ATI RADEON HD 4850 HJÄLP

Inaktiv
ATI RADEON HD 4850 HJÄLP

Hej alla!

Undrar om jag kan byta från mitt XFX 8600GT till Hd 4850 när mina +12v linor ger 18A vardera. Räcker det till?

Dom har som max 150W, och om jag inte minns fel behöver HD 4850 ca 110W ?.

Tack på förhand

Medlem

Japp, det skall gå bra.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Okej!

Men jag har tydligen ett väldigt dåligt 520 watts nätagg. Vissa säger att det står fel på det, tex vad 12v linorna levererar.

Men om dom levererar 15A per +12v lina, kan de räcka endå?

Medlem

japp igen, skall funka


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Okej , tack för svaren.

Var först lite orolig men köper nog ett sådant nu
Att resten av system kräver en del drar väll inte ner på amperen ?
amd athlon 64 x2 6000+ drar ju en del...

Medlem

Det skall fungera.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

tackar.

Antar att du har hört talas om ACE dåliga nätagg

Men det verkar ju fungera som sagt..

Ser också nu att jag inte stödjer pci-e 2.0 , men läse att hd 4850 knappt ger någon skillnad i pci express x16 1,1. eller pci express 2.0 x16

Medlem

Du klarar dig med PCIe 1.1


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

okej ursäkta att jag är lite okunnig.

Då undrar jag bara om den information jag har gett , t.ex att hd 4850 drar ca 110W som max, är rätt?

Och tycker ni HD 4850 blir en bra uppgradering ?

Medlem

4850 är en skitbra uppgradering.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av tysonayt:

4850 är en skitbra uppgradering.

du jag kan inget annat än att instämma till det, hade faktiskt ett XFX 8600GT kort själv för ett par dagar sedan men nu har jag ett HD 4850 kort i datorn och jag har satt i lite extra ram och nu drar jag alla mina spel på högsta eller som i crysis näst högsta inställningarna med riktigt bra flyt

Medlem

Jag bytte ett 8600gt i förra systemet till ett 4850x2 i nuvarande, det märktes en skillnad om vi säger så


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

okej skönt att höra, jag tänker nog köpa 512 mb , även om jag har 22'' skärm. Asus hd 4850 ska ha en tyst å bra fläkt har jag hört,

Medlem

Jag tycker du ska titta på gigabytes 1gb version hos inet.se. Skriver på ipoden så jag kan tyvärr inte länka men jag tror att den kostar runt 1700kr.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Den kostar upp mot 2000kr. ca 1990kr på inet. Så jag vet inte.

Men vet någon vad hd 4850 drar i watt som max?

Och om jag har 2 st 12v linor som max tar 150W , lägger jag ihop dom sedan när ja kopplar in de i grafikkortet? Så dom max levererar 300W ihop? Eller funkar det inte så ?

Medlem

Ingen aning.. Det får någon lite kunnigare svara på. Hade fel om priset. Köp gigabyte eller powercolor tycker jag, de har riktigt bra kylare.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

110W sägs det att ett 4850 drar.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

1
Skriv svar