Inköp av mus. Tips?

Inköp av mus. Tips?

Just nu går planerna på att köpa en ny mus. krav: bekväm, om trådlös: laddare. helst en trådlös då sladden till musen brukar fastna lite här och där när man spelar.

Möss som jag siktat in mej på:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=110377

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=38915

Tips på andra möss/mus?

Det behövs inte vara nån gamermus för det hjälper inte endå när jag spelar.

Max pris 800kr. men billigare desto bättre:)

Inaktiv
Medlem

Jag måste rekomendera Steelseries Ikari. Jag var skeptiskt först, hade inte hört jättemycket om den. Men det var kärlek när vi höll om varandra för första gången. Jag släpper aldrig taget.

Nejmen seriöst, jag tycker det är en bra mus, och den finns som optisk och laser, och handlaget kan ju inte bli annat än perfekt, och all mjukvara är så simpel den bara kan bli men den tar ändå hand om alla funktioner den ska. Good shit. :>

För att inte tala om att den är billig.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Logitech G9 Laser kan jag varmt rekommendera. Har käkat möss det senaste t.ex. Steelseries osv, allt från glapp till usbproblem osv.
Men G9 är kanonskön, med utbytbart grepp osv och dessutom hållt mer än en månad.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

MX518 gammal trotjänare som aldrig har krånglat.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Jag håller med de som rekommenderar MX518. Det är en underbar mus. Enda problemet är som sagt att den inte finns trådlös.

Medlem

Steelseries Ikari, kan krångla och hålla på men helt underbar när den fungerar.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Lutar mest åt MX518 nu. Men var är det för skillnad mellan 1600 dpi och 1800 dpi?

Inaktiv

200 :). Skämt å sido, det är skitsamma. Möjligheten att köra 3 olika dpi gör att du kan snabbt byta när du behöver högre precision och långsammare rörelse, det är så jag använder den i alla fall.
Om musen har säg 0.3 i känslighet i ett spel så rör sig musen jävligt fort ändå med 1600dpi, sen om man behöver mer precision och långsammare rörelse är det bara trycka på dpi-knapparna och välja lägre så blir det lite lättare med precisionen :). Jag använder helt enkelt dpi-knapparna som snabbinställningar för musens hastighet.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Då lärde man sig nåt nytt

Det blev MX518. Tack alla för hjälpen.

Medlem

Jag har haft min Ikari i ett halvår känns det som, ja väldigt länge iaf. Den har aldrig krånglat.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

1
Skriv svar