Medlem
Skärmproblem?

Tjena, har problem med min skärm eller jag tror det är skärmen iaf.

För när jag spelar så fryser bilen efter någon timmes spel, så jag får stänga av datorn på knappen. ÄR säker på att det inte är överhettning av grafikkortet eftersom mitt grafikkort (9800gt) har dubbla kylflenser och en stor fläkt.

Skärmen är en platt samsung typ "Kontors skärm"

om jag ska köpa en ny skärm ska det va en tjock eller finns det platta som klarar spelande bra nu?

tacksam för svar:)

Inaktiv

Skärmen kan du med all säkerhet koppla bort från utredningen. Kolla temperaturen på grejerna i datorn med de program som finns för detta... Att grafikkortet har dubbla kylflänsar och en stor fläkt innebär INTE automatiskt att kortet inte blir för varmt...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Okej men vad förutom grafikkortet gör att bilen fryser?

Medlem

om det blir överhettat

Inaktiv

Fryser/laggar även om bryggan blir för varm.

Kolla CPU också.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Okej tack för svaren, men är det någon som vet något bra program som man kan kolla temperaturer i datorn ?

Inaktiv

Speedfan och Lavalys Everest visar ganska många, även om de kan visa lite fel.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

laddade ner speedfan och fick dessa analyser:
GPU: 62 C
System: 59 C
CPU 42 C
AUX 46 Chd0: 37 C
Core: 62 C

Vilken/vilka hårdvara är för varma? hur ska jag göra för att sänka tempraturen?

Medlem

och när jag lirat tec fallout 3 så stiger graderna ännu mera:S

Medlem
Skrivet av waagaard:

och när jag lirat tec fallout 3 så stiger graderna ännu mera:S

Exakt hur varm blir det?

Inaktiv

Tunnt lager med bra kylpasta på CPU.
Tunns lager med bra kylpasta på GPU.
Tunnt lager med bra kylpasta på bryggan + addera fläkt om det inte redan sitter en.
Rengöring från damm.

Då har du kommit en bit på väg.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Okej tack så mkt ska testa det men kan man rengöra från damm med damsugare? har hört att det finns en risk att man suge rupp grejer från moderkortet:S

Xphone om du vill veta exakt hur varmt det blir:

GPU 69 C
system 65 C
cpu 42 C
aux: 49 C
Chd0 38 C
core 65 C

00a
Medlem
Skrivet av waagaard:

Okej tack så mkt ska testa det men kan man rengöra från damm med damsugare? har hört att det finns en risk att man suge rupp grejer från moderkortet:S

Använd tryckluft, det brukar bli bäst så.

Medlem

OKEJ, men från vad ? måste man köpa någon sorts trycklufts grej?:S

Inaktiv

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Medlem

vet inte vad du har för burk iofs, men jag tycker att 65 grader på system (som brukar vara nordbrygga vad jag vet) låter högt. jag hade liknande problem med min klockade c2d innan jag satte på ny nordbryggekylare och fläkt.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

öppnade upp chassit å då så sjönk det med 20 c

Inaktiv

Det är därför jag kör med öppet chassi. Beror på system men speldatorn i alla fall. Som jag sa från början, kolla bryggan. System 59 grader är högt. Det brukar inte sitta kylpasta på bryggans kylning, så sätter du på det brukar det räcka utan att addera fläkt.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Jag använda damsugarens "utsugsfuktion". Då blåser den ut luft istället och tar bort damm etc. Se till att du gör det utomhus! ;P

1
Skriv svar