fps drops och märkliga ljud i spel

Medlem
fps drops och märkliga ljud i spel

Har märkt att jag börjar få märkliga ljud när jag trycker på tangenter och när jag kollar fps-en brukar jag ha 60 hela tiden, men när man sedan trycker in en tangent så ändrar det snabbt till 59 och då blir det som om ett slags screen lag och samtidigt ett snabbt ljud som låter underligt . Nån som vet vad detta beror på?

Inaktiv

Trycker du inte flera tangenter samtidigt när det händer eller räcker det med endast en?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Trycker du inte flera tangenter samtidigt när det händer eller räcker det med endast en?

Det räcker med en, annars hade det inte varit nåt lustigt

Inaktiv

Insåg inte att det var lustigt som det var nu :S. Du får nog skriva vad du har för moderkort och tangentbord.
Gäller det i alla spel? I Windowsmiljö?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Drällt något som lagt sig i ledningarna i tangentbordet?
Det gjorde jag och fick liknande symptom. Datorn fick jobba klart hårdare.
Kolla också så att kontakten sitter i ordentligt.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

Drällt något som lagt sig i ledningarna i tangentbordet?
Det gjorde jag och fick liknande symptom. Datorn fick jobba klart hårdare.
Kolla också så att kontakten sitter i ordentligt.

Kan nog stämma, rensade tangentbordet med smuts och fixade rent för tangenterna hade blivit tröga, det kan nog ha hänt någonting då för jag har ju uppdaterat drivers och städat rent grafik kort och allt + installerat om XP.

Tack för ditt inlägg, ska kolla

Medlem

Men hur blir det med ett trådlöst tangentbord då? Ska jag bara starta om det?

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Insåg inte att det var lustigt som det var nu :S. Du får nog skriva vad du har för moderkort och tangentbord.
Gäller det i alla spel? I Windowsmiljö?

Ja windows, moderkortet är ett
Gigabyte S-series N660-Sli-D64 om det hjälper.

Medlem
Skrivet av unix:

Drällt något som lagt sig i ledningarna i tangentbordet?
Det gjorde jag och fick liknande symptom. Datorn fick jobba klart hårdare.
Kolla också så att kontakten sitter i ordentligt.

Vad gjorde du för att fixa det?

Inaktiv

Skruva isär, tvätta rent, montera ihop. Skruvade upp ett mycket billigt tangentbord och det bestod av tre lövtunna plastblad med små tunna ledningar som ligger på varandra, rätt intressant faktiskt hehe. Kan inte förklara närmare, men nog fasen tål de vatten och sånt. Kan dock inte svara för tangentbord med ett pris över 29 kr, de kanske är lite mer avancerade i konstruktionen.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Skruva isär, tvätta rent, montera ihop. Skruvade upp ett mycket billigt tangentbord och det bestod av tre lövtunna plastblad med små tunna ledningar som ligger på varandra, rätt intressant faktiskt hehe. Kan inte förklara närmare, men nog fasen tål de vatten och sånt. Kan dock inte svara för tangentbord med ett pris över 29 kr, de kanske är lite mer avancerade i konstruktionen.

var det ett trådlöst sådant?

Inaktiv

Dessvärre icke. Testat med fräscha batterier om sådana går att slänga in?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Dessvärre icke. Testat med fräscha batterier om sådana går att slänga in?

Ok, men det har jag

Inaktiv
Skrivet av sonny.tdu.nab:
Skrivet av unix:

Drällt något som lagt sig i ledningarna i tangentbordet?
Det gjorde jag och fick liknande symptom. Datorn fick jobba klart hårdare.
Kolla också så att kontakten sitter i ordentligt.

Vad gjorde du för att fixa det?

Ett helsikes bök att fixa. Rev isär det men fick sedan problem med en del tangenter, så jag hämtade ett nytt likadant som stod i andra rummet och tryckte i hehe.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:
Skrivet av sonny.tdu.nab:
Skrivet av unix:

Drällt något som lagt sig i ledningarna i tangentbordet?
Det gjorde jag och fick liknande symptom. Datorn fick jobba klart hårdare.
Kolla också så att kontakten sitter i ordentligt.

Vad gjorde du för att fixa det?

Ett helsikes bök att fixa. Rev isär det men fick sedan problem med en del tangenter, så jag hämtade ett nytt likadant som stod i andra rummet och tryckte i hehe.

Så eländet försvann helt då?

Inaktiv

Japp bytte ju tangentbordet så får vi se om jag tar mig tid att skruva isär det krånglande någon dag.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

nu har jag bytt tangentboord och det hjälpte noll hmm..någon som har ett ytterligare förslag på vad jag ska göra?

1
Skriv svar