Ännu en "Ny dator" tråd!

Medlem
Ännu en "Ny dator" tråd!

Tjena. Planerar köpa en ny dator under början av 2009. Först vill jag veta ifall det är någon idé eller ifall jag lika gärna kan vänta ett tag då det kommer några nya intressanta produkter etc inom "kort".

Här är mina tankar hittils...

Vill ha en bra dator som klarar av nya spel bra och självklart allt annat oxå. Vill försöka hålla nere kostnaden då jag inte har någon stabil ekonomi. Har för tillfället fått fram lite delar från komplett som jag tänkte köpa men det slutar på 12K med tillbehör. Skulle behöva dra ner och landa på max 10K med skärm.

Detta var det jag slängde ihop...

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=624429...

Som ni ser är det en bit över budget och jag hoppas ni har förslag på andra komponenter som hjälper mig komma ner i kostnader.

Moderkort: Hjälp mig hitta ett billigare som är överklockningsvänligt!

GPU: Klarar jag mig lika bra med ett 4750? (GDDR3 eller 5? Vad spelar det för roll?

Andra saker jag kan ändra eller allmäna tips och åsikter?

Medlem

Ta en E7200 processor och du ändå ska klocka den. Billig 22" skärm är E2200HDA, störtskön skärm.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=91489


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

E7200 funkar bra för klockning kan jag intyga. 3.6 med detta moderkort nedan, ett moderkort med fler möjligheter till inställningar borgar för högre OC. Kört SuperPi i 3.8 med min... Kan tusan i mig garantera 4 ghz med vettigt moderkort med min processor


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Jag uppskattar era svar men de produkter ni föreslagit är inget alternativ då dem inte längre finns på varken komplett eller webhallen(slutat produceras eller utgått ur sortimentet)

Tackar iaf för att ni försökte men behöver fortfarande hjälp =P

Medlem

Då kan E5200 vara ett alternativ, klockvänlig och finns att köpa både på Webhallen och Komplett.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

E7300 finns ju också.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar