Medlem
Processorer..

Jag har läst att om man kör i de upplösningar jag gör dvs 2560/1600 så är det grafikkortet som tar den största delen av jobbet. Jag tänkte byta ut min qx9650 mot i7 965 Extreme men folk skriver att det är ingen skillnad på processorerna i min upplösning med allt på max typ. Stämmer detta? Det står ju att de nya processorerna ska va tex 40 % snabbare i spel etc. Jag läste att dem är snabbare i upplösningen 640 men att inga spelar i den upplösningen längre så det är bara bortkastade pengar att byta ut sin core 2 processor om man bara ska ha den för spel...

Medlem

Klock på processorn du har nu? Tror inte att det kommer göra mycket skillnad, mycket videominne är dock viktigt vid höga upplösningar.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Stämmer det att i7 inte presterar så bra i spel?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

här finns några testresultat som kan vara värda att kolla på. minneshanteringen är mycket bättre med i7, vilket kan vara värt en del med många spel...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Klock på processorn du har nu? Tror inte att det kommer göra mycket skillnad, mycket videominne är dock viktigt vid höga upplösningar.

3,96 ghz

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Stämmer det att i7 inte presterar så bra i spel?

Haha xD


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

Jag skulle nog allt fortfarande påstå att grafikkortet står för det mesta jobbet vid hög upplösning...
I övrigt tycker jag verkligen att uppgraderingen 9650@4ghz mot I7 965 är mycket prisvärd... Processor 11 000, moderkort 3000, 6Gb ram 2500 = tot 16500 kr. Löjligt, men vad väntar man sig?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

I övrigt tycker jag verkligen att uppgraderingen 9650@4ghz mot I7 965 är mycket prisvärd... Processor 11 000, moderkort 3000, 6Gb ram 2500 = tot 16500 kr. Löjligt, men vad väntar man sig?

bara att slå till


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

00a
Medlem

Självklart ska du uppgradera. idag räknas en qx9650 i 4ghz som en allmänt slö processor. du kommer märka stor skillnad på allt. det är helt klart värt 16500...

Medlem
Skrivet av Joel1992:

Självklart ska du uppgradera. idag räknas en qx9650 i 4ghz som en allmänt slö processor. du kommer märka stor skillnad på allt. det är helt klart värt 16500...

Älskar ironin:D:up:

Har aldrig förstått mig på landahl alltså, varje gång det kommer nya saker så ska han byta hårdvara till det senaste och han ska alltid fråga om det här på FZ:a när han ändå aldrig lyssnar på vad folk tycker.

Och det är ju inte första gången folk här på FZ:a hånar det han skriver, vilket jag oxå förstår med tanke på att det alltid är typ av samma frågor.

Jag personligen har haft VÄLDIGT kul när man läst hans inlägg, samt läst alla kommentarer från andra när det gäller landahl.

Ser han som FZ:as lilla narr på forumet:)!

Tycker INTE du behöver bytta prolle, var nöjd med det du har istället!!!!!

Inaktiv
Skrivet av Groggy:
Skrivet av Joel1992:

Självklart ska du uppgradera. idag räknas en qx9650 i 4ghz som en allmänt slö processor. du kommer märka stor skillnad på allt. det är helt klart värt 16500...

Älskar ironin:D:up:

Har aldrig förstått mig på landahl alltså, varje gång det kommer nya saker så ska han byta hårdvara till det senaste och han ska alltid fråga om det här på FZ:a när han ändå aldrig lyssnar på vad folk tycker.

Och det är ju inte första gången folk här på FZ:a hånar det han skriver, vilket jag oxå förstår med tanke på att det alltid är typ av samma frågor.

Jag personligen har haft VÄLDIGT kul när man läst hans inlägg, samt läst alla kommentarer från andra när det gäller landahl.

Ser han som FZ:as lilla narr på forumet:)!

Tycker INTE du behöver bytta prolle, var nöjd med det du har istället!!!!!

Sant.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Kul att jag kan roa er ialla fall hehe

Inaktiv
Skrivet av landahl:

Kul att jag kan roa er ialla fall hehe

Jag skulle åtminstonde tycka att det vore lite pinsamt om jag vore 35 år , men det är bara jag:D

Medlem

signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

1
Skriv svar