Funderingar på överklockning

Inaktiv
Funderingar på överklockning

Jag har införskaffat mej ett hyffsat grafikkort. Nvidia 8500GT, Det är inte det bästa spelkortet men duger gott och väl (trodde jag). Kortet köpte jag för att kunna spela racingspelet, TDU. Minimum sys req. för spelet är ett Nvidia 6600GT. Jag förmodade att ett 8500 var bättre eller åtminstonde motsvarande ett 6600GT men så var inte fallet. Ett 6600 är starkare. Därför funderar jag nu på att överklocka kortet, men vet inte hur. Jag har provat rivatuner, Atitool, nforce (el.liknande), men inget fungerar. Jag ställer in kortet, men då flimrar/blinkar skärmen osv. Och allt laggar ihop. Vad kan problemet sitta i? Och kan man klocka kortet med bios?

Kort spec.Core Clock : 450 MHz ramdac. 300 mem.

Kortet idlar på 55grader, och vid ansträngning kan den ligga på 65-70 grader.

Inaktiv

Beroende på det övriga systemet är nummer ett att överväga att införskaffa ett bättre kort.

8600GT vet jag blir väldigt varmt och har sett flera sådana som har gått sönder utan överklockning. Hur det är med 8500GT vet jag ej.

Anser dessutom att vinsten i att klocka 8500GT blir försvinnande liten.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

men jag har sett flera spela crysis med överklockade 8500:or, så kan man spela det spelet med det kortet så förmodar jag att man kan överklocka ett 8500

1
Skriv svar