Pentium 4 still going strong!

00a
Medlem
Pentium 4 still going strong!

körde Crysis på "Ultra high", "8AA" i 1680*1060 med ett HD4870x2 och en pentium4 3.0Ghz. trodde inte ens att den skulle klara att ladda banan.

men trots alla odds så lyckades den starta banan "Awekening". när man börjar i relativt tätt djungel låg den runt 12fps. sen när jag kom över kullen och blickade ut över större områden trillade den ner till 8fps.

sedan under vild fight med koreaner, stridsvagnar och elitsoldater med explosioner som grädde på toppen gick den ned till 5fps.

är det bara jag som är imponerad? visst P4'an flaskar som bara den. men ändå, så länge man inte är uppe i en vild strid går det faktiskt att spela, med betoning på "spela" förstås.

Detta trodde jag inte om P4;)

Inaktiv

Haha, nej. Sant det du säger. Har också fått liknande med en 3.6GHz P4. Men "Going Strong" är kanske en överdrift. xD


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Kör utan AA och kolla vad du får.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Crysis är nästan helt GPU beroende så vikten av en snabb processor är inte så viktig. Testa spela teamfortess2 på max grafik med 8xAA i den upplösningen ska du få se på trubbel.

Jag maxade också crysis på en gammal Amd Athlon 64'a... Gick rätt fint.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

00a
Medlem

I crysis utan AA får jag ca 1-2 fps mer än innan. I TF2 har jag 30-60fps när jag inte är mitt i ett vilt krig. men ute på slagfältet har jag ca 20-30fps.

Medlem

Innan vadå?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

"Innan" lär referera tillbaka till det första inlägget där han talar om att han spelade med "8AA".


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

P4 is the shit! Bokstavligen talat alltså..............


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Vadå 1 - 2 fps mer utan AA än 8xAA?.. Så funkar det verkligen inte. Att använda 8xAA i crysis tar väldigt mycket fps.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

AA är väl 99% beroende på grafikkortet?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

bara 99%? o_O


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Lustigkurre?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

00a
Medlem
Skrivet av Laxen:

Vadå 1 - 2 fps mer utan AA än 8xAA?.. Så funkar det verkligen inte. Att använda 8xAA i crysis tar väldigt mycket fps.

den procentuella ökningen av fps är ju faktiskt ganska stor.

Medlem

vad mensa med AA eller anti alising?

Medlem
Skrivet av waagaard:

vad mensa med AA eller anti alising?

Kantutjämning

Medlem

nä, anonyma alkoholister


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

hahah xD


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

1
Skriv svar