Medlem
ny dator mus

tja
jag har en Microsoft sidewiner (vet inte hur det stavas ) och jag har på sista tiden märkt att det inte läserav koräkt den hoppar över vissa stycken. så om man drar den med jämn fart över musmattan så följer muspekaren men jämt, men lite då och då satannar den upp och liksom hoppar över ett stycke. detta är grymt iritarende i spel då man inte kan sikta bra alls. det är bara tur om siktet hamnar på fienden.
det är inte något lagg i datan för FPS liger på ca 50-80 i cod 5 och det är där jag har testat det. vad kan det bero på? har en ca 1 år gamal qpad EC-R musmatta
vet någon vad felet kan vara är det musmattan musen eller båda? om det är musen vad ska man göra åt det?
vilken gaming mus kan ni rekomendera?

Medlem

sidewiner...måste vara nåt nytt.. ;P

Nej, men kolla om det är nåt skräp i den.

Medlem

Grattis, du innehar den absolut fulaste musen på marknaden. ^^

Men ja, jag vet inte vad felet kan vara men kan rekommendera några möss. Steelseries Ikari, de flesta Razer möss och jag ska se om jag kan rekommendera Roccat Kone, får nog snart hem min och då ska jag se om det är lika bra som alla recensenter säger.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

signatur

||||||||||||
||||||||||||

Jag personligen rekommenderar Roccat Kone, men den är inte billig. Logitech och Razer brukar ha ganska bra datormöss, och vissa av dom är billigare än Roccat.
(Kone är deras "första" gamingmus, och dom har lyckats väldigt bra med den.)

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=351141 Logitech
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=332619 Razer

tysonayt: Du kommer inte bli besviken.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

kan det ha med mus mattan att göra att den hakar lite? det är lite sliten på vissa ställen. den lite skrovliga ytan har blivit lite blank
vet ni någon bra musmatta?
har en Qpad RC-R

Medlem

Jag köpte en gaming mus från biltema för 139 kr, bästa jag haft i hela mitt liv

Det kan vara musmattan, testa med en annan musmatta, och ifall det inte blir bättre så är det nog ny datormus som gäller.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Ny mus på g.

Finns ingen annan mus än Razer Deathadder som är värd att köpas.

Medlem

MX518 är ju en gammal klassiker annars, fås för runt 250kr

Medlem

Okej, nu när jag har min Roccat så måste jag säga att den är störtskön, programvaran är lite skum och musen är rätt tung men det är saker man vänjer sig vid. Mycket skönare med en tung mus jämfört med min Ikari som faktiskt var lätt som en mus.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

1
Skriv svar