Asus EAH4870X2 2GB, PSU problem???

Inaktiv
Asus EAH4870X2 2GB, PSU problem???

Tjena.
köpte nytt grafikkort igår ( Asus EAH4870X2 2GB), men det ville så klart ej gå i gång.
på förpackningen står det att man bör ha minst 600w på PSUn.
min är på 535W står det (på Total power)
Killen i afären sa att det skulle fungera ändå.

Tyvär så startar ej datorn, utan jag får signal om grafikkot fel (ljud)
det lyser även en röd lysdiod på grafikkortet
den näst längst till vänster om man kollar på kortet uppifrån.

Vet någon vad dessa lysdioder betyder?
Behöver jag en starkare PSU? eller kan det vara något annat.

mitt moderkort är ett DFI Lanparty NF4 SLI-D.
senast bios att ladda hem där är ifrån 2006 på DFI´s hemsida så jag har ej testat det.

Behöver hjälp.
Skall annars köpa en ny PSU idag. men känns fel om det bör funka med 535Ws PSU.

Tack på förhand!
Lars Eriksson

Inaktiv

Jag tror de bör funka med den psu:n, inget grafikkort drar så mycket som 600W, men vad har du för andra delar?


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Har du kopplat in båda strömsladdarna till grafikkortet?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

för mitt Gainward 4870X2 räckte inte mitt Zalman 600W nätagg, fast för mig så kunde jag starta datorn och den fungerade som den skulle i windows men när jag drog igång ett spel så dödade nätagget strömmen till datorn helt och hållet. jag införskaffade mig ett Zalman 1000W nätagg för att vara på den säkra sidan.

Inaktiv

Det låter konstigt, har för mig att mitt 4850 drar typ 270W då det är i full-load, men det är rekommenderat med 450W. Den rekommenderade siffran inkluderar ju alltid hela systemet.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem
Citat:

450 Watt or greater power supply with 75 Watt 6-pin PCI Express® power connector recommended (550 Watt and two 6-pin connectors for ATI CrossFireX? technology in dual mode)

detta är tagen ifrån ATIs hemsida gällande 48xx serien.

Skrivet av quadpod:

Det låter konstigt, har för mig att mitt 4850 drar typ 270W då det är i full-load, men det är rekommenderat med 450W. Den rekommenderade siffran inkluderar ju alltid hela systemet.

det kan ju inte stämma, hur kan ATI veta hur många andra enheter du har i din dator och vad dom drar?

Inaktiv

Nae, iof, men jag har fått det förklarat för mig så nån en gång. Har dessutom en kompis som kör 4850 i CF på ett 550W.

Här hittade jag en länk också.

http://www.guru3d.com/article/amd-ati-radeon-hd-4850-review-f...


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

köpte ett nytt Corsair 750W och nu är det full fart!

Inaktiv

Ok, så bra då ! Happy gaming.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

1
Skriv svar