lik förbannat går det inte. Har också startat programmen med "Run as administrator".

Jag har en core 2 duo e6750, moderkortet är MSI P6N SLI platinum. Diskarna är allt från en ny Western Digital 1 Tb diskar till äldre Maxtor diskar på 320 Gb. Jag kör med Windows Vista Ultimate SP 1 - 64 bitars.

Kan nämna att jag provat Speedfan och Stellarsmart plus lite andra mindre kända program.

Tacksam för hjälp!

MVH Pärra


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

00a
Medlem
Medlem

Funkade tyvärr inte det heller


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

00a
Medlem
Skrivet av Milky_81:

Funkade tyvärr inte det heller

hittar programmet inte hårddisken?

Medlem

Programmet hittar hårddiskarna men man ser inte särskilt mycket info om dom och under fliken "health" står det inte nånting alls på nån av diskarna... helt tomt.. kan inte heller se temperaturen på nån av diskarna.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Hmm ser att mina diskar står som SCSI under "device manager"... är inte det lite skumt då jag har SATA diskar? För övrigt funkar dom fint...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

kör du dem i raid? har för mig att raid och scsi brukar buntas ihop i enhetshanteraren.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Nä inte medvetet i alla fall Ska kolla det när jag kommer hem från jobbet om jag lyckats ställa in nåt sånt.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

1
Skriv svar