Inaktiv
Ny skärm 22"

Ute efter ny skärm men ju mer jag letar desto svårare blir det så nu behöver jag er hjälp att göra ett bra val. De jag tittat på är:

LG l226wu

test
http://www.digitalversus.com/article-358-3984-35.html

Benq E2200HD
HP w2228H
Eizo S2201WSEK
samsung T220 (Gillar dock inte det jag läst om "panellotteri")

Jag gillar dock de blanka skärmarna bättre än matta har jag kommit till insikt om.

Har en budget på ca 2500-2800kr.

Inaktiv

LG:n verkar som de bästa köpet tycker jag.

HP o BenQ kan du iaf definitivt stryka enligt mig.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Benq E2200HD är underbar, 1920x1080 är skitskönt då det inte blir så stort som på de flesta andra 22" skärmarna. Dock är foten lite ostadig, väggfäste rekommenderas.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Köpte min Samsung 2232BW i cumputer city butik och de sa att alla deras skärmar skulle ha S-panel. Om det nu stämmer vet vi ju inte iof.

oft, nån som vet hur man kollar vilken panel man har?


signatur

B lup

Medlem

Jag kör med en skärm som har djupare färg och skarpare bild, dock så ligger den på 5 ms i uppdateringshastiget.

Folk säger ju att man inte får ha mer än 2 ms om man ska lira fps för då "hackar" bilden. Detta är självklart inte sant. Jag kör alltid med vsync och ser till så att jag har 60 fps.
På så sätt blir det aldrig hack i bilden. 60 fps är mer än nog, tänk att en vanlig film ligger på 25 fps.

Hur som helst gå efter kvalité och se till att skärmens fräger är äkta. De flesta billiga skärmar har inte "truecolor".

Medlem

@ dmon, det går inte att jämföra 25fps i en film med 25fps i ett spel, 60fps brukar de flesta spel ha som "smärtgräns" men det flyter ofta mycket bättre och blir lättare att spela ju högre fps du får, i CoD4 är det också en bugg som gör att du springer ljudlöst om du har mer än 330fps.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av quadpod:

LG:n verkar som de bästa köpet tycker jag.

HP o BenQ kan du iaf definitivt stryka enligt mig.

Varför är hpn så dålig?

Inaktiv
Skrivet av tysonayt:

Benq E2200HD är underbar, 1920x1080 är skitskönt då det inte blir så stort som på de flesta andra 22" skärmarna. Dock är foten lite ostadig, väggfäste rekommenderas.

Hur dålig är foten egentligen har nämligen inga möjligheter att köra med väggfäste.

Medlem

Den står ju stadigt om man kollar på film eller så men om man har ett ostabilt bord så vinglar det lite grann, men det är inte speciellt farligt.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av dmon:

60 fps är mer än nog, tänk att en vanlig film ligger på 25 fps.

Tänk sedan på att filmer använder sig av motion blurr för att smeta ut de där bilderna och skapa en övergång mellan varje bild. Du kan därför inte jämföra FPS i t.ex filmer/serier med FPS i spel.

Kort sagt: Varje frame (bild) i spel har ingenting med den förra framen som visades att göra, till skillnad från t.ex filmer där det skapas övergångar mellan bilderna för att på så sätt få ögat att se det mer "flytande".

Inaktiv

Någon som vet nåt om phillips 220CW9FB. Hittar ingenting om den skärmen.

1
Skriv svar