Inaktiv
vilken dator?

Helt kass på det här med datorer.
Ska köpa empire: total war när de kommer och även east india company.
Jag måste ha en bättre dator, och ja tänkte mig nånstans mellan 10 och 15 tusen. Va sjutton ska man välja? Om man inte kan nåt, då kan man ju köpa va skit som helst. Alla beteckningar och sånt fattar ja inget av. Ja vill bara att spelet ska funka bra.

Minikraven för total war spelet är följande:

2.4 Ghz
256 MB Gfx card (DX9 comp)
1 GB RAM

Då säger nån att man måste ha nåt som kallas quadcore - va nu de e för nåt... för de e så mycket vatten och stora strider. Och uppgifterna ovan e ju bara minimikrav så de e väl lika bra att ta i lite i överkant eller va säger ni kära forum-medlemmar.;) Kan ni ge nåra bra ex på va ja kan köpa???
Hemskt tacksam för svar!!!

David

Inaktiv

För 15-10k får du en riktig bra dator. Med quadcore menas att processorn består av 4a kärnor.

Om du säger en mer exakt budget kan jag slänga ihop ett bra paket, är ju rätt stor skillnad på 10 och 15k.

Hur stor användning har du förövrigt av en kraftfull dator då det kanske är dumt att betala 10-15k för en dator som sedan står och samlar damm.

Kan även påpeka att de flesta spel idag inte har stöd för 4a kärnor så en dualcore (2 kärnor ist för 4a) kanske räcker, men sedan är ju en quad mer framtidssäker. Spel idag kräver mer av grafikkortet än processorn så ett bra grafikkort ska du ha om du ska spela. HD4850 och HD4870 är populära.

Om du säger lite mer vad du ska ha den till och om skärm mus tangentbord etc ska ingå så blir det lite lättare att hjälpa till.

Inaktiv

Man får en bra dator för 6000 kr idag. Minimikraven blir överkörda av i princip vad som helst.

Ge oss en budget så kan vi ta fram något bra för det summan.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv
Skrivet av PaddanL:

Man får en bra dator för 6000 kr idag. Minimikraven blir överkörda av i princip vad som helst.

Helt korrekt.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

ok.
säg så här då: ca 7000 för burken, och sedan behöver jag ju tangentbord, mus, och skärm oxå - kan 3000 vara lagom för dem kanske??
Jag hade nog tänkt ha den som speldator ENBART, eftersom jag tänkte sköta allt "kontorsarbete" me min lilla laptop. Den e dock inte så bra att spela med.
När det gäller process. kanske det vore idé att satsa på en bra dual core istället för quadcore, som läget e nu. Jag hoppas att detta gav lite ledning i alla fall. Annars fråga om ni undrar över nåt
Tack
DAvid

1
Skriv svar