Fråga om formatering...

Medlem
Fråga om formatering...

Tjenare!
Jag har köpt ny hårddisk som jag ska använda som lagringsdisk. Jag har då två diskar på 250- respektive 500GB.

Eftersom jag ska formatera min nuvarande disk så måste jag fråga, hamnar Windows XP alltid på C: disken vid ny installation?

Och så undrar jag om man på något sätt kan föra över vissa saker till den nya lagringsdisken? Jag skulle väldigt gärna att t.ex. mina dokument hamnar på den nya lagringsdisken även fast Windows är installerat på den andra disken om det är möjligt. Någon som kan nått om detta?

Thanks!

Medlem

inte alltid, därför rekomenderar jag att du kopplar ur dina andra diskar under installationen utav windows.

för att ställa om vart Mina Dokument ska ligga så höger klicka på just "mina dokument" och välj egenskaper. det första du ser i egenskaper fönstret är just vart mina dokument ska ligga.

Medlem
Skrivet av mad-dog:

det första du ser i egenskaper fönstret är just vart mina dokument ska ligga...

Hmm, jag måste ha missat något? Hur ska jag gå tillväga efter att ha gått till "mina dokument -> egenskaper"?

Medlem
Skrivet av niro_the_crazy:

Högerklicka

Haha ja ja det förstod jag också, förklarade lite fattigt ovan kanske, förlåt mig. Det jag menade var att jag förstår inte hur jag ska gå tillväga väl inne i egenskaper-rutan... jag hittar ingen inställning för att ändra vart det ska ligga

Medlem

Finns en knapp "Flytta" , klicka på den och välj vart du vill ha mina dokument.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Finns en knapp "Flytta" , klicka på den och välj vart du vill ha mina dokument.

Det var bara jag som krånglade, men nu har jag gjort det och det ser ut att funka finfint! Förlåt för min dryghet, och tack för hjälpen!

1
Skriv svar