Blizzard arbetar på MMOFPS?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Är det inte bättre att göra klart Diablo 3 och Starcraft 2 istället för det här? Skulle inte förvåna mig om Diablo 3 och Starcraft 2 blir framskjutet till julen 2011.

Diablo 3 och Starcraft 2 har separata utvecklingsteam med separata budgetar. Det är inget som påverkas i någon större utsträckning av arbetet med detta möjliga "MMOFPS".

Du vet, hastigheten på utvecklingen ökar bara till en viss punkt. Även om mer pengar och personal pytsas in så måste allting sättas ihop i en och samma produkt, vilket blir flaskhalsen. Bara för att fler personer spawnar på en idé så innebär inte det att den färdiga idén blir klar fortare - bara att de har fler idéer att välja bland.

Inaktiv

Release 2016? Med tänka på att dom jobbat med Starcraft sen 2003-2004. Hörde att dom spelade betan redan 2005 liksom

Medlem

Blizzard och FPS-spel? Njaaaa


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Starcraft: Ghost?

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

Instanser har varit det som de flesta "mmofps" har kommit med.. Kolla på huxley bara. Instanser där mot NPCs :/
Global Agenda såg ut som om det skulle bli en okej ersättare till planetside, tills man hörde att det var typ instanser och inte i närheten av samma antal spelare på samma map.

Planetside har satt ribban för vad MMO står för i MMOFPS högt. Hoppas bara någon kan nå den.

Nu vill jag inte leka grinig gubbe här, men jag måste tyvärr argumentera emot att Planetside skulle ha satt ribban högt.
Sant att den i din smak och tycke må ligga högt, men i den globala spelindustrin så ligger den uppenbarligen inte vidare högt. Hade det varit på det viset så skulle det vara mer populärt än det är och har varit.

Dessutom måste jag slå ett slag för instansbaserat innehåll. Open World är för mig ett koncept som kräver alldeles för många balansfaktorer för att fungera i praktiken. Det kanske tilltalar den lilla klicken av hardcorespelare dock som på grund av sitt massiva spelande kan spöa alla casualspelare så mycket att de vänder spelet ryggen tillslut.

Självklart pratar jag om att utföra särskilda uppdrag (raids, pvp osv) och inte om levelingsprocessen som fungerar alldeles utmärkt i öppna världar.

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

Planetside har satt ribban för vad MMO står för i MMOFPS högt. Hoppas bara någon kan nå den.

Quoted for truth. Bara inte blizzard gör något dumt som enbart 2 faktioner eller så, OM dessa rykten nu stämmer. 3 olika faktioner gör såna här spel 100ggr roligare än 2 faktioner.

edit: "Det kanske tilltalar den lilla klicken av hardcorespelare dock som på grund av sitt massiva spelande kan spöa alla casualspelare så mycket att de vänder spelet ryggen tillslut."

Men är det inte så att en open world faktiskt gynnar "casual" spelarna mer än hardcore-spelarna, eftersom sidorna inte nödvändigtvis behöver vara lika stora? Finns inget som hindrar att "casual" sidan tar in två dussin spelare till, t.ex.

Medlem

Release: 2017

2017: release 2022

2022: release when it's done.

Medlem

Trodde deras social hub satsning var deras battlenet.

Jag tror inte ett smack på detta ryckte, men det värkar iof ligga i tiden nu med mmofps spel helt plötsligt.

Medlem

kanske gör dom om StarCraft Ghost som dom la ner utvecklingen för några år sedan..

Bab
Medlem

Det behövs verkligen fler PvP FPS-MMOs. Har det funnits fler än Planetside och Battleground Europe? Sistnämnda är kanske mer sim än FPS men iallafall, bättre PvP får man leta efter.
Bara det inte är instancerad skit...


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem

No more fps plz, är så less alla. Ge oss mer rpg eller liknande

Medlem
Skrivet av Bab:

Det behövs verkligen fler PvP FPS-MMOs. Har det funnits fler än Planetside och Battleground Europe? Sistnämnda är kanske mer sim än FPS men iallafall, bättre PvP får man leta efter.
Bara det inte är instancerad skit...

WW2 online? Inte min kopp te, men definitivt ett mmofps.

Medlem

Problemet med MMOFPS är ju alltid pingen. Man behöver inte samma i RPG:n.

Medlem

Coolt, men endån sugigt, mmofps är nog det sämsta jag någonsin lirat, då kan man lika bra spela CS på spelarenan och levla upp där men alla har olika åsikter om den saken hehe


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

hoppas de lyckas bra iaf wieeeee

Medlem

Vore coolt om det blev något liknande borderlands, fast anpassat för mmo. Många vapen, ett fåtalö unika såklart, stora bossar och vanliga fiender. Ett par olika klasser med skills etc. riktigt fint

Medlem

Det finns redan ett riktig MMOFPS. Det heter Darkfall Online. Med full loot.

Poängen med ett mmo fps är AIM. man aimar allt, från heals till damage spells, melee, och archery! Magi, Närstrid och Bågskytte! Ingen TAB targeting används. Tänk _CS men med karaktärsutveckling och massiva strider till lands och sjöss. Borgar, fort och skepp med kanoner. Krigsmaskiner Portabla kanoner, you name it! och allt är kryddat med full loot.

Medlem
Skrivet av Sacred:

usch, hoppas det inte är sant. Gillar inte FPS så hoppas Blizzard håller sig undan från sånt

köp det inte då, det är ingen som tvingar dig


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Medlem

Äsch, ge oss bara ett FPS Starcraft så blir hur som helst jag cp-glad.

Medlem

Var fan tar Huxley vägen????

Inaktiv
Skrivet av Phantasman:

Var fan tar Huxley vägen????

Mer försenat än Blizzards spel!

Det finns trådar som diskuterar spelrelease 2006/7 och nu ser det ut att kanske komma i år.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Phantasman:

Var fan tar Huxley vägen????

Mer försenat än Blizzards spel!

Det finns trådar som diskuterar spelrelease 2006/7 och nu ser det ut att kanske komma i år.

NAJS!!! Har sett fram mot det i flera år. Verkar grymt kul.

Medlem

Låter bra om det går vidare på starcraft men aldrig på warcraft. En Fantasy FPS?!?!1!! WTF!!!

Bandit rock 106.3 FTW!!!:P

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Coolast men minst sannolikt hade självklart varit med det "äkta" D&D universumet. Forgotten Realms hade ju nästan betalat Blizzard för att göra ett succéspel med deras universum.

Finns redan ett D&D Online

Medlem

suck... som huxley då eller? spelar hellre ett vanligt fps

Medlem

Skulle vara nice om de gjorde det och fick speleta att funka bra.

Men det känns som att fps inte passar som mmo. men det går säkert och om de gör det så hoppas jag att de lyckas

12
Skriv svar