behöver dator asap men liten budget

Inaktiv
behöver dator asap men liten budget

Staten låter mig inte få ekonomiskt bistånd längre för att sisst ja quitta så sa ja inte hejdå, fan så fjantigt.
Så nu måste ja börja ta csn bidrag igen 1000 kr månaden.. ja har 4000 sparat atm..

Ja vill köpa för alla pengar en dator asap..
ska spela darkfall online som kmr ut jan 22 o den har liknande krav som oblivion.

ja vill helst ha max settings o så så att ja kan pvpa utan nått handikapp.

nån it kunnig kille som kan hjäpla mig bygga ihopp en dator för min budget?

Inaktiv

Maxsettings kan du förmodligen glömma med den budgeten. Har du några prylar du kan använda nu?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv
Skrivet av PaddanL:

Maxsettings kan du förmodligen glömma med den budgeten. Har du några prylar du kan använda nu?

mjo blir nog svårt me allt på max, men grejjer som o kunna se spelare från långt håll o sånna grejjer e rätt viktiga o hoppas de kan vara max åtminståne.

Har headset o mus atm xD de e typ allt.. ja har en laptop, tror du ja kan använda den som skärm till pcn?

Medlem

Lägg för guds skull inte 1500 kr på ett overkill nätagg om du har en tajt budget. Kör på detta istället.

Btw, fy fan vad dyrt det har blivit med nätagg, köpte mitt 750TX för 995 kr på Webhallen i Augusti, nu ligger det på 1275 hos de.

Kör på detta grafikkortet också: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=341327


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

ja e som sagt inte så kunnig me hårvara men ja skulle vilja att min dator är uppgraderingsbar senare när ja börjar få pengar strömmande in igen.

Käst nånstans att ju bättre grafik kort man har ju mer watt måste nätaggregatet ge.. räcker isf 450w?

sen så vet ja inte om radeon e så bra?
nvidia e ganska ledande iom spel ju, tex alla steam spel supportar ju nvidia.

ja kan ha fel om båda dessa dock så tar ditt ord om du säger de

Medlem

Radeon är bäst för tillfället och 90% av hårdvaru entusiaster kan nog hålla med om det. Men om du vill vara på det säkra sidan med nätagg så kan du köra på 550W eller 620W nätagg från Corsair istället.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Klassiker för budgetalternativ: Sonata 3. 1100 kr för chassi och bra nätagg samt en fläkt. Går nästan inte att få det billigare och bättre än så.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

550w ska kunna driva ett 4870 x2 har jag hört


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Du skulle ju kunna kika på ett Antec Sonata III, dom är billiga, och riktigt bra - och har bra aggregat på 500W.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

bytte yt grafik kortet, chassit, ram minnet.
Nu blir totala kostnaden 6729 kr, lite över min budget fortf men ska nog kunna låna en tusenlapp.
Tack så mycket!

Medlem

innan du köper den burken du planerar att köpa, kolla denna länk: http://www.fz.se/forum/thread.php?id=64109

mvh

1
Skriv svar