Hjälp med minnesmoduler.

Medlem
Hjälp med minnesmoduler.

Tjenare!
Jag hade tänkt att köpa nya minnen, men jag såg att de minnen som jag har nu (Corsair CM2X1024) inte säljs som 1GB x 2 längre utan 2GB x 2. Går det att trycka ner först 2 x 2GB och 2 x 1GB samtidigt, och sen låta datorn utnyttja så mycket minne som det går att använda?
Skulle vara coolt att ha alla minnena i samtidigt nämligen så jag inte behöver ha några liggandes bredvid datorn

Medlem

Ska funka vad jag vet!

Inaktiv

Beror på vad du har för op-system, 32bitars kan inte utnyttja mer än ca 3,25gb minne. Har du ett 64 bitars är det inga problem.

Medlem
Skrivet av Robin_EL:

Beror på vad du har för op-system...

Jag har 32-bits XP Home

Inaktiv

Då måste du byta op system för att kunna tillgodogöra dig alla minnen. Ska du köra vidare på xp-32bitars räcker det med 2*2gb minne då xp inte utnyttjar mer än ca 3,25 som jag skrev tidigare.

Medlem
Skrivet av Robin_EL:

Då måste du byta op system för att kunna tillgodogöra dig alla minnen. Ska du köra vidare på xp-32bitars räcker det med 2*2gb minne då xp inte utnyttjar mer än ca 3,25 som jag skrev tidigare.

Jo det vet jag, men som min fråga var... går det att sätta in ALLA minnen på en gång, men bara låta datorn använda det minne den behöver? Skulle se coolt ut med alla minnena i datorn.

Inaktiv
Skrivet av caddylac:
Skrivet av Robin_EL:

Då måste du byta op system för att kunna tillgodogöra dig alla minnen. Ska du köra vidare på xp-32bitars räcker det med 2*2gb minne då xp inte utnyttjar mer än ca 3,25 som jag skrev tidigare.

Jo det vet jag, men som min fråga var... går det att sätta in ALLA minnen på en gång, men bara låta datorn använda det minne den behöver? Skulle se coolt ut med alla minnena i datorn.

Japp, det är inga problem.

1
Skriv svar