Inaktiv
FPS drop

Hej, jag har nyss uppgraderat min dator med ett radeon hd 4850 512mb och har sedan dess upplevt fps drop i spel.

I min okunnighet köpte jag en ny nätverksdel (630w) men detta har ju inte hjälpt. Jag undrar nu om det kana vara att min cpu spelar in, eftersom den inte är i kraftigaste laget (amd 64 x2 4200+)

Så jag frågar nu proffsen, är det cpu'n eller kan detta problemet bero på något annat?

Komponenter:

CoolerMaster: eXtreme Power 650w Plus RS-650-PCAA-E2.(borde vara rätt)

Sapphire: HD 4850 512mb GDDR3

JETWAY: M26GTA-DG

AMD 64 X2 4200+

Ram vet jag faktiskt inte så mycket om förutom att det är 2gb DDR2.

Inaktiv

Har du installerat drivrutinerna? Upplever du detta i alla spel?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Japp till båda

Inaktiv

Då får du titta på temperaturerna. Ladda hem lite program som kan läsa av detta... Everest Lavalys, Speedfan mm


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

KK, tack jag ska pröva.

ooo! BTW menade du uppdateringar för annat än grafik kortet?
Du får ursäkta men jag är lite ny när det gäller datorer (trots efterforskningar)

Medlem
Skrivet av battleboar:

KK, tack jag ska pröva.

ooo! BTW menade du uppdateringar för annat än grafik kortet?
Du får ursäkta men jag är lite ny när det gäller datorer (trots efterforskningar)

Avinstallerade du drivrutinerna till ditt gamla gfx?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv

Erm Kanske, jag hade ett 8500gt och jag av installerade något som hette nvidia drivers , plus att jag radera alla nedladdade drivrutiner.

Inaktiv

Spela roll det löste sig. Tack till alla som svar trosts att jag brukar bli lite virrig i forum.

Inaktiv

Ursäkta men hur raderar jag allt det här? Tror att jag har gjort det förut men nu....

Medlem

På forum ska man inte radera, det kan komma någon som har liknande problem och som hittar ett svar till sitt problem i denna tråden, så det är bara att låta det vara kvar.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

1
Skriv svar