Medlem
Vilket grafikkort?

Hej jag har en ett år gammal dator, och har lite problem att spela dem nya spelen tex fallout 3 , crysis, osv har ett Nvidia gefroce 8500 GT det funkar om man kör på lägsta grafiken men det överhettas efter Cirka en timmes spelande, och nu söker jag efter ett grafkkort(PCI E) som klarar de nya spelen på full grafik och som räcker några år,

vad ska jag köpa?
mkt tacksam för svar:)!

Inaktiv

Jadu, de finns ju lite olika prisklasser .. hd4870X2 eller GTX 280 är ju bland de bästa du kan få, samtidigt som hd4850 är kanske är de mest prisvärda atm.

Hur kräsen är du?


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Om du ska ha något som räcker så ska du vänta på antingen GTX 295 som kommer i vår eller ATIs motsvarighet.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jag kör ett 4850x2 helt underbart kort, låter ordentligt men jag har aldrig kommit över 57grader i full load. Det är också enormt stort, fick klippa i mitt antec 300 för att få plats


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Steget från 8500GT till tex 4850 är ju extremt, förmodligen skulle du alltså klara dig bra på det... 8500GT är inkapabelt att spela med i princip...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

GeForce GTX280! (Dyrt, jag vet...)


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

00a
Medlem

Beror också på vad du har för saker i resten av burken. t.ex. om du sitter med en celeron och 512mb ram så är det nog bäst med ny dator. men eftersom den bara är ett år borde de resterande sakerna vara ok. kör på 4850.

Medlem

blev vett 9800 GT skulle vara tvungen att byta nät aleregat om jag skulle ha 4850 eller gtx280,

Men har problem att få det att fungera eftersom det kräver extra matat ström. och jag har inte någon ledig kabel från nätalregatet:S hur gör jag då?

Medlem

btv har 2 gb ram och dual core 3,4 processor

Inaktiv

Dual core 3.4? Utan överklockning? Luktar P4


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

förlåt menar att den har 3,4 total enligt enhethantverkaren

Inaktiv

Förstår ingenting av det ovan sagt, men det är irrelevant.

För att koppla ström till grafikkortet krävs en PCI-e-kabel från nätagget. Har ditt nätagg inget sådant så kan du köpa en sån här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=319547
Finns säkert billigare här och där.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv
Skrivet av PaddanL:

Förstår ingenting av det ovan sagt, men det är irrelevant.

För att koppla ström till grafikkortet krävs en PCI-e-kabel från nätagget. Har ditt nätagg inget sådant så kan du köpa en sån här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=319547
Finns säkert billigare här och där.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Medlem

kortet funkar perfa, maxar fallout 3

Medlem

signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
1
Skriv svar