Metro 2033 filmat

Robot
Medlem
Metro 2033 filmat

Stalker? Verkar grymt!


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Kan bli bra det enda som ser ut att kunna bli tröttsamt är spelets miljö men stämningen finns där helt klart.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

håller på och läser boken... ser klart fram emot att spela i denna värld


signatur

You're funny, and you're nicely shaped. It's ludicrous to have these interlocking bodies and not... interlock. Please remove your clothing now.

Medlem

Ser riktigt jäkla bra ut! Klockren stämmning!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Verkar riktigt nice!

Boken var topp topp iaf!

Medlem

En stalker ripoff?

Medlem

rösterna lät som dom var tagna direkt från stalker, men å andra sidan så finns det inte så många ryska shooters på temat.

Verkar bra dock

Medlem
Skrivet av Twilightleet:

håller på och läser boken... ser klart fram emot att spela i denna värld

Fick den i julklapp och har läst klart den, älskar den verkligen. Är spelet ens i närheten av samma klass som boken så är detta 2010 års bästa spel! (Vet att jag är lite överhypad)

Sen är det ju ingen Stalker-ripoff heller men man lär ju få stora Stalker-vibbar eftersom att en stor del av det team som utvecklade Stalker också är med och utvecklar detta.

Sen hoppas jag på lite bättre ansiktsanimationer, tyckte de var lite stela i trailern.

I ryssland så har ordet Stalker en egen betydlelse, typ en skattletare som går dit vanligt folk inte kan gå. De har ofta en militär bakgrund.


signatur

E4500@2.800Ghz(8*350) StockVolt, 2GB DDR2 PC5300@700Mhz StockVolt, Gigabyte Radeon HD 4850 512MB, MSI P35 NEO-FI

Medlem

Detta ser jag fram emot.

Medlem

Ser intressant ut, ändå haken är väl att miljöerna kan bli enformiga, gråa betongkorridorer.

Medlem

ag e sten kåt på ryska spel, me love stalker. detta ska testas och ev köpas


signatur

Jag har Ad,hd. inte skäms jag för det!

Inaktiv

Stalker-klon, men en som helt klart ser ut att vara way bättre än stalker...


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

Ser skitbra ut, längtar!

Citat:

4A Games was founded by people who split off from GSC Game World a year before the the release of S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, in particular Oles' Shiskovtsov and Aleksandr Maksimchuk, the programmers who worked on the development of X-Ray engine used in the S.T.A.L.K.E.R. series. The game will utilize multiplatform 4A Engine; there is some contention regarding whether the engine is an original development (as claimed by 4A Games) or whether it is an adapted and improved branch of pre-release X-Ray engine (as claimed by Sergey Grigorovich, the founder of GSC Game World, as well as users seen the 4A Engine SDK screenshots). Among the improvements compared to X-Ray, 4A Engine will feature nVidia PhysX support.

Inaktiv

Kul att alla obildade hedningar där ute på internet kallar det här för en stalker Rip Off.

Hur lite kan man egentligen tänka innan man skriver något?

Medlem
Skrivet av CZorg:

Stalker-klon, men en som helt klart ser ut att vara way bättre än stalker...

En stalker-klon som baseras på en bok? Då måste boken baseras på stalker? Och eftersom det finns en bok så måste det hänt på riktigt!?

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Detta ser jag fram emot.

+1

Medlem

Såg alldeles för läskigt ut för mig!

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ser skitbra ut, längtar!

Citat:

4A Games was founded by people who split off from GSC Game World a year before the the release of S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, in particular Oles' Shiskovtsov and Aleksandr Maksimchuk, the programmers who worked on the development of X-Ray engine used in the S.T.A.L.K.E.R. series. The game will utilize multiplatform 4A Engine; there is some contention regarding whether the engine is an original development (as claimed by 4A Games) or whether it is an adapted and improved branch of pre-release X-Ray engine (as claimed by Sergey Grigorovich, the founder of GSC Game World, as well as users seen the 4A Engine SDK screenshots). Among the improvements compared to X-Ray, 4A Engine will feature nVidia PhysX support.

det ser jag nästan som positivt, och hoppas att dom gick därifrån för att dom hade "bättre" ideer, stalker var ett bra spel, men det fanns mycket som störde mig i spelet utöver buggarna.

Medlem

Boken är superb. Det finns Stalkers i boken, även om världen inte är detsamma som Stalker-spelens värld. Ett "Metro VS Stalker"-spel, ungefär som Aliens vs Predator vore inte helt dumt...

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ser skitbra ut, längtar!

Citat:

4A Games was founded by people who split off from GSC Game World a year before the the release of S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, in particular Oles' Shiskovtsov and Aleksandr Maksimchuk, the programmers who worked on the development of X-Ray engine used in the S.T.A.L.K.E.R. series. The game will utilize multiplatform 4A Engine; there is some contention regarding whether the engine is an original development (as claimed by 4A Games) or whether it is an adapted and improved branch of pre-release X-Ray engine (as claimed by Sergey Grigorovich, the founder of GSC Game World, as well as users seen the 4A Engine SDK screenshots). Among the improvements compared to X-Ray, 4A Engine will feature nVidia PhysX support.

Då förstår jag, var nämligen förvirrad över stalker-likheten (samma röstskådespelare tillochmed!?).
Spelet verkar snyggare och grymt atmosfäriskt, hoppas det blir bra, kanske ska läsa boken med, gillar ju postapokalyptiskt grejs.

Medlem

Ser ut som Stalker borde ha gjort Har verkligen varit nyfiken på spelet och det ser toppen ut. Stämningen låg i toppen hela tiden och storyn kommer nog vara riktigt bra genom hela spelet


signatur

Game long and prosper

Medlem

Är det bara jag som tycker att killen vid 1.21 är väldigt lik Michael Nyqvist?

Medlem

"Fear the future", vart har jag hört något liknande? Perhaps "Welcome to the future"...


signatur

Xd

Medlem

Åhå, såg ut som ett bra spel. Måste läsa boken känner jag...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av 6ybite:

"Fear the future", vart har jag hört något liknande? Perhaps "Welcome to the future"...

Heter inte någon X-Files-film Fight the future? Kanske är därifrån.

Har funderat ett tag på att köpa boken men har varit lite tveksam till om den verkligen är bra. Verkar ju dock som många här gillar den så man kanske skulle ta och läsa igenom den iaf.

Medlem

Läste ngn intervju där de sade att spelet (metro 2033) kommer att följa bokens handling ganska mycket. Så hade man läst den kände man till storyn typ. Stalker är ju väldigt löst baserat på originalboken (sin bok alltså).

Medlem

Såg faktiskt bra ut, hoppas det blir något av kvalité.

Medlem

ska handlas!!!!

Inaktiv

Såg intressant ut, kanske ska plocka upp boken o läsa den

12
Skriv svar