Blizzard arbetar på MMOFPS?

Robot
Medlem
Blizzard arbetar på MMOFPS?

Med Blizzars kunskaper om MMOs och Activisions kunskaper om FPS så kan det nog bli riktigt bra om det skulle vara ett MMOFPS. MEN alla vet att Blizzard är världsledande på att sprida rykten, så jag vågar inte tro någonting ännu

Medlem

Star Craft möter Planetside. Det vore grymt om det är så!

Medlem

Starcraft+Planetside+Battlefield+Savage=

Universe of Starcraft - MMORPRTSFPS.

Medlem

Det här tror jag inte på.


signatur

Meep!

Medlem

Låter som om dem vill knocka TF2.

Medlem

Om det stämmer kommer det bli grymt intressant, men inte mer än det.

Inaktiv

Är det inte bättre att göra klart Diablo 3 och Starcraft 2 istället för det här? Skulle inte förvåna mig om Diablo 3 och Starcraft 2 blir framskjutet till julen 2011.

Medlem

Om det är någon som kan klara det här är det Blizzard. Men vi vet nog alla att det här inte är sant.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Eftersom jag inte gillar FPS så hoppas jag verkligen inte att det här ryktet stämmer. Hade hoppats på ytterligare ett mmorpg.

Medlem

Synd. Hade gärna sett ett mer vågat grepp. Det blir säkert riktigt kul ändå, men skulle hellre se fler sandlåde-mmo'er, och det är ju jättarna som har störst chans att ta tag i det, men de spelar ut ett säkert kort.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Låter som om dem vill knocka TF2.

Huh? :crazy:

Anyway...

Tror ärligt inte att det ligger mycket bakom dessa rykten är spekulationer. Blizzard har alltid varit mycket hemliga om vad de håller på med.

Dock är jag kanske säker på att det kommer vara bra skit när det väl kommer och ett MMOFPS (med roleplaying någonstans i MMO-förkortningen). Blizzard är också kända för långa utvecklingstider och med WoW som fortfarande växer så är de inte precis stressade. Kanske 2012-2014 kommer vi se något

Har för mig att de sa någonstans att det är ett helt nytt universum. Skulle vara ganska logiskt då de använt deras Warcraft och Starcraft universum ett tag nu och inget av dem skapades med RPG i baktanke vilket har lett till ett antal konstigheter och frågetecken i WoWs lore.

Coolast men minst sannolikt hade självklart varit med det "äkta" D&D universumet. Forgotten Realms hade ju nästan betalat Blizzard för att göra ett succéspel med deras universum.

Skrivet av Denper:

Synd. Hade gärna sett ett mer vågat grepp. Det blir säkert riktigt kul ändå, men skulle hellre se fler sandlåde-mmo'er, och det är ju jättarna som har störst chans att ta tag i det, men de spelar ut ett säkert kort.

Blizzard har alltid kört på säkra kort. Det är både deras styrka och svaghet (dock verkar det som mer styrka).


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Det är ju sagt att de arbetar på ett helt nytt universum (blizzard dvs), men ett starcraft mmofps hade man ju gärna velat testa

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Är det inte bättre att göra klart Diablo 3 och Starcraft 2 istället för det här? Skulle inte förvåna mig om Diablo 3 och Starcraft 2 blir framskjutet till julen 2011.

Ja för dom kan ju bara trycka dit massa folk från D3 och SC2 teamsen och göra allt dubbelt så snabbt utan problem?

Medlem

Fyfan, det låter inte alls som något som ens liknar Planetside. Instancerat skit.

Medlem
Skrivet av molg:

Star Craft möter Planetside. Det vore grymt om det är så!

Tänkte precis samma sak när jag läste nyheten, hur fantastiskt vore inte det?! Känns som lite för mycket att hoppas på dock men man vet ju aldrig

/ LordDaimos

Inaktiv
Skrivet av Phobo:

Det här tror jag inte på.

Nej, det låter helt otroligt. Blizzard göra ett fps-spel? De har aldrig gjort ett tidigare. I och för sig hade de inte gjort ett MMO tidigare heller när de släppte WoW.

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Jonlissla:

Låter som om dem vill knocka TF2.

Huh? :crazy:

Anyway...

Tror ärligt inte att det ligger mycket bakom dessa rykten är spekulationer. Blizzard har alltid varit mycket hemliga om vad de håller på med.

Dock är jag kanske säker på att det kommer vara bra skit när det väl kommer och ett MMOFPS (med roleplaying någonstans i MMO-förkortningen). Blizzard är också kända för långa utvecklingstider och med WoW som fortfarande växer så är de inte precis stressade. Kanske 2012-2014 kommer vi se något

Har för mig att de sa någonstans att det är ett helt nytt universum. Skulle vara ganska logiskt då de använt deras Warcraft och Starcraft universum ett tag nu och inget av dem skapades med RPG i baktanke vilket har lett till ett antal konstigheter och frågetecken i WoWs lore.

Coolast men minst sannolikt hade självklart varit med det "äkta" D&D universumet. Forgotten Realms hade ju nästan betalat Blizzard för att göra ett succéspel med deras universum.

Skrivet av Denper:

Synd. Hade gärna sett ett mer vågat grepp. Det blir säkert riktigt kul ändå, men skulle hellre se fler sandlåde-mmo'er, och det är ju jättarna som har störst chans att ta tag i det, men de spelar ut ett säkert kort.

Blizzard har alltid kört på säkra kort. Det är både deras styrka och svaghet (dock verkar det som mer styrka).

Blizzard confirms new MMO is completely original IP

Medlem

Kan nog bli bra. Har längtat efter ett MMO som är FPS.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Jag gillar conceptet om rykterna stämmer, en social värld där man (kanske) kan ha ett hus att pyssla på, crafta, snacka med folk - lite ps3 Home. För att sen kunna dra in i lättsam och smidig combat med kompisarna och geara upp, fixa pengar, ha clanstrider, osv. Jag hoppas dessa rykten stämmer - ett sånt MMO är precis vad jag är sugen på.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

usch, hoppas det inte är sant. Gillar inte FPS så hoppas Blizzard håller sig undan från sånt

Medlem
Skrivet av molg:

Star Craft möter Planetside. Det vore grymt om det är så!

Men vem skulle vilja spel Zerg ? ^^

Men jag tänkte också på Planetside. Kanske nu när Planetside 2 håller på att göras så vill dom konkurrera med det ^^

Medlem

MMO hit, MMO dit. År 2020 kommer det bara finnas MMO spel...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

sätt allt arbeta på dibbe 3 istället!!

Medlem

Som man brukar säga "Fransmän har stora käftar"..

Medlem

Var är länken till orignalartikeln på NoFrag? Hittade artikeln lätt på NoFrag, men det är ju god sed och rätt så etiskt korrekt att länka källor..

Skrivet av wrajjt:

Fyfan, det låter inte alls som något som ens liknar Planetside. Instancerat skit.

Det behöver det nödvändigtvis inte vara. I PlanetSide hade vi ju en pop cap på c:a 300 spelare, sen låstes kontintenten och man fick dra någon annanstans. De kan ju göra något liknande. Det där med instanser verkar ju mest vara FZ:s spekulationer.

Medlem

Tror jag håller mig till mängden som vill ha diablo 3 klart och SC2 istället för detta.
Låter lovande. Men är rätt läss MMO's numera.

Medlem

Instanser har varit det som de flesta "mmofps" har kommit med.. Kolla på huxley bara. Instanser där mot NPCs :/
Global Agenda såg ut som om det skulle bli en okej ersättare till planetside, tills man hörde att det var typ instanser och inte i närheten av samma antal spelare på samma map.

Planetside har satt ribban för vad MMO står för i MMOFPS högt. Hoppas bara någon kan nå den.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Var är länken till orignalartikeln på NoFrag? Hittade artikeln lätt på NoFrag, men det är ju god sed och rätt så etiskt korrekt att länka källor..

Skrivet av wrajjt:

Fyfan, det låter inte alls som något som ens liknar Planetside. Instancerat skit.

Det behöver det nödvändigtvis inte vara. I PlanetSide hade vi ju en pop cap på c:a 300 spelare, sen låstes kontintenten och man fick dra någon annanstans. De kan ju göra något liknande. Det där med instanser verkar ju mest vara FZ:s spekulationer.

My bad, hade råkat editera bort källänken vid en snabbkorr. Fixed, n' thanks!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Oh, intressant... vore riktigt kul och ha ett annat MMO spel (än RPG). Vill verkligen ha CoD: Online


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

12
Skriv svar