Microsoft: Xbox 360 har ett långt liv

Robot
Microsoft: Xbox 360 har ett långt liv
Medlem
Microsoft: Xbox 360 har ett långt liv

Bägge konsolerna räcker mer än väl. Finns ju alltid pc om man vill förnyja sig varje halvår om man e extremt kräsen dock. lol

Medlem

Försäljningsknep självklart, fan skulle de gå ut och säga att de släpper en ny konsol inom ett år så skulle ju många vänta istället.

Medlem

Finns väll ingen konsoll med kortare livslängd än Xbox 360.. RROD


signatur

PSN: Draobs

Medlem

de borde ju lösa problematiken med att spelen blir större och större, vafan ska man få 10st dvds medan 1 Blu-ray till ps3? verkar rätt korkat.

Inaktiv

Finns ingen anledning till nya konsoller.
Spelen utvecklar sig inte till några grafiska under direkt. Kan fortfarande maxa nya spel idag på min sketna gamla dator.

Inaktiv
Skrivet av Oneone:

de borde ju lösa problematiken med att spelen blir större och större, vafan ska man få 10st dvds medan 1 Blu-ray till ps3? verkar rätt korkat.

precis

Medlem

Glädjande nyheter då ajg gått från pC till 360n pga dessa satans uppgraderingar man behöver göra.och dem gör så att min tunna plånbok gråter än mer.

Medlem
Skrivet av Draobs:

Finns väll ingen konsoll med kortare livslängd än Xbox 360.. RROD

Hhehe;)


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv
Skrivet av Oneone:

de borde ju lösa problematiken med att spelen blir större och större, vafan ska man få 10st dvds medan 1 Blu-ray till ps3? verkar rätt korkat.

Spelen blir större och större och hårddiskarna blir större och större. Skivorna kommer försvinna.

Medlem

Det är klart, vill man få fart på utvecklingen av spel med mer än DX9 så behövs nya konsoler (vilket jag tror att både Sony och Microsoft håller på att utveckla för fullt). Orsaken till att "sketna gamla datorer" kan maxa nya spel är just för att de i grunden är anpassade för PS3 och Xbox360.
Standardfrasen -"kan den maxa Crysis" pekar på just detta dilemma. Ett spel från 2007 är fortfarande måttstock för grafisk prestanda och kvalitet. Orsak: Det är PC exklusivt!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Oneone:

de borde ju lösa problematiken med att spelen blir större och större, vafan ska man få 10st dvds medan 1 Blu-ray till ps3? verkar rätt korkat.

Spelen blir större och större och hårddiskarna blir större och större. Skivorna kommer försvinna.

Dock så är där väl knappt något spel som ligger på 2 dvds?
Har alltid varit ett snack mellan Xboxens dvd och Playstation 3s blu-ray, men det är bara att inse att DVD faktiskt fortfarande fungerar utmärkt till spel.

Ju längre man arbetar med en konsol, så blir grafiken snyggare samtidigt som man kan komprimmera grafiken och filmer bättre.

Medlem
Skrivet av Håkan:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Oneone:

de borde ju lösa problematiken med att spelen blir större och större, vafan ska man få 10st dvds medan 1 Blu-ray till ps3? verkar rätt korkat.

Spelen blir större och större och hårddiskarna blir större och större. Skivorna kommer försvinna.

Dock så är där väl knappt något spel som ligger på 2 dvds?
Har alltid varit ett snack mellan Xboxens dvd och Playstation 3s blu-ray, men det är bara att inse att DVD faktiskt fortfarande fungerar utmärkt till spel.

Ju längre man arbetar med en konsol, så blir grafiken snyggare samtidigt som man kan komprimmera grafiken och filmer bättre.

Forza 3, last remnant och Final Fantasy säger annat... DVD är inte tillräckligt idag och det får xbox använder lida av.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Microsoft: Xbox 360 har ett långt liv ??????

Som idee på ett papper kanske, men fan inte som hårdvara!

Det är inte förrän dem senare revisionerna med jasper chippet som skiten håller!!

X360 hade aldrig överlevt om inte MS = Microshit hade pumpat in miljarder i projektet, samt att så många pirater håller konsollen varm om hjärtat för den är så simpel att bränna spel
på! sen kan dem hålla på med sitt (våg)spel det kommer inte att ändra något.

Säger bara en sak!

PS3, jag hoppas att sony knäcker MS så det står härliga till!

/Killzone


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Draobs:

Finns väll ingen konsoll med kortare livslängd än Xbox 360.. RROD

RROD är så jävla gammalt nu så du kan släppa det argumentet. Med gammalt menar jag att det är inget som xbox dras med längre, och det fixades faktiskt väldigt snabbt, och försvann också snabbt ifrån marknaden.

galet att folk än idag tror att RROD är ett argument emot xboxen fortfarande.

Inaktiv
Skrivet av stege99:

Det är klart, vill man få fart på utvecklingen av spel med mer än DX9 så behövs nya konsoler (vilket jag tror att både Sony och Microsoft håller på att utveckla för fullt). Orsaken till att "sketna gamla datorer" kan maxa nya spel är just för att de i grunden är anpassade för PS3 och Xbox360.
Standardfrasen -"kan den maxa Crysis" pekar på just detta dilemma. Ett spel från 2007 är fortfarande måttstock för grafisk prestanda och kvalitet. Orsak: Det är PC exklusivt!

DirectX9? Det problemet ligger väl bara hos 360n om mina tankegångar är korrekta..

Japp, multiplattform suger. Roligt att se ökande kritik mot såna dumheter

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Håkan:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Oneone:

de borde ju lösa problematiken med att spelen blir större och större, vafan ska man få 10st dvds medan 1 Blu-ray till ps3? verkar rätt korkat.

Spelen blir större och större och hårddiskarna blir större och större. Skivorna kommer försvinna.

Dock så är där väl knappt något spel som ligger på 2 dvds?
Har alltid varit ett snack mellan Xboxens dvd och Playstation 3s blu-ray, men det är bara att inse att DVD faktiskt fortfarande fungerar utmärkt till spel.

Ju längre man arbetar med en konsol, så blir grafiken snyggare samtidigt som man kan komprimmera grafiken och filmer bättre.

Forza 3, last remnant och Final Fantasy säger annat... DVD är inte tillräckligt idag och det får xbox använder lida av.

Oj vad man "lider" av att spelen ligger på 2 dvd. DE flesta PC-spel mig veterligt (som Chrysis) ligger väl också bara på dvd-format. Sen kan jag personligen stå ut med att byta skiva 1 gång när jag spelar, givet ett par timmars vilopaus.

Annat var det i min ungdom, då låg PC-spel på 7 skivor och man fick byta var 15:E minut (dagens bortskämda ungdom).

Sen är det väl ändå PS3 som lider mest pga skivformat, att den bara har 2x blu-ray gör att den inte kan tolka datan på skivorna särskilt effektivt. Du får ut mer effekt av en gammal 360-dvd faktiskt
Visst skulle 360 behöva en blu-ray för att rymma potentiellt stora spel, men PS3 behöver en snabbare blu-ray för att kunna tjäna något på skivornas storlek. Så båda konsolerna har för gamla skivformat för att hantera moderna/kommande konsolspel. På Pc lär väl dvd vara standard i många år till...

Medlem
Skrivet av 7an:

Microsoft: Xbox 360 har ett långt liv ??????

Som idee på ett papper kanske, men fan inte som hårdvara!

Det är inte förrän dem senare revisionerna med jasper chippet som skiten håller!!

X360 hade aldrig överlevt om inte MS = Microshit hade pumpat in miljarder i projektet, samt att så många pirater håller konsollen varm om hjärtat för den är så simpel att bränna spel
på! sen kan dem hålla på med sitt (våg)spel det kommer inte att ändra något.

Säger bara en sak!

PS3, jag hoppas att sony knäcker MS så det står härliga till!

/Killzone

om det är så många pirater som håller Xbox varmt om hjärtat så säg mig varför Xbox säljer så jävla mycket spel då?? multiplattform och exclusiva

Medlem

både PS3 och Xbox 360 presterar ju bra än idag så varför skulle dom förnya sig, tvivlar dock lite på att man inte smyg utvecklar redan nu bakom stängda dörrar i båda lägren!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Inaktiv
Skrivet av Pojii:

om det är så många pirater som håller Xbox varmt om hjärtat så säg mig varför Xbox säljer så jävla mycket spel då?? multiplattform och exclusiva

Microsoft har, lika länge som det har funnits, banat väg för sina egna produkter och standarder genom otillåtna medel...
I'm just saying 8)

Inaktiv

360 med lång livs längd?

Den var bra den!

Medlem

Man behöver inte uppgradera så mycket nuförtiden på PC pga konsoler som segar ned utvecklingen... protip: once you go mouse+keyboard you never go back

Hade jag varit Sony så hade jag släppt värsta next-gen konsolen under 2010 så att Microsoft blir skitstressade och lanserar en skitkonsol i all hast som ingen köper. Samma gäller ifall jag jobbat på MS.

Inaktiv

Kan Wii sälja med dess hårdvara så kan nog 360 stanna ett tag.

Medlem

tycker det är skönt om nästa konsolgeneration blir lite försenad...finns fortfarande så mycket bra spel att skaffa på ps3/360.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Håkan:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Oneone:

de borde ju lösa problematiken med att spelen blir större och större, vafan ska man få 10st dvds medan 1 Blu-ray till ps3? verkar rätt korkat.

Spelen blir större och större och hårddiskarna blir större och större. Skivorna kommer försvinna.

Dock så är där väl knappt något spel som ligger på 2 dvds?
Har alltid varit ett snack mellan Xboxens dvd och Playstation 3s blu-ray, men det är bara att inse att DVD faktiskt fortfarande fungerar utmärkt till spel.

Ju längre man arbetar med en konsol, så blir grafiken snyggare samtidigt som man kan komprimmera grafiken och filmer bättre.

Forza 3, last remnant och Final Fantasy säger annat... DVD är inte tillräckligt idag och det får xbox använder lida av.

Oj vad man "lider" av att spelen ligger på 2 dvd. DE flesta PC-spel mig veterligt (som Chrysis) ligger väl också bara på dvd-format. Sen kan jag personligen stå ut med att byta skiva 1 gång när jag spelar, givet ett par timmars vilopaus.

Annat var det i min ungdom, då låg PC-spel på 7 skivor och man fick byta var 15:E minut (dagens bortskämda ungdom).

Sen är det väl ändå PS3 som lider mest pga skivformat, att den bara har 2x blu-ray gör att den inte kan tolka datan på skivorna särskilt effektivt. Du får ut mer effekt av en gammal 360-dvd faktiskt
Visst skulle 360 behöva en blu-ray för att rymma potentiellt stora spel, men PS3 behöver en snabbare blu-ray för att kunna tjäna något på skivornas storlek. Så båda konsolerna har för gamla skivformat för att hantera moderna/kommande konsolspel. På Pc lär väl dvd vara standard i många år till...

Säger bara Baulders Gate.

Medlem
Skrivet av Aquilalore:

Finns ingen anledning till nya konsoller.
Spelen utvecklar sig inte till några grafiska under direkt.

Meh, smartskaft. Det har, till väldigt stor del, att göra med just detta, dvs att många spel är portade från gamla sketna konsoler där man måste begränsa grafiken. Utvecklas inte konsolerna så står datorspelsgrafiken relativt stilla den också. Crysis 2 ska väl vara till konsol, så där kommer man antagligen kunna se en tillbakagång to.m..


signatur
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

På Pc lär väl dvd vara standard i många år till...

Japp, minns ni vilket ramaskri det var när Battlefield 2 endast skulle släppas på DVD! OMG! Vem har en dvd i datorn år 2005? Helt befängt när DVD kom runt 1998-1999 (specifikationerna var klara redan 1995). Hehe.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv
Skrivet av Pojii:
Skrivet av 7an:

Microsoft: Xbox 360 har ett långt liv ??????

Som idee på ett papper kanske, men fan inte som hårdvara!

Det är inte förrän dem senare revisionerna med jasper chippet som skiten håller!!

X360 hade aldrig överlevt om inte MS = Microshit hade pumpat in miljarder i projektet, samt att så många pirater håller konsollen varm om hjärtat för den är så simpel att bränna spel
på! sen kan dem hålla på med sitt (våg)spel det kommer inte att ändra något.

Säger bara en sak!

PS3, jag hoppas att sony knäcker MS så det står härliga till!

/Killzone

om det är så många pirater som håller Xbox varmt om hjärtat så säg mig varför Xbox säljer så jävla mycket spel då?? multiplattform och exclusiva

Mm håller med! Spelen säljer mycket mera till Xbox 360 alla exklusiva och multiplattform spel.
Visst ni kan säga att det kommer fler exklusiva till Ps3 men jämför dom försäljningssiffrorna också.

Medlem

Tror absolut att Microsoft lanserar en ny konsoll före Sony, allt annat vore riktigt konstigt.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Aquilalore:

Finns ingen anledning till nya konsoller.
Spelen utvecklar sig inte till några grafiska under direkt.

Meh, smartskaft. Det har, till väldigt stor del, att göra med just detta, dvs att många spel är portade från gamla sketna konsoler där man måste begränsa grafiken. Utvecklas inte konsolerna så står datorspelsgrafiken relativt stilla den också. Crysis 2 ska väl vara till konsol, så där kommer man antagligen kunna se en tillbakagång to.m..

..men vad har det med mitt inlägg att göra? Jag antar att läsförståelsen är inte på topp ibland.

Fast om jag ändå ska spinna vidare på din infallsvinkel så kan man ju:

1. Fråga sig varför konsollspelen idag är grafiskt snyggare än på resp. konsolls releasedag.. inte så att hårdvaran blir bättre direkt (på tal om att "måste begränsa..")

2. Konsoller började inte med din 360 mannen. Utvecklingen till PC har alltid funnits där ändå..

3. PC spelen: NHL 09/10, World of Warcraft.. grafiken?

Tror nog snarare att det beror mestadels på ekonomiska aspekter men det är ju jag det..

12
Skriv svar