Dåligt av Alina> överhettad CPU

00a
Medlem
Dåligt av Alina> överhettad CPU

Har haft en del probem med min Q9550 då den idlar runt 50 och går upp över 70 under load. har varit uppe i 79(Realtemp) och 83(coretemp) efter 30min Prime95.

jag har pratat en del med Intel om detta och de säger att detta inte är normalt. vi testade allt möjligt och det enda möjliga orsaken vi kom fram till var moderkortet spökar. jag lånade då hem en identisk processor från skolan och testade. 25 idle och 50 load.

men alina som jag köpt datorn ifrån säger att mina temperaturer är normala och att jag inte behöver oroa mig. de påstår att först vid 95 ska man börja fundera. jag hade planer på att börja överklocka, men inte chans med dessa temperaturer. nu vågar man knappt starta den:(

jag ska kontakta intel igen och prata med dem och förhoppningsvis få en ny fungerade processor.

är det bara jag som tycker att detta är dåligt av Alina? hade stort förtroende för dem innan, men det har nu gått samma öde som börsen.

Medlem

Venne, har gott förtroende för Alina för tillfället, kan inte förstå varför Alina skulle ha något att göra med att processorn överhettas, eller var det de som byggde ihop datorn?

Hur som helst så kan du testa byta kylpasta och kolla så att processorn och kylaren har bra kontakt.

Btw, kan någon säga om det är normalt att en processorn typ aldrig rör sig från 37 grader?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

jag skulle inte nöja mig med mindre än en ny processor från alina, det är deras jobb att reklamera vidare till intel, inte ditt.

tysonayt: låter som din tempsensor är trasig?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

00a
Medlem

De har byggt den och ja, jag har bytt kylpasta, kollat fästen, uppdaterat bios.

Skrivet av tysonayt:

kan inte förstå varför Alina skulle ha något att göra med att processorn överhettas, eller var det de som byggde ihop datorn?

ehh... de sålde den till honom:P


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jo Hwergelmer, tror också det.

mr speed, okej att Alina kanske råkade göra något med processorn men det skulle lika gärna kunna vara ett måndags exemplar. Det är ju inte nödvändigtvis Alinas fel.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av mr speed:
Skrivet av tysonayt:

kan inte förstå varför Alina skulle ha något att göra med att processorn överhettas, eller var det de som byggde ihop datorn?

ehh... de sålde den till honom:P

Förmodligen är en konkav eller konvex, något Alina inte har så mycket med att göra om man inte kan bevisa att misshandlar processorerna, men det har de ju ingen anledning att göra. Alina får ta tillbaka den, ge dig en annan och sedan sköta snacket med bolaget de köper ifrån, alternativt Intel.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

00a
Medlem
Skrivet av PaddanL:
Skrivet av mr speed:
Skrivet av tysonayt:

kan inte förstå varför Alina skulle ha något att göra med att processorn överhettas, eller var det de som byggde ihop datorn?

ehh... de sålde den till honom:P

Förmodligen är en konkav eller konvex, något Alina inte har så mycket med att göra om man inte kan bevisa att misshandlar processorerna, men det har de ju ingen anledning att göra. Alina får ta tillbaka den, ge dig en annan och sedan sköta snacket med bolaget de köper ifrån, alternativt Intel.

Jo men grejen är den att de inte vill ta tillbaka den eftersom de tycker inte att den är defekt. men det löste sig. jag pratade med intel och de ska skicka en retursedel till mig.

Medlem

Klart att den är defekt, så varma ska de inte bli, bra av intel men dåligt av alina att säga att den är normal.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Idle 50 = Inte bra alls. Bra att det löste sig.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Nä men menar bara att säljer de nåt som är fel är det ju deras sak, sen om de själva eller leverantörer ska ersätta är ju sak samma

Alina SKA ju byta


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar