Alan Wake kommer få DLC-material

Robot
Medlem
Alan Wake kommer få DLC-material

Fan vad nice att spelet har fått inspiration från LOST. Det är det bästa serien någonsin. <3


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det tar dom väl 1-2 år innan den DLC kommer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Wow yeay... de planerar dlc för spelet som inte är släppt och blivit uppskjutet i år. Snacka om giriga.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Planerat DLC? Innan spelet släpps?

Kan de inte bara proppa in så mycket de bara kan i första releasen, SEN tänka på dlc.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Första spelet som på allvar får mig att vilja ha en 360. Om man är en fan av Stephen King, Lost och David Lynch så borde ju rimligtvis detta passa ganska bra

Medlem

Jävla tjockskallar, fixa till PC och inte till konsolerna först. Bra att ens veta när sitt eget spel kommer till en plattform. IDIOTA


signatur

The King is Back

Medlem

DLC är sååå 2009.

Medlem

Jag har inte tröttnat på detta spel (alltså att vänta på det). Hoppas det kommer i maj.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av FortuN:

Jävla tjockskallar, fixa till PC och inte till konsolerna först. Bra att ens veta när sitt eget spel kommer till en plattform. IDIOTA

Jo och det där var ju en intelligent kommentar förståss?

Medlem

Tryck in allt i ett spel.. Om alla spelföretag ska börja släppa DLC till sina nya titlar så kräver jag att dom sänker priset till 200kr då du köper spelet. För som det ser ut nu så köper du ju inte en komplett version utan du måste betala 599+DLC för att få spela hela spelet...

Medlem
Skrivet av xector:

Tryck in allt i ett spel.. Om alla spelföretag ska börja släppa DLC till sina nya titlar så kräver jag att dom sänker priset till 200kr då du köper spelet. För som det ser ut nu så köper du ju inte en komplett version utan du måste betala 599+DLC för att få spela hela spelet...

GTA's DLC är sjukt nice

Medlem
Skrivet av xector:

Tryck in allt i ett spel.. Om alla spelföretag ska börja släppa DLC till sina nya titlar så kräver jag att dom sänker priset till 200kr då du köper spelet. För som det ser ut nu så köper du ju inte en komplett version utan du måste betala 599+DLC för att få spela hela spelet...

Har du någon gång tänkt på att kanske dem inte har plats med DLC på skivan och det är därför dem gör den till DLC + att dlc är miniexpansioner och DU väljer om du vill spela vidare på spelet lr inte..ingen TVINGAR dig att betala för dlc

Medlem

Varför säger alla att Alan Wake är försenat? Det fanns ju aldrig något release-datum förrän E3 2009.

Medlem
Skrivet av Adex:

Varför säger alla att Alan Wake är försenat? Det fanns ju aldrig något release-datum förrän E3 2009.

Kanske inget exakt datum, men det var åtmisntone tänkt att det skulle släppas 2007.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Adex:

Varför säger alla att Alan Wake är försenat? Det fanns ju aldrig något release-datum förrän E3 2009.

Kanske inget exakt datum, men det var åtmisntone tänkt att det skulle släppas 2007.

Enligt vem? Har följt med spelet en tid och utvecklarna har alltid dementerat allt som har att göra med släppdatum ända tills ifjol.

Inaktiv

Alan Wake, enda anledningen varför jag fortfarande har 360:n kvar nu när jag är en ps3 användare

Medlem

Enligt mig så spelar det ingen roll om det kommer dlc till spel, men det jag tycker är dåligt och helt onödigt är att de ska tala om att det ska släppas dlc innan ens spelat kommit ut...Ge fan inte att säga något så bryr sig ingen!

Medlem

Alan Wake känns inte som ett sådant spel som dlc passar till. Ett storydrivet singelplayerspel vill jag köpa komplett och sedan få spela igenom hela på en gång.

Medlem

Nej tack, nu vill jag inte ha spelet.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Planerat DLC? Innan spelet släpps?

Kan de inte bara proppa in så mycket de bara kan i första releasen, SEN tänka på dlc.

Den debatten ser så gäspig ut och uttjatad, det är mer eller mindre standard nu för tiden - tom årets spel släppte DLC samma dag som det släpptes i butik.

Sedan så tycker jag att detta är en naturlig release schedule med tanke på hur det är upplagt.

Jag hade dock hoppats på att man skulle fått en "pilot" på skivan, 4 DLCs släppt veckovis för varje episod gratis för att sedan kunna ta betalt "säsongvis".

Men det kanske är för mycket att begära.

Skrivet av FortuN:

Jävla tjockskallar, fixa till PC och inte till konsolerna först. Bra att ens veta när sitt eget spel kommer till en plattform. IDIOTA

Remedy Entertainment har alltid satsat krutet på konsolen först vad jag vet sedan Max Payne? Sen så är det Microsoft som pushar på Xbox360 versionen framför PC-versionen.
Vilket jag kan förstå eftersom PC-spelen tillhör en annan del av marknaden och på sätt inte riktigt konkurrerar ut PS3.
Men jag vill minnas en artikel där Remedy nämner att PC-versionen inte ligger i deras händer rättsmässigt heller, men ta detta som ett rykte då jag inte orkar gräva fram artikeln.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

De tar antagligen ut 1 eller 2 kapitel från spelet och väntar någon månad med att släppa det som ett DLC paket. NANANANANANANANA Kapitalism!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Kimpur:

Planerat DLC? Innan spelet släpps?

Kan de inte bara proppa in så mycket de bara kan i första releasen, SEN tänka på dlc.

Den debatten ser så gäspig ut och uttjatad, det är mer eller mindre standard nu för tiden - tom årets spel släppte DLC samma dag som det släpptes i butik.

Bara för att "årets spel" också gör det betyder det inte att denna negativa dlc-trend kommer accepteras av alla. Många som betalar 500-600:- för ett spel vill ha hela spelet för de pengerna. Det rättvisa vore att spelen blir billigare om konsumenten inte får hela upplevelsen vid den första transaktionen så att priset inklusive dlc hamnar på 500-600:-.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Kimpur:

Planerat DLC? Innan spelet släpps?

Kan de inte bara proppa in så mycket de bara kan i första releasen, SEN tänka på dlc.

Den debatten ser så gäspig ut och uttjatad, det är mer eller mindre standard nu för tiden - tom årets spel släppte DLC samma dag som det släpptes i butik.

Bara för att "årets spel" också gör det betyder det inte att denna negativa dlc-trend kommer accepteras av alla. Många som betalar 500-600:- för ett spel vill ha hela spelet för de pengerna. Det rättvisa vore att spelen blir billigare om konsumenten inte får hela upplevelsen vid den första transaktionen så att priset inklusive dlc hamnar på 500-600:-.

Det är inte möjligt att de redan gjort klart "hela spelet", det finsn inte mer plats på skivan/äventyret är klart?
Andra anställda kan ändå jobba på DLC som en expansion, klagade ni också när man släppte expansioner till spel förr?

Nej, så länge man måste vänta 1-2år är det helt ok att släppa mer material, men släpper de mindre delar av storyn mot en mindre kostnad, då och då, är det genast fel?
Snarast så är det väl bara bar, speciellt då du kan köpa spelet billigt nån månad senare, men ändå stödja spelutvecklarna genom att köpa dlc.

Så länge de inte har ett oskäligt högt pris ser jag inga problem med att de förlänger spelet i efterhand. Testa spela hela spelet först och se sedan om du missat "så mycket handling" eller om du faktiskt fått ett komplett spel
"Nej!!! De har gjort en expansion till spelet jag gillade så jag kan få spela med, hemska tanke! De skulle ha släppt det som en 2:a till fullt pris istället (L4D2), det är bättre" *facepalm*

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Remedy Entertainment har alltid satsat krutet på konsolen först vad jag vet sedan Max Payne? Sen så är det Microsoft som pushar på Xbox360 versionen framför PC-versionen.
Vilket jag kan förstå eftersom PC-spelen tillhör en annan del av marknaden och på sätt inte riktigt konkurrerar ut PS3.
Men jag vill minnas en artikel där Remedy nämner att PC-versionen inte ligger i deras händer rättsmässigt heller, men ta detta som ett rykte då jag inte orkar gräva fram artikeln.

Max Payne-spelen var alltid i huvudsak utvecklade för PC. Om jag minns rätt utvecklade Remedy PC-versionerna vilka sedan blev portade till konsol av Rockstar. Hursomhelst är det Microsoft som bestämmer om AW får en PC-release eller ej.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av asdfg:
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Kimpur:

Planerat DLC? Innan spelet släpps?

Kan de inte bara proppa in så mycket de bara kan i första releasen, SEN tänka på dlc.

Den debatten ser så gäspig ut och uttjatad, det är mer eller mindre standard nu för tiden - tom årets spel släppte DLC samma dag som det släpptes i butik.

Bara för att "årets spel" också gör det betyder det inte att denna negativa dlc-trend kommer accepteras av alla. Många som betalar 500-600:- för ett spel vill ha hela spelet för de pengerna. Det rättvisa vore att spelen blir billigare om konsumenten inte får hela upplevelsen vid den första transaktionen så att priset inklusive dlc hamnar på 500-600:-.

Det största problemet med DLC är ju att för oss svenskar drabbas vi ju av skatten och omvandling av valuta. DLC-lösning är säkert bra för jänkarna, men för vår del kan det lika gärna kvitta tycker jag.

Redan nu kan jag se ett cliffhanger-slut i spelet och nån månad senare DLC för 150kr och nån enstaka timmes speltid.

Det är inte möjligt att de redan gjort klart "hela spelet", det finsn inte mer plats på skivan/äventyret är klart?
Andra anställda kan ändå jobba på DLC som en expansion, klagade ni också när man släppte expansioner till spel förr?

Nej, så länge man måste vänta 1-2år är det helt ok att släppa mer material, men släpper de mindre delar av storyn mot en mindre kostnad, då och då, är det genast fel?
Snarast så är det väl bara bar, speciellt då du kan köpa spelet billigt nån månad senare, men ändå stödja spelutvecklarna genom att köpa dlc.

Så länge de inte har ett oskäligt högt pris ser jag inga problem med att de förlänger spelet i efterhand. Testa spela hela spelet först och se sedan om du missat "så mycket handling" eller om du faktiskt fått ett komplett spel
"Nej!!! De har gjort en expansion till spelet jag gillade så jag kan få spela med, hemska tanke! De skulle ha släppt det som en 2:a till fullt pris istället (L4D2), det är bättre" *facepalm*

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av xector:

Tryck in allt i ett spel.. Om alla spelföretag ska börja släppa DLC till sina nya titlar så kräver jag att dom sänker priset till 200kr då du köper spelet. För som det ser ut nu så köper du ju inte en komplett version utan du måste betala 599+DLC för att få spela hela spelet...

Har du någon gång tänkt på att kanske dem inte har plats med DLC på skivan och det är därför dem gör den till DLC + att dlc är miniexpansioner och DU väljer om du vill spela vidare på spelet lr inte..ingen TVINGAR dig att betala för dlc

DLCt som kommer till Assassin Creed 2 nu i januari och febuari togs bort från spelet bara för att utvecklarna tyckte att konsumenterna redan fick valuta för sina pengar. Annars så hade kommande DLCt varit inkluderat i spelet vid release.

Sen finns ju alltid alternativet med att använda flera DVD-skivor för spelet.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem
Skrivet av Psycho_Mantis:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av xector:

Tryck in allt i ett spel.. Om alla spelföretag ska börja släppa DLC till sina nya titlar så kräver jag att dom sänker priset till 200kr då du köper spelet. För som det ser ut nu så köper du ju inte en komplett version utan du måste betala 599+DLC för att få spela hela spelet...

Har du någon gång tänkt på att kanske dem inte har plats med DLC på skivan och det är därför dem gör den till DLC + att dlc är miniexpansioner och DU väljer om du vill spela vidare på spelet lr inte..ingen TVINGAR dig att betala för dlc

DLCt som kommer till Assassin Creed 2 nu i januari och febuari togs bort från spelet bara för att utvecklarna tyckte att konsumenterna redan fick valuta för sina pengar. Annars så hade kommande DLCt varit inkluderat i spelet vid release.

Sen finns ju alltid alternativet med att använda flera DVD-skivor för spelet.

Visst, men flera skivor är mycket dyrare (för utvecklare), och sen är frågan om det är värt att offra smidigheten/vinsten på 1 skiva för 1Gb extra spel?
Nog har företagen gjort likadant förr, gjort ett "färdigt spel", plocka bort en del och släppa till fullpris. Sen väntar man någon månad och släpper en expansion, så har många företag alltid gjort (se C&C, AoE,EE, m.fl.). Skillnaden är nu att expansionen är digital, kostar mindre vid inköp men aldrig blir billigare heller.

Medlem

Hatar DLC.. Man spelar igenom ett spel, sen några månader efteråt kommer nått litet skitpaket. Som man tycker dom lika gärna kunde ha slängt med i spelet från första början. Sen när man spelat igenom spelet ännu en gång för att testa DLCn så kommer ännu ett DLC, vid det här laget har man redan tröttnat på spelet flera gånger om.

DLC suger..

Medlem

jag var sugen på spelet tills dom nämnde lost.. jävla pissmanus

12
Skriv svar