EA: Spelen kommer bli billigare

Robot
Medlem
EA: Spelen kommer bli billigare

Självklart Jason, spelen blir billigare, bara man väntar 6-12 månader efter att dom har släppts... Och då gärna i classic format med alla DLC med på en extra skiva...:)


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Nej och åter NEJ! hatar att betala för en massa skit, när jag har köpt ett spel så ska jag ha köpt det och inte måsta betala mer hela tiden för att få mer banor eller högre level eller vad spm helst!

DLC är ok i viss bemärkelse men om tanken är att du köper ett 5h långt spel och sedan skall betala lika mycket för 5h till så säger jag NEJ!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Är väldigt kritiskt till detta faktiskt...

Medlem

Jag tycker faktiskt att det låter som en bra idé.

Medlem

Förut kallades det demoversioner och var gratis... eller?

Kanske borde spel märkas med speltid på något sätt (av oberoende part)?

Troligen borde en- och fler-spelarlägen säljas separat, det hade fungerat på mig. Tänk er senaste Call of Duty för 200 eller något i nypris för enspelarläget: plötsligt rimligt för någon som mig som inte spelar [sådana spel] med andra.

Medlem

Nej tack inte mer episod vill inte bara ha 5h spel.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Jag är en person som vill ha en komplett upplevelse så jag skulle köpa "allt" även till spel jag bara gillar lite, vilket skulle göra att spel blir dyrare än nu, så nej tack.

MFC
Medlem

Jag är inte beredd att hålla med EA..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Episode spel = fail, det är bara titta på half life.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det beror på hur billigt utgångspriset blir. Men föredrar nog att ha allting på en skiva.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Episode spel = win, det är bara titta på Sam & Max.

Sådär, fixade till ditt inlägg


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem

Jahapp,MAO så blir totalspelet i episodfrom dyrare än vanligt.
nej vill nog ha mitt hela spel direkt och DLCs om jag vill.Inte episoder som har ett halvår emellan sig.
Tänker på SiN 2,när kommer nästa episod????

Medlem

Jag vill ha bra spel. Sen kan vi snacka priserna.

Medlem

Helt ok om dom gör som t.ex. Half-Life 2. En stark story och sedan lite krafs för den som inte fått nog. Personligen har jag fortfarande inte spelat Episode 2 och då är ändå Half-Life mitt favoritspel.

Men vill samtidigt inte köpa ett spel för 300kr där speltiden är 5 timmer, eller inte få slutet för att jag inte vill köpa DLC.

Medlem

blir svårt att leverera spel enligt modellen med en längre komplett historia. om de inte säger stopp mitt i dramat så att säga och frågar om man har tyckt om det hittills och vill köpa resten för att fortsätta.
annars vi kanske går mot att spelet levererar mer av ett universum eller en mekanik som man sedan fyller ytterligare med dlc etc.

Medlem

Åh, vad bra. Det blir lite billigare att köpa ett spel, men det kommer vara uppdelat i flera delar, så om vi vill ha "hela" spelet blir det ju dyrare i slutändan ändå. Bra tänkt där, EA. Det finns säkert någon som går på det.

Nej, detta gillar jag inte. Nu köper jag visserligen aldrig spel från EA ändå, men hade jag gjort det hade jag blivit ganska upprörd.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Som nämnts tidigare, så låter det som om man får ett demo av spelet, som man dessutom måste betala för. För att sedan köpa resten av spelet.

Kass idé alltså.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Är inte heller speciellt förtjust i all den här DLC- och episode-härvan eller vad de nu vill kalla det för. Personligen ser jag hellre ett spel som jag kan spela under längre tid redan från början och så får de gärna släppa större expansioner i efterhand. Alla jag har pratat med ogillar exempelvis Dragon Age's DLC, just för att de är så förbannat korta men ändå kostar en hel del. Jämfört med 350kr som vi betalar för hela spelet och som tar 60 timmar eller så att spela igenom, mot de 50-70kr vi måste betala för 2 timmars speltid, en rustning och lite ny text i ens codex. Det är ganska löjligt tycker jag.

Medlem

Att betala ett lågt pris på ett par hundralappar för en "grundmotor", som man sedan kan köpa billiga expansioner till skulle inte vara helt fel

Grundmotorn kan vara något enkelt spel som använder en stark grafikmotor med en mall som andra spelföretag sen kan utnyttja för att skapa mindre titlar som bygger på grundmotorn. Att göra episoder funkar på samma sätt gissar jag

Medlem

"The Sims a.k.a. klutter"-formulan tar över...NOOOOOOOOOO

Medlem

Sålänge man inte handlar på game så tycker jag inte dom är så fasansfullt dyra som det är nu. Tänk så många timmar man spenderar framför ett bra spel, väl använda pengar. Bättre att de släpper spel med allt material direkt eller iallafall det mesta materialet.

Men det är klart, man säger ju inte nej till lägre priser sålänge man får fullständiga spel utan 2 miljoner DLC sen

Medlem

Så räkna lite billigare spel, säg 300:- istället för 500:-.. Sen dra ner livslängden och kvalitén på spelet med 40%, nej tack.. Ta den idén och kör den upp i röven, jävla EA med sina dlc.

Mer pengar för mindre arbete är vad dom är ute efter. Knappast att den idén är designad att gynna konsumenternas intressen.

Medlem

Tycker det låter helt okej, så länge man "köper" ett riktigt spel som grund. Red Faction hade grym DLC, nya banor, ny story, nya vapen men med samma grund dvs en äkta expansion. JAg kan gärna tänka mig mer åt det hållet, du kan köpa ett grundspel och sedan köpa den DLC som tilltalar dig (köpte inget MP-DLC).

Gillar du inte spelet borde andrahandsvärdet vara ganska så högt, och du slipper betala mycket pengar i onödan. Tror inte ens EA kan börja släppa halva spel till högt pris, ingen är väl så dum att de köper dem?

Personligen gillar jag idén då dagens spel redan erbjuder så mycket via DLC, sänk priset initialt bara så slipper man betala för något man inte vill ha.

Medlem
Skrivet av Mack:

Mer pengar för mindre arbete är vad dom är ute efter. Knappast att den idén är designad att gynna konsumenternas intressen.

Precis. För MMORPG funkar det ju bra, för ett MORPG är ju en kontinuerlig spelupplevelse medan ett singelplayerspel borde vara klart i lådan när det kommer. Återigen tar jag Dragon Age som exempel, Warden's Keep och Ostagar DLCn ser roliga ut... om de var gratis. Aldrig att jag tänker punga ut över hundra spänn för dem.

Vad människor inte inser att det blir himla dyrt i längden om man ska behöva köpa DLC på DLC på DLC bara för att få ett komplett spel som jag tycker att man är berättigad redan från början. Jag skulle gärna se vilken flopp det blir om de släppte NHL 2015 med två lag och en arena för 150kr, sen ska man köpa DLC för 30kr per lag och arena. Skitbra idé.

Medlem

VÄLDIGT dålig ide!


signatur

Äta bör man annars dör man. Äta gör man, ändå dör man...

Medlem

Är EA dumma i huvudet?

Det dom menar att dom släpper halva spelet för billigare pris sen ska man betala extra för att få en komplett och avslutande upplevelse?

Kommer detta bli standard så kommer jag bojkotta alla EA spel (Vilket jag redan gör för det mesta, Dead Space var bra) eller pirata alla EA spel i ren protest.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Det här låter girigt och hela uttalandet lämnar en härsken bismak, ungefär som Alan Wake-nyheten.

Medlem

skulle wc3 / Cs 1.6 / diablo 2 / BG2 / IWD 2/ Nwn 1+2 skulle släppa DLC skulle iaf jag vara berädd att släppa loss en 200-300kr iaf om det var något nytt äventyr/story/Multiplayer. Förstår inte varför folk släpper skit och hoppas på det bästa istället för att bygga vidare på saker som är äkta och älskade av alla..... Ge mig mer blizzards!

Medlem

EA har ju gjort detta länge. Man köper Sims Basic och sedan måste man köpa alla "expansioner" för att få grejerna.

12
Skriv svar