Ny skärm + minnen krashade grafikdrivrutinenrna

Medlem
Ny skärm + minnen krashade grafikdrivrutinenrna

Jag fick idag en ny skärm och nytt minne(x2).
Efter att jag hadde pluggat in minnet och skärmen kom Catalyst och sa när datorn startades att drivrutinerna till mitt graffe(radeon X1950) inte är installerade eller inte fungerar korrekt.
Datorn fungerade helt ok innan.

Graffikkortet verkar fortfarande fungera utan några problem. Skriver detta just nu med min nya skärm inkopplad.

Jag har iofs inte installerat om datorn på ett bra tag (283 dagar total uptime). Jag tänkte formatera och installera om helt då jag fick detta problemet, men vill vara säker först på att det inte är något annat.

Någon som har några förslag?

Inaktiv

Säger den fortfarande så om du startar om den? Ta ut minnet och testa så får du se om det är något strul där. Låter lite konstigt tycker jag.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Vet inte hur många gånger jag startade om datorn. Problemet kvarstod hela tiden.
Orkade inte testa med att byta tillbaka minnet eftersom jag vill använda det nya som jag köpt.
Skulle dock kunna tänka mig att det blev ett fel i hårdvaruprofilen när jag bytte från X4 512 till X4 1024 av helt annan sort.

Med tanke på det så sa jag bara what the heck och rensade systemdisken och installerade om, vilket verkade vara en bra ide då allt nu flyter som smort.

Det enda problemet jag har nu är att lista ut vilka spel jag är sugen på att spela och installera dom igen.

1
Skriv svar