Robot
Darksiders

Tycker du att Ganon har för lite tänder och att dörrarna i Zelda borde blöda lite oftare? Då ska du spana in Darksiders, där en grön vekling bytts mot testosteronstinn krigsidkare. Vi avgör om det är lika kul som ett äventyr i Hyrule.

#darksiders, #vigil-games, #nintendo, #uncharted-2-among-thives


Medlem
Darksiders recenserat

blir nog att köpa detta snart

Medlem

bra spel 4 i mina betyg älskar sånna här äventyr som är som zelda söka hemligheter man vill kollla överalt om det finns en kista mmm love this


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Bästa med spelet är ju Mark Hamill !! alltid grymt bra.

Medlem

Det jag stör mig mest på är att så fort du hittar till exempel boomerangen "kastkniven" så ska du hålla på med den hur länge som helst. Alltså du får den och sen är resten av banan typ bara till för din J**la boomerang hehe.

Sen e det lite kasst att man inte vet hur man ska göra hela tiden, inga tips eller liknande, kasst hehe.

Men jag ger det ändå 5/5 för att jag älskar dessa spel


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

Medlem

Tycker spelet är riktigt bra, pussel kombinerat med hack n' slash.
Boss fighterna är inte dåliga iheller. Inte riktigt lika bra som DMC dock, men inte långt ifrån.

Ger det 4 av 5

Medlem

Va? så lågt betyg efter all hype på FZ...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av marcusn:

Va? så lågt betyg efter all hype på FZ...

Hype? Att vi rapporterat om det skulle inte jag kalla hype.


signatur
Medlem

Precis vad man väntat på som PS3 ägare, nu är det bara att övertyga damen haha.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Denka90:

Det jag stör mig mest på är att så fort du hittar till exempel boomerangen "kastkniven" så ska du hålla på med den hur länge som helst. Alltså du får den och sen är resten av banan typ bara till för din J**la boomerang hehe.

Sen e det lite kasst att man inte vet hur man ska göra hela tiden, inga tips eller liknande, kasst hehe.

Men jag ger det ändå 5/5 för att jag älskar dessa spel

Bara hålla in Select på PS3 så ploppar din kompis fram o berättar vad du ska göra/gå nånstans

Medlem

Nån mer än jag som tycker protagonisten påminner extremt mycket om Arthas i bilderna?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Början är sådär, men efter en timme eller två så blir det bara bättre och bättre. Från 6/10 till 9/10, klart värt att köpa.

Medlem

håller på och växelspelar detta och bayonetta, just nu får bayonetta mer speltid (rätt skön japansk stämning på det men rätt galet ) men darksiders känns lite mer fritt vilket är +
om man jämför de första timmarna med bayonetta så får darksiders 3.5/5 av mig, får se vad som händer lite senare. Har hört att det ska bli snyggare och bättre senare

Medlem
Skrivet av tavener:

gay

Jävligt kontruktivt hörru...

NVM, Obvius troll is obvius, du e samma snubbe som ansåg att Ramazan Kizil skulle lära sig svenska...

OnT: jag gillar spelet iallafall, ganska likt God of War, utan att för den delen kännas som en ren efterapning (Dante's inferno, någon?)

Och Joe Mad's grymma design är ju i en klass för sig (tänkte nästan säga att han hade Mad skillz, men den ordvitsen var för given )


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Sitter med mitt exemplar i handen. Kom precis innanför dörren, dags att knäcka en god öl och sätta tänderna i spelet.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Perfa för fan! En vuxen version av Zelda till PS3, thumbs up!

Inaktiv

han ser ut som Arthur i Warcraft 3 när han är death knight

Medlem
Skrivet av Marcon87:

han ser ut som Arthur i Warcraft 3 när han är death knight

Du menar nog Arthas, Blizzards svar på Darth Vader?
Du vet, masken, svärdet, och den mörka rösten...

Medlem

Detta spel är ju hur grymt som helst, lätt värd iaf en 4 av 5!

Inaktiv
Skrivet av spiken:
Skrivet av marcusn:

Va? så lågt betyg efter all hype på FZ...

Hype? Att vi rapporterat om det skulle inte jag kalla hype.

Han var nog ironisk, FZ har knappt skrivit några nyheter alls om spelet innan recensionen.

Medlem
Skrivet av Spajdah:
Skrivet av Denka90:

Det jag stör mig mest på är att så fort du hittar till exempel boomerangen "kastkniven" så ska du hålla på med den hur länge som helst. Alltså du får den och sen är resten av banan typ bara till för din J**la boomerang hehe.

Sen e det lite kasst att man inte vet hur man ska göra hela tiden, inga tips eller liknande, kasst hehe.

Men jag ger det ändå 5/5 för att jag älskar dessa spel

Bara hålla in Select på PS3 så ploppar din kompis fram o berättar vad du ska göra/gå nånstans

Jo det e sant, men just nu där jag är nu så säger han bara typ: Humans are weak etc etc. but they are still sneaky, I wounder what more secrets are buried here".

Sen är det bara jag som tycker det är lång uppstart på spelet när man ska starta det?


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

Medlem

jo lång uppstart men sen äre knappt nå loading alls så


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem
Skrivet av Griimlock:

jo lång uppstart men sen äre knappt nå loading alls så

Det är sant och gött som s**an


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

Medlem

Ojj, kort recension, förvånad!

Inaktiv

Det var antingen gubbsjuka Bayonetta eller Darksiders med peniskomplex. Håller med om 3 av 5. Skulle kunnat finslipas.

Medlem

Tycker spelet klart mer värt än en 3:a. Däremot håller jag också med om att rent tekniskt så kunde dom ha finslipat på den lite mer innan släpp. Men rent spelmässigt så är spelet guld, 4.5 av 5 från mig. Förstår inte alls att nån kan ge detta spel sämre betyg än bayonetta, vilket jag tyckte sög @pb@lle.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Det här och Bayonetta måste jag skaffa

Inaktiv

För de som vill läsa fler recensioner finns det massor av dem länkade på Metacritic;

http://www.metacritic.com/games/platforms/ps3/darksiderswrath...

Medlem

Efter ett par timmars spelande så kan jag personligen säga att Darksiders är grymt mycket bättre än det pinsamma och pubertala Bayonetta.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Spelet är hur kul som helst


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

12
Skriv svar