Joystick med gamla spel?

Inaktiv
Joystick med gamla spel?

Hej! Jag har hört talas om en joystick som är laddad med gamla 80-tals spel, t.ex. Escape from Monkey Island. Vet någon vad den heter och/eller var man kan köpa den? Tacksam för tips!:|

Medlem

har för mig att den fanns på teknikmagasinet, men det var länge sedan, vet inte hur det är nu


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Tack Hwergelmer men de kunde inte hjälpa när jag kollade där. Tyvärr! Jag har tänkt det som julklapp till mannen. Någon mer som känner till den?

Medlem

Kolla med coolstuff.se. Dom har haft den förut iaf. Commodore plug & play heter joysticken.

Edit: Den har funnits på ggsdata.se förut också. Länk med info om prylen


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Härligt, det kanske är den jag letar efter! Men Escape from Monkey Island finns inte med bland spelen...?

Medlem

Det är tyvärr den enda jag känner till.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Tack ändå Ariath! De gamla spelen spelades på en AMIGA om det nu ringer en klocka hos någon...

Medlem

Kan detta vara nåt?

Den finns tydligen på spelbutiken.se också.

En veckas leverans är det dock om det är den här du letar efter.:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Jaaaaa, det är nog den jag menade! Tusen tack! Det blir en bra födelsedagspresent i stället

1
Skriv svar