Inaktiv
varför pc

Om man vill börja spela dagens spel- varför köpa pc?

Är det inte bättre att köpa typ playstation 3. Det blir ju billigare eller?????

Vad talar för pc egentligen?

David

Medlem

Det börjar bli allt vanligare med konsol nu för tiden. Det är väl bara en smak sak. Handkontroll eller tangentbord + mus? Själv har och föredrar jag båda.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Att du kan använda en PC till så oändligt mycket mer än vad du kan göra med en konsol, ingen fördumning utav allt och billigare spel. 400kr istället för 600kr, så när du har köpt ca 10 spel så hade du haft råd med en bra PC istället för t.ex en PS3.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Casual games brukar oftast vara bättre på konsol enligt mig. Men hardcore spelande och om man ska spela i klan så är konsol värdelöst.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

00a
Medlem

Av någon anledning tycker jag det inte är riktigt lika kul att spela på konsol. jag vet inte varför det är så. köpte en Xbox 360 förra julen, men den har mest stått och samlat dam. jag känner mig mer hemmastadd vid skrivbord med mus och tangentbord. kan ha och göra med att som liten så spelade jag bara på PC. Xbox 360 var min första konsol.
Har en kompis som är raka motsatsen till mig på den punkten. han växte upp med konsoler. familjens första pc fick de för 2 år sen. men den har mest stått och samlat dam medans han spelar på sin PS2 eller Xbox 360.

Medlem

Frågan du ställer kan jämföras med:
"Varför leva?"

Inaktiv

Ja personligen så känns det bara bättre framför datorn men som sagt vad det är ju mycket man är van vid (jag började spela när jag var 5 ).
Och det är billigare men själva konsolen helt klart men då får man tänka så att spelen är dyrare oftas skilljer det 300-100kr mellan konsoler och PC.
Och om du köper en bra PC så slipper du kanske uppgradera på nåt år 2-5år, men konsole måsta du köpa ny konsole för att spela dom nya spelen.
så jag säger såhär, vad gillar är det du gillar?!
håll dig till det du gillar


signatur

Tjenna jag är en helt vanlig kille som gillar spela spel

Inaktiv

Skönt att kunna tanka, chatta or whatever samtidigt. Skönare också med tangentbord och mus. Går en del sönder i datorn byter man den. Går en del sönder i XBOX ligger man pyrt till.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av Crunchy:

Frågan du ställer kan jämföras med:
"Varför leva?"

Word.

Medlem

Du kan inte överklocka en konsol ^^


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Dem flesta spel funkar så otroligt mycket bättre med mus och tangentbord.

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Du kan inte överklocka en konsol ^^

Det behövs inte?


signatur

B lup

Inaktiv

Mus o tangentbord!?


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

mus + tgb + bättre grafik + stöd för moddar/förbättringar av spelen + AA och AF + En hel del spel som inte skulle funkat så bra till consoll (fps+RTS etc)

Några av de punkter av varför jag tycker PC är bättre...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

1
Skriv svar