xbox kontroll i datan

Medlem
xbox kontroll i datan

Tjaa!

Jag gillar bäst xbox kontroller men har nu cod 4 installerat, någon som vet hur jag kan köra med min kontroll ?
tacksam för hjälp

Medlem

Du måste ha en kontroll som passar just till PC.

(Data finns i datorn)


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Fast om det är en 360-kontroll så är det väl bara plugga in i datorn via USB?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

om du har en trådlös kan du köpa en adapter du pluggar in i en USB port så kan du spela med din Xbox kontroll på datorn

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Fast om det är en 360-kontroll så är det väl bara plugga in i datorn via USB?

Precis, om man har Windows installerar den drivrutiner själv vet inte med Mac/Linux men där får man nog installera drivrutiner manuellt.


signatur
Medlem

Du behöver även Pinnacle Game Profiler som du kan kolla på här: http://www.pinnaclegameprofiler.com/ och får prova i 30 dagar. Det eftersom Cod 4 inte har stöd för gamepad. Med programmet kan du även använda din gamepad till att surfa på nätet vilket kan var väldigt bekvämt om man har bärbar och sitter i soffan.

Själv har jag alltid undrat varför vissa spel utvecklas både till PC och Xbox 360 men i pc-versionen inte har stöd för kontrollen.


signatur

Det var detta...

Medlem

Okejokej, tack för svaren (:

Medlem

Heh, trodde du hade lyckats få in din xbox kontroll i själva datorn och inte kunde få ut den när jag läste namnet. Tolka fel kan man ju alltid


signatur

4 8 15 16 23 42

1
Skriv svar