Inaktiv
8g ram Crysis

Tja, det är så att jag har en dator med grafik kortet Nvidia GeForce 9800gtx, Intel(R) Core(TM)2 Duo Cpu E8400 @ 3.00GHz och bara 2g ram minne:( men nästa vecka kommer minna 8g ram och jag undrar: Kommer min dator att kunna köra Crysis lag fritt då på very high? jag kan köra Crysis på very high nu med litte lag men undrar hur stor skillnad 8g ram minne skulle bli:D

PS: Säg inte att 8g ram är onödigt nu, har redan beställt det...

Medlem

Ditt grafikkort flaskar ändå troligen. Vilken upplösning spelar du på?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Kör du inte 64-bitars så kan du inte utnyttja alla 8Gb


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

8gb vs 2gb kommer inte göra någon stor skillnad men någon liten kommer nog hända.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Viss skillnad kommer du märka, speciellt om du kör på hög upplösning och om de minnena du beställde är snabbare än de gamla.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

Mycket minne i grafikkortet, rejäl FSB.
Bra kylning. Strömstarkt aggregat.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Jag ska installera 64bitars innan jag ska sätta in ram minnena, och tack för alla svaren, som ni vet så kan jag köra Crysis i very high nu fast lite laggigt, spelbart men laggigt, Mitt grafik kort är ju överklockat som alla XFX grafik kort är:P får väll hoppas på att det blir mindre laggigare än vanligt iallafall:)

EDIT: Ja just ja, kanske borde berätta att min hårdisk är snabbare alltså, 10000 rpm

Medlem

Hur kan spelet lagga i Singleplayer?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:

Hur kan spelet lagga i Singleplayer?

Haha, jadu, de är frågan


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Hur kan spelet lagga i Singleplayer?

Han spelar det på nån sida på internet... I flash.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av Zelaxe:

Hur kan spelet lagga i Singleplayer?

Han spelar det på nån sida på internet... I flash.

http://s3.amazonaws.com/apphost/MGB.html#user=krysis;project=...

Det?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av quadpod:

Viss skillnad kommer du märka, speciellt om du kör på hög upplösning och om de minnena du beställde är snabbare än de gamla.

Dom här nya minnena är mycket snabbare:)

Medlem

På tal om hårddiskar, kör med 2xRaptor X (10,000 rpm) i RAID0.
Det kan göra en stor skillnad på laddningstiderna. Märktes för ett par år sedan då jag körde med en hårddisk och polarn satt med RAID0. Tog honom halva tiden att starta upp BF2 och min dator var snabbare.

Once you go RAID..

Skrivet av MindBlaster:

. Tog honom halva tiden att starta upp BF2 och min dator var snabbare.

Nu fattar jag nada.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

core duo 3.33 ghz
3.25(4) GB ram DDR 633 mhz
SLI gtx 260, 1800 MB totalt grafikminne.

Crysis max på allt utom post processing. 30 fps(vilket jag har använder som cap).

Testade lite olika inställningar och såg att post prosessing + explosioner = fps drop. Märkte ingen visuell förändring när jag gimpade den inställningen. Jag vill inte veta vilken monster dator som klarar det.

A juste man kan ju kolla hur mycket grafik crysis använder med hjälp av konsolen. För mig drar den bara 700 MB och 900 MB ram. Så att 2 GB ram räcker långa vägar i crysis.

Medlem

30 fps i Veryhigh i crysis var rätt dåligt du med gtx260 i SLI... Du borde ha runt 50fps om du kör i 1680x1050/1600x1200.

Fast du kanske kör med AA och skit på? lägger du cappen på runt 30 fps i crysis ska du kunna köra i 1,920 x 1,200 med 2xAA och 16xAF med dina 260 kort...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

30 fps i Veryhigh i crysis var rätt dåligt du med gtx260 i SLI... Du borde ha runt 50fps om du kör i 1680x1050/1600x1200.

Fast du kanske kör med AA och skit på? lägger du cappen på runt 30 fps i crysis ska du kunna köra i 1,920 x 1,200 med 2xAA och 16xAF med dina 260 kort...

kör allt på max utom post-processing,
16xQAA 16 antistropic rubbbert.

1
Skriv svar