Första 3D-spelet till Wii

Robot
Medlem
Första 3D-spelet till Wii

Låter otroligt intressant faktiskt

Medlem

Jag håller med föregående talare. 3D är gott, hoppas att de vidarutvecklar konceptet både på film och i spelvärlden.

Medlem

Nu är titeln lite fel eftersom det finns flera 3D-spel till Wii.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av Herbert:

Nu är titeln lite fel eftersom det finns flera 3D-spel till Wii.

hehe!

Tycker det låte intressant och kan bli skoj. säger bara "dont fuck this up"... Man kan ju hoppas


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Bra att dem lägger i fyra stycken 3D-glasögon. Annars brukar men bara få med typ 2 eller ens det, då företagen vill sälja mer.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

hoppas bara det inte blir ett par papperglasögon med ett blått och ett rött öga

Medlem

Kan bli riktigt häftigt Och vem kunde tro att Wii skulle bli först med ny och modern grafik xD


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Samurai237:

hoppas bara det inte blir ett par papperglasögon med ett blått och ett rött öga

Glasögon med blått och rött är väl tyvärr den enda 3D-tekniken som är möjlig för Wii och dagens TV-apparater.

Medlem

It's-a mee, Mario, I'm-a sitting in your sofa next to you, because I'm-a three-dee!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Tyvärr, spela med röda/blå glasögon är inget som duger enligt mig, ytterligare en budgetlösning från Nintendo som kommer att sälja bra (suck). Nvidias alternativ är ruskigt mysigt, men kräver en ny datorskärm och är tyvärr ännu ett tag bort.

Medlem

Wii spelas la på tv, och är det inte så att det borde behövas en sk 3d tv för att det här ska funka felfritt då ?
Annars kan det nog bli en uppfriskande fläkt.

Medlem
Skrivet av Petrik:

Wii spelas la på tv, och är det inte så att det borde behövas en sk 3d tv för att det här ska funka felfritt då ?
Annars kan det nog bli en uppfriskande fläkt.

3D-TV kräver vad jag vet extra information till bildsignalen för att få till djupet och Wii har enbart komponentvideo som är en analog signal där ingen xtra information kan skickas med. Ännu en sak som pekar på att det är röd/gröna glasögon som gäller.

Medlem

Logic säger att dom borde kunna göra ett spel som använder samma form av 3d som på bio eller som nvidias 3d, och slänger med glasögon som fungerar. då måste man förstås ha en tv som stöder det.

Medlem

Jag mins inga 3d glasögon när jag gick å såg Avatar, så nu börjar jag undra lite...?

1
Skriv svar