Mässrulle från Project Natal

Robot
Medlem
Mässrulle från Project Natal

de kan ju visa lite bra spel istället...(om det finns/kommer några.) spelen de visat hittils ser ju mer ut som eyetoy 2.0 eller nåt...

Medlem

vet inte varför jag har så svårt att tro att detta kommer fungera bra.

Medlem

fortfarande en massa snack och lite att visa..

Medlem

Kan bli awesome.

Medlem

Det kan klart vara jäkla roligt men, som vanligt, tyckte jag mig se en del delay på rörelserna. Dock väldigt lovande

Medlem

Kan lika gärna bli awesome som det kan bli katastrofalt värdelöst. Vem vet, vem vet. Konceptet är i alla fall intressant.

Inaktiv

Släpp det tillsammans med Halo: Reach så kommer det sälja som smör!

Blev riktigt hypad

Men väntar fortfarande på spelen

Medlem

förhoppningsvis blir det som Wii var tänkt eller iaf sålt, fast bra.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av fanboyen:

de kan ju visa lite bra spel istället...(om det finns/kommer några.) spelen de visat hittils ser ju mer ut som eyetoy 2.0 eller nåt...

Natal är inte så mycket bättre än eyetoy För en som är insatt i mönsterigenkänning är det lätt att redan nu dra slutsatsen att Natal inte kommer bli någon revolution direkt. Glöm precision. Något i närheten så precist som Sonys kommande rörelsekontroller går helt enkelt inte att uppnå med den sortens teknik. Räkna redan nu med att bli förbannad och svära som in i helvete när spelet inte gör som du vill, inte förstå varför, för att i nästa ögonblick konstatera att "oj, färgen på min tröja är nästan samma som färgen på soffan. Får byta om först!". Det M$ skulle kunna göra för precision (och responstid) är att i likhet med Sony utnyttja någon slags hårdvara som kameran kan urskilja väldigt lätt, men det går väl emot Natal-konceptet.

Väntar med spänning på Sonys lösning jag 8)

Redmac är det du?;)


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

brukar se roligare ut än det igentligen är.

Medlem

Spännande teknik men det finns ju som sagt många frågetecken. Kommer detta överhuvudtaget fungera i ett mörkt rum?

Medlem

Ser faktiskt jäkligt lamt ut, lär inte ta allt för lång tid innan man tröttnar.

Man ska väl inte dissa det innan det har släppts men.. vi får väl se hur det blir.

Medlem

Hahahaha.. hahahaha vilken skit, kommer floppa totalt.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Jag undrar hur mycket extra dom kommer att ta för denna ``nya´´ teknologi^^

Inaktiv

Shit va coolt det hade varit och spela FPS med denna typen av teknologi

Medlem
Skrivet av Sito:

Hahahaha.. hahahaha vilken skit, kommer floppa totalt.

Vad bra, då vet vi!

Medlem

Det blir väl en partyspelsgrej. Som man har sönder alldeles för lätt.

Ja det är inte så lätt att vara positiv då man inte tycker det är något fel på styrdon.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av fanboyen:

de kan ju visa lite bra spel istället...(om det finns/kommer några.) spelen de visat hittils ser ju mer ut som eyetoy 2.0 eller nåt...

Natal är inte så mycket bättre än eyetoy För en som är insatt i mönsterigenkänning är det lätt att redan nu dra slutsatsen att Natal inte kommer bli någon revolution direkt. Glöm precision. Något i närheten så precist som Sonys kommande rörelsekontroller går helt enkelt inte att uppnå med den sortens teknik. Räkna redan nu med att bli förbannad och svära som in i helvete när spelet inte gör som du vill, inte förstå varför, för att i nästa ögonblick konstatera att "oj, färgen på min tröja är nästan samma som färgen på soffan. Får byta om först!". Det M$ skulle kunna göra för precision (och responstid) är att i likhet med Sony utnyttja någon slags hårdvara som kameran kan urskilja väldigt lätt, men det går väl emot Natal-konceptet.

Väntar med spänning på Sonys lösning jag 8)

Kul att du är insatt i mönsterigenkänning, vilket Natal inte använder som primär teknik.

Skrivet av http://en.wikipedia.org/wiki/Project_Natal:

The depth sensor consists of an infrared projector combined with a monochrome CMOS sensor, and allows the Project Natal sensor to see in 3D under any ambient light conditions.[1][19] The sensing range of the depth sensor is adjustable, with the Project Natal software capable of automatically calibrating the sensor based on gameplay and the player's physical environment, such as the presence of chairs.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem

etT ord: SKABB!!


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Ser lite spännande ut ändå, men jag vet inte personligen om det blir intressant oavsett hit eller inte. När jag väl kommer hem vill jag chilla i soffan med en kontroll, inte hoppa omkring som en ADHD-kanin.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av Sito:

Hahahaha.. hahahaha vilken skit, kommer floppa totalt.

Så säger du om allt så

Medlem

Coolt detta kommer äga ps3 så hårt! sug på den sony nördar!1!!!!

Medlem
Skrivet av markus:

Coolt detta kommer äga ps3 så hårt! sug på den sony nördar!1!!!!

ack.....fanboys

Medlem

Intressant teknik, men jag vill se några riktiga tillämpningar och inte bara demon.

Kan tänka mig en del intressanta casualspel. Typ målarprogram eller nåt wii-sports liknande spel.

Om tekniken blir tillräckligt vass kan jag också tänka mig fungerande fightingspel. Bra träningspass att skuggboxas framför tv:n hemma

Vad tror ni om en guitar-hero version av ett aerobics pass? Poäng för hur väl man hänger med i rörelserna. Tror det skulle slå stenhårt!

Inaktiv

Skönt att sony LOVADE att inte släppa sådant här gimmick skit, utan istället för alltid köra med vanliga kontroller.

Medlem

Tänka sig att spela Tiger Woods med Natal. Grymt ju.
Ta fram golfklubborna och svinga loss framför tv:n

Inaktiv

låt det fungera mkt bra med fps så ger jag nära till vad som helst.... Undra bara om Natal kan känna av pekfingret när jag trycker på avtryckaren.

ptr
Medlem

Som tur va har man lärt sig från Wii och tänker inte låta sig hajpas ett dugg förens man själv har provat det med något roligt spel. Samma sak gäller självklart för Sonys dildos också

Inaktiv

Problemet med alla är ju att den inte änns är klar! xD

Mycket kan läggas till och förbättras!

12
Skriv svar