EA släpper "stort MMO" våren 2011

Medlem
EA släpper "stort MMO" våren 2011

Va fan, våren 2011? Jag som hade gissat på att det skulle komma nu i höst.

Inaktiv

Efter de gameplay filmer jag sett så trodde jag att det släpptes 2005. :/


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

lagom till sc2 releasen kanske

Medlem

Tippade med på hösten :/

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Efter de gameplay filmer jag sett så trodde jag att det släpptes 2005. :/

Det är väl för att de ska kunna vara konkurrenskraftiga. Sen tycker jag allt det duger alldeles utmärkt. Det viktiga är att det blir ett bra spel.

Medlem

tycker man inte ska kolla på hårt på grafiken när det gäller mmo. dom mesta försöker ju göra som wow, dålig grafik men då får också alla vara med.
skulle aldrig tänka mig att wow i aion grafik skulle få 12miljoner spelare


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

Låter som vettigt TOR-datum. Bra med vidare utvecklingstid. The game must be perfect.

Inaktiv

EA släpper stort MMO? De kommer väl stänga ner servrarna efter ett år eller två - som med alla andra skitprodukter man råkat köpa av EA och sen inte kan använda.

Medlem

Trodde att det var planerat till hösten i år!
Men, men...


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv
Skrivet av Segas:

EA släpper stort MMO? De kommer väl stänga ner servrarna efter ett år eller två - som med alla andra skitprodukter man råkat köpa av EA och sen inte kan använda.

Eller så släpper de ett exp. set varje 2 veckor som med sims.

Medlem

Härligt! Jag tippade 2012 så det här är ju en trevlig överraskning.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Segas:

EA släpper stort MMO? De kommer väl stänga ner servrarna efter ett år eller två - som med alla andra skitprodukter man råkat köpa av EA och sen inte kan använda.

Nerstängda multplayer servrar som du aldrig lirade på stoppar dig inte från att fortsätta lira singleplayer.

Inaktiv
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Segas:

EA släpper stort MMO? De kommer väl stänga ner servrarna efter ett år eller två - som med alla andra skitprodukter man råkat köpa av EA och sen inte kan använda.

Nerstängda multplayer servrar som du aldrig lirade på stoppar dig inte från att fortsätta lira singleplayer.

Faktum kvarstår kanske att jag köpte spelet för sitt onlineläge? Tänk innan du skriver...

Inaktiv

Ett singleplayer mmo funkar liksom inte.

Inaktiv
Skrivet av Segas:

EA släpper stort MMO? De kommer väl stänga ner servrarna efter ett år eller två - som med alla andra skitprodukter man råkat köpa av EA och sen inte kan använda.

För det första är det inte EA som ligger bakom spelet utan BioWare. EA står för marknadsföringen i princip och har köpt rättigheterna för spelet. BioWare samarbetar med EA förmodligen för att spelet ska nå ut till en bred publik. Det finns säkert flera andra faktorer som har lett till ett samarbete.

Du kanske har glömt att BioWare ligger bakom succér som Mass Effect, Dragon Age : Origins samt Baldur's Gate.

Detta spel har varit i utveckling i några år nu - att jämföra det med The Sims och Need for Speed är ett väldigt naivt tankesätt.

Spelet kommer bli en succé - mark my words.

Medlem
Skrivet av Ludolf:

tycker man inte ska kolla på hårt på grafiken när det gäller mmo. dom mesta försöker ju göra som wow, dålig grafik men då får också alla vara med.
skulle aldrig tänka mig att wow i aion grafik skulle få 12miljoner spelare

Nu är det så att Aion har mer än 12 miljoner spelare så ja jag tror säkert att Aion grafiken hadde gått bra också skall du se.

Medlem
Skrivet av Odin:
Skrivet av Ludolf:

tycker man inte ska kolla på hårt på grafiken när det gäller mmo. dom mesta försöker ju göra som wow, dålig grafik men då får också alla vara med.
skulle aldrig tänka mig att wow i aion grafik skulle få 12miljoner spelare

Nu är det så att Aion har mer än 12 miljoner spelare

Kan du på något sätt bevisa detta ganska fantastiska påstående?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

"För det första är det inte EA som ligger bakom spelet utan BioWare. EA står för marknadsföringen i princip och har köpt rättigheterna för spelet."

Ja då är det väl EA's spel och inte BioWare's.
Om jag köper en kotte av dig så är det MIN kotte, skit samma vem som hittat den.

Medlem
Skrivet av Odin:
Skrivet av Ludolf:

tycker man inte ska kolla på hårt på grafiken när det gäller mmo. dom mesta försöker ju göra som wow, dålig grafik men då får också alla vara med.
skulle aldrig tänka mig att wow i aion grafik skulle få 12miljoner spelare

Nu är det så att Aion har mer än 12 miljoner spelare så ja jag tror säkert att Aion grafiken hadde gått bra också skall du se.

Vi pratar om EU/US här inte Asien.


signatur

I got a Goldenshower.

Moderator | Testpilot

"Nu är det så att Aion har mer än 12 miljoner spelare så ja jag tror säkert att Aion grafiken hadde gått bra också skall du se."

12 miljoner?

Jo Tjena ;D


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av n3ro:

För det första är det inte EA som ligger bakom spelet utan BioWare. EA står för marknadsföringen i princip och har köpt rättigheterna för spelet. BioWare samarbetar med EA förmodligen för att spelet ska nå ut till en bred publik. Det finns säkert flera andra faktorer som har lett till ett samarbete.

BioWare "samarbetar" med EA av den enkla anledning att EA köpe upp BioWare oktober 2007, som sedan dess kombinerat BioWare och Mythic.

Så vitt jag vet är det dessutom fortfarande Lucasarts, inte EA, som bossar och är utgivare till The Old Republic. BioWare startade sitt samarbete med Lucasarts redan tidigare 2007, alltså innan uppköpet, och fick tillåtelse att använda sig av Star Wars licensen. Lucasarts har ju trots allt ensamrätt på den när det gäller Star Wars i spelsammanhang. Det har herr Lucas själv bestämt.


signatur

"To do all that one is able to do, is to be a man; to do all that one would like to do, is to be a god."

Medlem
Skrivet av Ziros:
Skrivet av n3ro:

För det första är det inte EA som ligger bakom spelet utan BioWare. EA står för marknadsföringen i princip och har köpt rättigheterna för spelet. BioWare samarbetar med EA förmodligen för att spelet ska nå ut till en bred publik. Det finns säkert flera andra faktorer som har lett till ett samarbete.

BioWare "samarbetar" med EA av den enkla anledning att EA köpe upp BioWare oktober 2007, som sedan dess kombinerat BioWare och Mythic.

Så vitt jag vet är det dessutom fortfarande Lucasarts, inte EA, som bossar och är utgivare till The Old Republic. BioWare startade sitt samarbete med Lucasarts redan tidigare 2007, alltså innan uppköpet, och fick tillåtelse att använda sig av Star Wars licensen. Lucasarts har ju trots allt ensamrätt på den när det gäller Star Wars i spelsammanhang. Det har herr Lucas själv bestämt.

Så sant, så vitt jag vet så har Lucasarts ensamrätt som utgivare till alla Star Wars spel, och trots att Bioware ägs av EA tvivlar jag starkt på att Lucasarts låter EA släppa spelet för sin räkning.
De kommer nog hålla hårt i sin Star Wars licens.

Tror nog att det är ett annat mmo som EA pratar om :/


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

tror att Star Wars: The Old Republic kan faktist ha en chans att slå World of warcraft


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem
Skrivet av Segas:

EA släpper stort MMO? De kommer väl stänga ner servrarna efter ett år eller två - som med alla andra skitprodukter man råkat köpa av EA och sen inte kan använda.

Varför är det så många som inte kan skilja på utvecklare och utgivare?

TOR borde förresten komma nån gång under 2010. Men bättre att det kommer lite sent än för tidigt.

Medlem

Öh ok. då jag läste (minns inte vilken intejuv) så var det någon från BioWare som sa de "inte skall ha ett spel under uveckling under nästa E3" men detta återstår att se. de får komma när det komma väntar tills det kommer

Inaktiv

Bekräftat att det är SW:TOR,

http://swtor.com/community/showthread.php?t=109426

"While we have not announced a specific date, we can confirm that we are targeting a spring 2011 release for Star Wars™: The Old Republic™. "

Inaktiv

EA, MMO?

Nej tack.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

köpa ett onlinespel från ea = bortkastade pengar då deras online servrar stängs efter 1-2 år

först var det earth and beyond i 2 år som stängdes för sims online i 1 år som stängdes


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Battlefield 3 !!!!!!!!!!!!!!!

12
Skriv svar